Linkbuilding pro neziskovku je otrava, zábava a skvělá zkušenost - Marek Hnátek blog
View Sidebar
Linkbuilding pro neziskovku je otrava, zábava a skvělá zkušenost

Linkbuilding pro neziskovku je otrava, zábava a skvělá zkušenost

Červenec 14, 2014 5:34 pm2 komentáře

Díky webu Umsemumtam jsem před časem navázal spolupráci s projektem Nekupuj. Adoptuj!, který je zaměřen na osvětu v oblasti adopce zvířat z útulků. S provozovateli neziskovky se nám podařilo publikovat příspěvky v tištěných i on-line médiích včetně iDNES.cz, najít různé typy partnerů, ale i dostat se do televize nebo úspěšně oslovit politiky. Spolupráce přináší zajímavé výsledky. Na druhou stranu nic není zadarmo a ani u propagace dobročinné organizace nejde vše snadno.

Dobrý  záměr se podobá dobrému obsahu. Je k ničemu

Iniciativa Nekupuj. Adoptuj! mě oslovila svým posláním. Poslání ale ve většině případů nestačí. Pokud se sdělení nepodaří předat dál a změnit myšlení lidí, je vynaložené úsilí zbytečné. Je potřeba dát o sobě vědět. Neziskovka má sice nezištné zájmy, ale aby mohla šířit své myšlenky a ostatní byli ochotní s ní spolupracovat, je lepší mít dobré jméno a být známý.  

Nejde ale jen o známost organizace. Například co se týče hostovských příspěvků, majitelé webů často dají přednost placenému příspěvku, než aby ztráceli čas s někým, kdo nemůže zaplatit. Je to samozřejmé, spolupráce musí být výhodná pro všechna strany. Dá se z toho však i těžit. A to tím způsobem, že zajistíte takový článek, který přitáhne pozornost a zvýší návštěvnost daného média – na takové argumenty pak redakce snadněji přistoupí. A ve výsledku vyhrají všichni.  

Podobné principy tedy platí jak v komerční sféře, tak i v neziskovém sektoru. Na to přímo navazuje vytvoření vhodné linkbuildingové strategie.


Linkbuilding pro Nekupuj. Adoptuj!

A co odkazy?

Příliš je neřeším. Linkbuilding není o počtu získaných odkazů, ale o budování značky a návratnosti investice. Když vaše sdělení převezme a odvysílá televize, díky čemuž získáte další partnery a sponzory, je to lepší než stovky odkazů koupených přes některý z reklamních systémů.

Získané odkazy zanesu do SEMORu, díky čemuž máme dobrý přehled jak o partnerských webech, tak o samovolně vzniklých zmínkách. Spolu s používáním nástrojů pro sledování zmínek a hledání partnerů / vhodných webů to je zatím veškerá technická práce. Většinu času zabere komunikace a tvorba obsahu.

Co bude dál?

Efektivních metod linkbuildingu pro neziskovky je více. Aktuálně se pouštíme do těch, které sice přímo nesouvisí s odkazy, ale mají velký celkový efekt. Po několika připomínkách od mediálního poradce navíc víme o řadě nedostatků a máme inspiraci na měsíce dopředu.

Také hledáme partnery respektive dodavatele služeb. Jako linkbuilder nemám kapacity například na úpravu webu tak, aby lépe reflektoval poslání neziskovky – pokud tvoříte weby a měli byste zájem o spolupráci, prosím o kontakt. Stejně tak hledáme textaře či grafiky. Jestliže váš tato možnost zaujme, také prosím o zprávu.

Máte zkušenosti nebo tipy pro propagací neziskové organizace? Setkali jste se někdy s kampaní, která vás oslovila a zůstala vám v paměti? Dejte vědět v komentářích.

Reference

Školení a workshop linkbuildingu

   
       
           
       
   

2 komentáře

  • Já jsem přes Um sem pár věcí dělal, ale poslední mě tak znechutila, že jsem si musel dát pauzu. Pokud ale nebudu sám a mohl bych spolupracovat s lidmi, kteří mají fahrplan, tak bych do toho šel. Věnuji se WordPressu.

    Krom toho provozuji http://www.denikneziskovky.cz, momentálně před restartem, tak prosím o velkorysost ohledně vzhledu.

    Kromě toho mám hodně zkušeností z nezisku, jsem pořád ředitel Liberixu. Tož napiš, jestli máš zájem.

    vl.

  • Marek Hnátek

    Dobrý den,
    děkuji Vám za komentář. Určitě se ozvu. Na Deník neziskovky jsem už dříve narazil a vycházel z něj :-).

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
freelancer
Freelancing není přestupní stanicí před rozjetím vlastní firmy nebo zaměstnaneckým poměrem

Sociálními sítěmi nedávno proběhl článek Tragédie Volnonožce od Vojtěcha Bednáře. Respektovaný firemní a mediální poradce skvěle popsal konkrétní příklad toho,...

Zavřít