Obsahový marketing prakticky: jak využít již publikovaného obsahu? | Marek Hnátek – Blog
View Sidebar
Obsahový marketing prakticky: jak využít již publikovaného obsahu?

Obsahový marketing prakticky: jak využít již publikovaného obsahu?

Září 8, 2014 4:00 pm4 komentáře
Share Button

Investujete do tvorby článků, návodů nebo jiného obsahu? Oživte výsledky své dřívější práce pomocí osvědčených metod.

Petr Slavík před časem publikoval univerzální návod, jak získat návštěvnost pro starší články. Tento návod shrnuje základní metody a je primárně věnován článkům na blogu nebo magazínu. Pokud chcete obdobně využít dalšího obsahu, vyzkoušejte následující způsoby. Některé z nich jsou rychlé a jednoduché, jiné budou vyžadovat mnohem více času.

Lepší prolinkování webu

Linkování obsahu webu z článku – eXtra.cz

Vedle widgetů s nejlepšími články můžete využít dalších metod prolinkování, díky kterým dostanete návštěvníky hlouběji do webu a usnadníte procházení i robotům vyhledávačů. Zvažte, které části vašeho webu si zaslouží být upřednostněny a měly by být odkazovány z nejlepších míst.

Možností prolinkování je hodně. Jde spíš o to, vybrat ty vhodné vzhledem k charakteru webu. Dobře fungují slovníky frází, štítky (tagy), stránky s popisem tématu a přehledem aktuálních příspěvků nebo jiné způsoby, jak sdružovat a zpřístupnit obsah. Hodit se mohou i užitečné doplňky – například plugin internal linkbuilding pro WordPress.

Konkrétní příklad: prolinkování bulvárního magazínu eXtra.cz.

Změna formy obsahu

Změna formy obsahu: infografika – fitplan.cz

Vezměte stávající obsah a změňte jeho formu. Můžete vytvořit infografiky, e-booky, video… Tyto formy sdělení umožňují vzít „obyčejné“ informace a prezentovat je v neokoukané podobě.

Nemusíte se však pouštět úplně do neznáma. Pokud zůstaneme u textů, i zde jsou cesty. Místo suchých informačních článků publikujte seriály, vlastní zkušenosti při použití produktů nebo případové studie. Zákaznící milují příběhy. V tomto případě už sice půjde o tvorbu nového obsahu, ale investice by byla nutná i u tvorby infografik nebo videí.

Konkrétní příklad: infografika Dobré sacharidy vs. špatné sacharidy.

Nabídněte obsah zdarma

E-book zdarma – Pravý gentleman.cz

Tento postup navazuje na předchozí. Osvědčenou metodou je vzít zajímavý obsah či dříve publikované informace a přetvořit je například do e-booku, který nabídnete zdarma. Přilákáte odkazy a získáte databázi kontaktů.

Další možností je nabídnutí obsahu výměnou za odkaz nebo uvedení zdroje. Na tomto principu fungují především infografiky, ale dá se samozřejmě použít i jinde. Někdy vás médie sama zkontaktují s nabídkou uveřejnění a převzetí obsahu.

Konkrétní příklad: e-book Boty.

Guest blogging

Guest blogging – programujte.com

Jde o další účinnou metodu, která je díky svému významu zmíněna samostatně. Publikujete kvalitní obsah, se kterým si dáváte větší práci než vaši konkurenti, ale přesto se vám nedaří oslovit cílovou skupinu? Hledáte ideální marketingový kanál z hlediska investovaného času a celkového přínosu? Nebo „jen“ chcete zapracovat na svém jménu a značce? Využijte poznatků z tvorby dřívějšího obsahu, vyberte to hlavní a publikujte příspěvek na známém médiu.

Guest blogging je primárně o tvorbě nových příspěvků, ale stejně tak při něm můžete využít své dřívější práce.

Konkrétní příklad: seriál Princip fungování fulltextových vyhledávačů – 1, 2, 3.

Diskuse a komentáře

Diskuse – chyby PPC kampaní – webtrh.cz

Diskusní fóra, bloky s komentáři a weby na bázi otázek a odpovědí představují tradiční místa pro oslovení cílové skupiny. Právě zde můžete vkládat odkazy směřující na váš web nebo se i jinak prezentovat.

Odkazy z diskusí a komentářů mají kvůli snadné dostupnosti špatnou pověst. Často jsou zneužívány. Na druhou stranu platí, že když je příspěvek smysluplný a užitečný uživatelům, má význam. Snažte se tedy dbát na lidský faktor a u každého příspěvku s odkazem nebo zmínkou popřemýšlejte, zda bude prospěšný ostatním.

Konkrétní příklad: vlákno Nejčastější chyby PPC kampaní na WebTrhu.

Odvolávejte se na úspěšný obsah

Odvolávejte se na úspěšný obsah – novinky.cz

Publikovali jste zajímavou případovou studii nebo rozhovor se známou osobností? Odvolávejte se na tyto příspěvky při oslovování partnerů nebo jiných činnostech.

Při propagaci a hledání partnerů pro neziskovku Nekupuj. Adoptuj! jsme ze začátku naráželi ne nezájem oslovených jednotlivců a skupin. Až když se nám podařilo prorazit v médiích, otevřely se dveře k dalším příležitostem. Je to samozřejmé, spolupráce musí být výhodná pro všechny strany. Když ukážete, že druhému můžete přinést užitek, tím spíš vás vyslechne.

Konkrétní příklad: článek Psí útulky jsou téměř plné. Z množíren se stal byznys a platí za to nevinná zvířata na Novinkách.

Off-line materiály

Kniha Obsahový marketing – Nakrmte Internet svým obsahem

Posledním bodem je využití on-line obsahu pro off-line prostředí, které je skvělým místem pro linkbuilding a budování vztahů. Stejně jako je spousta forem on-line obsahu, i v off-linu je toho na výběr opravdu hodně. Od přednášení, přes pořádání oborových akcí, až po napsání knihy.

Konkrétní příklad: kniha Obsahový marketing – Nakrmte Internet svým obsahem původně vznikla jako e-book ke stažení zdarma.

Využijte své dřívější práce

Jednou z výhod dobrého obsahu je, že přináší užitek dlouhodobě. U většiny reklamních formátů musíte za přímé přivedení zákazníků neustále platit. Naproti tomu atraktivní článek, infografika či jiné sdělení oslovuje zájemce měsíce nebo i roky po publikaci.

Jako u všeho je nezbytný zdravý selský rozum. Obsahový marketing může být skvělým tahounem, ale i ztrátou času a peněz nebo cestou, jak poškodit značku. Schopnost vnímat obsah z pohledu zákazníka je lepší než nabitý obsahový kalendář.

Víte o dalších způsobech, jak využít již existujícího obsahu?

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   

4 komentáře

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
eshop
Nezbytné informace pro e-shopaře

Pohybujete se v oblasti internetových obchodů a hledáte vhodné zdroje informací? Pak právě vám se hodí následující seznam.

Zavřít