View Sidebar
Originální způsob linkbuildingu č. 21: Kontroverzní obsah

Originální způsob linkbuildingu č. 21: Kontroverzní obsah

Září 3, 2013 3:57 pm2 comments

Cílem linkbuildingu je tvorba takového obsahu, který bude přirozeně získávat pozornost v podobě zpětných odkazů. A jednou z osvědčených metod, jak toho dosáhnout, je kontroverze.

Co je vůbec kontroverzní obsah?

Pojem kontroverze je stejně obecný jako omílané označení kvalitní obsah. Většinou nás napadne bezhlavá kritika nebo vyzdvihování vlastních schopností a přebujelého ega. Kontroverzí ale může být i bourání mýtů, vyvrácení zažitých názorů nebo sarkastický povzdech nad situací v oboru.

Kontroverze automaticky získává pozornost. Při správném použití je vhodným zpestřením běžných příspěvků. Mnohé weby na křiklavém obsahu přímo staví.

Jak využít kontroverze v praxi? Pro každý typ stránek se hodí něco jiného. Odborný lékařský web bude při návrhu kontroverzního obsahu postupovat jinak než deník Blesk. Cílem je vzbudit zájem návštěvníků vybranou formou.

Je kontroverze vhodná právě pro váš web?

Nejspíš ano. Prakticky v každém oboru lze při šikovném přístupu získat větší pozornost. Ať už jde o informace o zdraví, nesolidních obchodních praktikách nebo využívání lidské hlouposti. Otázkou je především to, jaký chcete zvolit přístup.

Kontroverzní obsah musí vycházet z charakteru vašeho webu.

Nabourávání mýtů s cílem být užitečným návštěvníkům je „méně škodlivá“ a prospěšná činnost. I sarkatistická kritika je občas vhodná. Pokud však budete pouze kritizovat, získáte sice pozornost, ale u inteligentních uživatelů si vytvoříte obraz někoho, kdo nic lepšího nedokáže. Pokud neprovozujete bulvární magazín, není to nejlepší cesta.

Typy kontroverzního obsahu

  • Bourání mýtů
  • Otevřená kritika
  • Sarkasmus, výsměch
  • Vytahování se
  • Interní a „zakázané“ informace z oboru
  • Sex
  • Evergreenová témata (pravice vs. levice, rasismus, citlivá společenská témata)
  • Bulvární obsah

Jak využít kontroverzi při linkbuildingu

Vyberte vhodný typ obsahu s ohledem na váš web a cílovou skupinu. Volte témata, která jsou ze své podstaty zajímavější než ty ostatní.

Kde čerpat inspiraci

  • Diskusní fóra
  • Sociální sítě
  • Seznamy nejčtenějších příspěvků
  • Ankety a dotazníky
  • Networking
  • Sledování konkurence
  • Sledování trendů

Další doporučení

Pokud se rozhodnete například pro kritiku nebo vyvrácení cizích názorů, měli byste mít ověřené argumenty, kterými podpoříte svá tvrzení. Ještě lepší je, když nabídnete řešení.

A když už vytvoříte kontroverzní obsah, podpořte ho. Například pořádným titulkem. Nebo výzvou k návštěvníkům.

Konkrétní ukázky

Nelze nezmínit skvělý nápad Petra Staníčka, který vytvořil web Za komunistů.cz. Jde o projekt, který svou tématikou přirozeně budí emoce. Autor v něm pomocí ověřených údajů vyvrací zažité názory. A účel to splnilo dokonale. Stránky se dostaly i do článku na iDNES.

V poslední době si všímám názorů na kávový snobismus. Na jedné straně stojí příznivci webu Piccolo neexistuje, na straně druhé ti, kteří nechtějí být v kavárně poučováni obsluhou. Vznik příspěvku Piccolo existuje byl nasnadě. Svou pravdu má každý, ve výsledku tak nejde o argumenty jako spíš o živou diskusi.

V oblasti SEO doporučuji Plaváčka, který si svůj boj s větrnými mlýny zpříjemňuje vtipným podáním. Další pěknou ukázkou jsou mýty o SEO na webu Moz.com. Dovolím si přidat vlastní kritický článek 7 nejhorších „SEO služeb“ pro váš nový web, který je jedním z nejčtenějších příspěvků v posledních měsících.

Kontroverze funguje. Záleží ale na provedení

Je to jako s ohněm – dobrý sluha, ale zlý pán. Rozhoduje mnoho různých faktorů. Někde je kritický pohled vhodný, jinde vůbec.

Jaký máte názor na využívání kontroverzního obsahu? Zaujal vás v nedávné době nějaký příklad? Jste naklonění této metodě, nebo vám naopak přijde nevhodná?

Share Button

2 Comments

  • Já jsem díky takovém obsahu vlastně „propagoval“ Fajnblog. Ten styl jakým jsem psal se lidem tak nelíbil, že na mě často sami odkazovali v diskuzích a různých fórech. Jednou jsem se nějak virálně dostal na dobré fórum a během jednoho dne mi přišlo na web 8000 lidí :)

  • U nás k voľbám do VUC som napsíal jeden článok o kontroverznom kandidátovi a na dva dni som mal stonásobnú návštevnosť. Síce na zárobkoch z reklamy nebolo nič navyše, ale zase som získal 40 ľudí na Facebooku, čo sa tiež ráta :) Kontroverzný obsah funguje, budem v tom asi pokračovať ;)

Leave a reply


Anketa – je pro vás (nej)nižší cena rozhodující pro nákup v e-shopu?

CommentLuv badge

Starší příspěvky:
eklektismus-tvorba-obsahu
Eklektismus v obsahovém marketingu

Abyste vytvořili zajímavý a účinný obsah, nemusíte se s konkurenty předhánět v publikaci novinek. Zvláště při omezených možnostech je stejně...

shop
Infografika: Jak české firmy využívají PR?

Umět se odlišit je pro obchodníky stále důležitější. Zákazníci dnes mohou více reagovat na sdělení značek, být s nimi v...

rip-death-of-seo-650x541
SEO – časté otázky a odpovědi

V oblasti SEO a linkbuildingu se často opakují otázky. Většina z nich pochází z diskusních fór, jiné od klientů. Připravil...

Zavřít