View Sidebar
Originální způsob linkbuildingu č. 34: Zalévání stromků

Originální způsob linkbuildingu č. 34: Zalévání stromků

Červenec 29, 2014 11:11 am1 komentář

Jednou z nejcennějších věcí na linkbuilderovi není schopnost používat různé nástroje. Je jí velká databáze kontaktů a schopnost rozpoznat, kdy se investice vyplatí. To přímo souvisí se zaléváním stromků. Pod tímto termínem se skrývá spolupráce nebo podpora momentálně sice menších, ale nadějných projektů, které mají potenciál stát se velkými a významnými.

Pokud se zabýváte linkbuildingem a hledáte vhodné weby k získání odkazů, často narazíte na menší projekty, již spatřily světlo světa teprve nedávno. Mají „malé ranky“, tudíž jsou pro optimalizátory nezajímavé. Vás by ale zajímat mohly.

Může se jednat například o módní blog. Autor nebo autorka takového blogu nemá zázemí velkého módního magazínu. Sází ale na osobní přístup, nadšení oborem a zajímavé příspěvky. Pro obchodníky je atraktivním partnerem, s nímž si mohou vytvořit dlouhodobý vztah.

Při jakékoli investici do odkazů je vhodné položit si otázku, zda by se vám vyplatila, kdyby žádné vyhledávače neexistovaly. Oboustranně výhodná spolupráce přináší odkazy, které přivádějí reálné návštěvníky. A neslouží jen ke zlepšení pozic ve vyhledávačích.

Výhody zalévání stromků

  • Budete mít lepší přehled o oboru.
  • Šance na výhradní spolupráci.
  • Dlouhodobě dobré vztahy.

Jak vybrat vhodný web „k zalévání“

Rozhodujte se podle selského rozumu. A dopředu počítejte i s nezdary. Nadějný projekt založený studenty může postupně uvadnout, když se provozovatelé vrátí ke svým školním povinnostem.

Mezi další nevýhody může patřit větší časová investice, vyšší náklady oproti snižování cen nebo i časté nepochopení od lidí s vedoucími pravomocemi.

Přestože je každá situace individuální, existují indície k rozpoznání zajímavého projektu:

  • Stojí za ním výrazná osobnost / organizace / spolek lidí.
  • Jde vidět, že to autora(y) baví.
  • Okolo projektu je velké haló.
  • Web je nový, ale jde rychle nahoru.

S odborností nebo profesionalitou webu je to stejné jako s ranky. Není potřeba – alespoň ne na začátku. Když v tomto ohledu pomůžete nadšenému provozovateli a třeba zprostředkujete kontakty na lidi nebo média, jež by jej mohli zajímat, bude vám vděčný. A tím spíše na vás odkáže.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

1 komentář

  • Zdravím,
    zrovna jsem dnes nad tímto přemýšlel, nejsem profík v oboru, ale připravuji eshop a mapuji prostředí, kde bych mohl umístit odkaz. Dnes jsem narazil na několik zajímavých blogů v oboru, které spatřily světlo světa v tomto roce, google 0, S-rank 20, ale z článků v tomto blogu bylo cítit zaujetí autora pro danou věc, navíc bylo zjevné, že autor má vlastní názor, který provokuje, jde proti proudu a ikdyž by to měl být blog, o který se nezajímat, v hlavě připravuji oslovovací email. Přesně jak píšete…jako by vyhledávače nebyly…srát na ně, důležitý jsou lidi/čtenáři/zákazníci. Hezký den

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
logo
Linkbuilding pro neziskovku je otrava, zábava a skvělá zkušenost

Díky webu Umsemumtam jsem před časem navázal spolupráci s projektem Nekupuj. Adoptuj!, který je zaměřen na osvětu v oblasti adopce...

Zavřít