10 cest, jak dostat váš obsah k zákazníkům bez nutnosti za to platit - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

10 cest, jak dostat váš obsah k zákazníkům bez nutnosti za to platit

Září 30, 2013 11:15 am5 komentářů

Práce na obsahu v mnoha případech přijde vniveč. Klienti se běžně dopouštějí té chyby, že se zajímají pouze o vytvoření obsahu, ale už ne o to, jak ho dostat k zákazníkům. Přitom některé metody účinné propagace jsou jednoduché a jejich aplikace odliší stránky od šedého průměru. Podívejte se na některé z nich.

Udělejte váš obsah skutečně atraktivní

Investujete do obsahového marketingu, ale výsledky neodpovídají vašim představám? Pouhé vytvoření skvělého obsahu je jen polovinou úspěchu – je to stejné, jako byste napsali dokonalý román, ale nechali jej ležet v šuplíku. Stejnou, ne-li důležitější roli má propagace.  

Jak získat nové zákazníky bez nutnosti za to neustále platit? Uživatelé jsou v každém okamžiku zaplaveni informacemi. Nejrůznější sdělení se na ně hrnou ze všech stran. Zaujměte jejich pozornost a odlište se od ostatních tím, že použijete některé z osvědčených postupů.

Jak atraktivně prezentovat obsah:

1. Newslettery

Velmi efektivní metoda, na kterou se ale často zapomíná. E-mail představuje mocný nástroj pro budování vztahu se zákazníky. Nezasílejte pouhá obchodní sdělení, ale informačně bohaté a zajímavé e-maily.

Případová studie: Můžete získat 81% potenciálních zákazníků. Jak?

2. Landing pages

Jde o speciální „přistávací stránky“, které jsou optimalizovány na konkrétní klíčový výraz. Obvykle jsou spojeny s akcí, ke které mají návštěvníka dovést (registrace, odběr newsletterů, objednávka). Čistě informační landing pages jsou k vidění méně často.

Konkrétní ukázka: Content Marketing: How to Build an Audience that Builds Your Business

3. Sociální sítě

Je pravdou, že míra konverze návštěvníka z Facebooku nebo jiné platformy na zákazníka je sporná. Sociální sítě však mají jiné přednosti – umožňují snadno sdílet obsah samotnými uživateli, což dříve nebylo možné. Budují důvěru. Při správném přístupu pomocí nich vytvoříte komunitu, kterou můžete ihned oslovit svým sdělením.

Vytvořte vhodné podmínky pro sdílení, publikujte zajímavý obsah a využijte předností jednotlivých platforem. Pro Facebook jsou to například náhledové obrázky.

Konkrétní ukázky: 1, 2, 3

4. Atraktivní titulky

Titulky jsou důležité nejen z pohledu SEO. Mají stejnou funkci jako v tištěných médiích. Čtenáři listují novinami nebo časopisem a zastaví se teprve tehdy, když je zaujme atraktivní titulek.

Konkrétní ukázka: 10 Sure-Fire Headline Formulas That Work

5. Kontroverze

Kontroverzní obsah běžně vyvolává představu ostré kritiky, vytahování se, zesměšňování… Ve skutečnosti může jít i o „legálnější“ metody, jako je například bourání mýtů a vyvracení nesprávných názorů.

Z kontroverze běžně těží velké společnosti. Jak jí ale může využít například malý obchodník?

Na skvělé přirovnání jsem narazil v knize 49 marketingových tajemství. Bývalý úspěšný sportovec Jeff Bukantz psal knihu o tom, jak dovedl svůj tým ke zlaté medaili v šermu na OH v Aténách 2004. Když se ho však lidé ptali, o čem kniha bude, odpovídal „Chci, aby si čtenář uvědomil, že to, co je důležité, není cíl samotný, ale cesta.“ Navzdory kvalitnímu obsahu šlo o typické klišé, které nedokázalo zaujmout.

Autor tedy zvolil cestu kontroverze. Postavil hlavní myšlenku své knihy do protikladu se slavným trenérem amerického fotbalu Vince Lombardim. Ten naopak razil myšlenku, že to jediné, o co ve sportu jde, je vítězství. Jeff Bukantz proto přišel se sdělením „Legendární trenér Vince Lombardi se krutě plete!“. A uspěl.

Konkrétní ukázka: Babicův linkbuilding

6. Změna formy obsahu

Možností jsou desítky. „Obyčejný text“ můžete prezentovat ve formě videa, infografiky nebo e-booku. Okamžitě tím získáte pozornost.

Výhodou změny formy obsahu je to, že nemusíte získávat nové informace o dané tématice.

Konkrétní ukázka: Dobré sacharidy vs. špatné sacharidy – Infografika

7. Obsah zdarma

Skvělý způsob, jak získat pozornost. Obsah zdarma je také výborný při získávání kontaktů.

Konkrétní ukázka: eKniha: 10 sekund rozhodne

8. Spojení obsahu s autoritou

Nezačínejte od nuly. Spolupracujte s vlivnými hráči ve vašem oboru. Pokud platí, že výjimečný obsah je král, pak je jeho autor eso. Vyhledejte influencery nebo značky a společně oslovte více zákazníků, než kolik byste zvládli vlastními prostředky.

Spojení s autoritou uplatníte i u guest bloggingu nebo placených článků – uveřejnění příspěvků na navštěvovaném médiu je efektivní způsob, jak dát o sobě vědět.

Konkrétní ukázka: Nabídka knih k recenzi – Kniha Zlín

9. Spojení obsahu s vaší značkou

Bez výzvy k akci a prvků vytvářejících povědomí o značce má i jinak bezchybný článek pouze informační hodnotu. Návštěvníci jej ocení, ale nezapamatují si, kdo jim ho přinesl. A vaše práce bude zbytečná.

Změňte obecné informace na vyprávění vlastních příběhů.

Když se podíváte na kampaně známých hráčů na trhu, jednou z prvních věcí, se kterou se setkáte, je prezentace značky. U obsahového marketingu nezapomínejte na slovo marketing. Nabízejte hodnotu, soustřeďte se na zákazníky a zároveň budujte jméno.

Konkrétní ukázka: CELOSTNIMEDICINA.CZ

10. Propagace pomocí partnerů

Jednou z nejlepších cest, kterou se obchodník může vydat, je spolupráce s ostatními. S úspěšnou spoluprací se často setkáme u subjektů, které si navzájem nekonkurují, ale jsou si prospěšné. Nalezení vhodného partnera je na druhou stranu běh na dlouhou trať – vyplatí se být obezřetný a pečlivě vybírat.

Konkrétní ukázka: rodina e-shopů VIVANTIS

Neplacené zdroje návštěvnosti mohou být klíčové

Společnost Forrester provedla v roce 2012 výzkum, aby zjistila, z jakých zdrojů chodí na weby jejich klientů návštěvníci. Výsledky byly překvapivé. Pouze osm procent tvořila reklama. Zbývající část ovládly neplacené zdroje, kterým vévodily vyhledávače, sociální sítě a odkazy z různých stránek.

Pro běžné obchodníky, například provozovatelé e-shopů, jsou tedy dobré pozice ve vyhledávačích nebo aktivita na sociálních sítích naprosto primární. Pro získání návštěvníků mohou využít některé z výše uvedených způsobů propagace. Nejlepších výsledků samozřejmě dosáhnou na základě dlouhodobé obsahové strategie vytvořené na míru.

Jakým způsobem propagujete váš obsah? Používáte některou z uvedených metod? Nebo máte své vlastní tipy?

Infografika: průvodce marketingového génia – obsahový marketing

Infografika: průvodce marketingového génia – obsahový marketing

SEO školení První místa.cz

            
                
                    
                                     
                                 
   
10 cest, jak dostat váš obsah k zákazníkům bez nutnosti za to platit
           
       
                             
                         

5 komentářů

  • Dobrý den, jste si jist, že státní instituce provádí testování zdarma? Těžko dohledám kde, ale myslím si, že eshop Ronnie.cz uváděl v některém článku, že tyto testy doplňků výživy je stojí hodně peněz. I tak to pro zákazníky dělají a odlišují se tak od ostatních eshopů. Což je jednoznačně plus.

  • Marek Hnátek

    Dobrý den, děkuji za připomínku. Máte pravdu, u Ronnie.cz to bude placená forma propagace. Uvedl jsem jiný příklad.

  • Rozumím tomu správně, že článek je hlavně o méně obvyklých možnostech propagace? Protože jinak tady chybí třeba blog…

  • Velice přínosný článek! Díky za něj. Sám pracuji na svém blogu http://www.tipyjakfotit.cz a musím říct, že některé věci již používám a jiné pro mě byly novinkou. Velice mě láká vyzkoušek kontroverzní obsah. Lidl to už udělal. Ač přes placené kanály, tak soubor Paulus vs. Ihnačák je jasný příklad 🙂

  • Zkusil jsem kontroverzní obsah i na takovém hobbyblogu, jako je ten můj.  Zdá se, že zabral 😉

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Originální způsob linkbuildingu č. 22: Advertorialy

Advertorialy neboli placené články představují ověřenou a možná až obyčejnou metodu marketingu na internetu. Nejspíš právě proto jsou někdy odsunovány...

Zavřít