Cílem SEO nejsou vysoké pozice ve vyhledávačích - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

Cílem SEO nejsou vysoké pozice ve vyhledávačích

Prosinec 8, 2012 3:16 pm1 komentář

Záměrem veškeré propagace je zajistit výdělečnost webu. Přední umístění v SERPu ani vysoká návštěvnost nejsou zárukou úspěchu. Přesto jsou pozice ve vyhledávačích brány jako hlavní kritérium při posuzování výsledků optimalizace.

Zná to každý, kdo se pohybuje v oblasti SEO. Velká část poptávek začíná ve stylu „Chceme se dostat na první stranu Seznamu nejhůř do páté pozice“. Umístění ve vyhledávačích je automaticky vnímáno jako hlavní cíl. Ve skutečnosti jde o něco jiného – hlavním požadavkem optimalizace pro vyhledávače by měla být návratnost investice a celkový přínos pro klienta.

SEO není žádná magie (ačkoli je tento obor tak často prezentován). Jde jen o další způsob marketingu. Zatímco u jiných forem propagace se kontroluje jejich účinnost, například při zvýšení konverzního poměru, u optimalizace se hledí primárně na pozice. A to je špatně.

Honba za pozicemi vede k umělé optimalizaci

Brát celkové výsledky SEO podle umístění v SERPu je nevýhodné. Při takovém přístupu provozovatel webu automaticky předpokládá, že má stránky dobře připravené pro návštěvníky a že již není co zlepšovat. Opak je většinou pravdou.

Web by měl být propagován tak, aby získal kvalitní návštěvnost – tj. takové návštěvníky, kteří mají o nabídku zájem. Pro ty se stránky tvoří. Počet přístupů může být nižší než u konkurence, hlavní je zisk.

Pokud se klient zajímá pouze o pozice, často také „sklouzne“ k méně vhodným praktikám. Ať už jde o masový nákup odkazů, automatickou registraci do katalogů nebo něco jiného. I pokud se podaří využít chyb vyhledávače a dočasně se dostat na dobré pozice, z dlouhodobého hlediska je to krátkozraké.

Vysoká návštěvnost se nerovná vysokým výdělkům. K čemu je oslovení velkého množství lidí, když nikoho z nich vaše nabídka nezaujme a neudělá objednávku?

Teprve poté, co je web optimalizován na „obyčejné“ návštěvníky, přichází na řadu umístění ve vyhledávačích.

Upřednostňování málo frází vede k zanedbání longtailu

Dalším faktorem honby za pozicemi je fakt, že se provozovatel webu často zaměří jen na minimum klíčových frází a zbytek nechá ležet ladem. Přitom na longtailu se dá snadněji dosáhnout lepších výsledků. Nemluvě o tom, že práce na všech částech webu je přirozenější než umělá optimalizace na dvě tři fráze.

Primární je zisk a konverzní poměr

Pokud máte webovou prezentaci, jistě chcete, aby co nejlépe plnila svůj účel. U komerčního webu je ukazatel jasný – celkový zisk. SEO by mělo být prováděno tak, aby zvýšilo výdělečnost stránek.

SEO znamená cílený obsah pro návštěvníky. Ten má rozhodující vliv na výdělečnost, zisk a konverzní poměr. Cílem nejsou vysoké pozice, ale kvalitní návštěvnost, návratnost investovaných prostředků a konverze.

SEO má přivádět cílené návštěvníky na vybraný obsah. A to nejen z vyhledávačů, ale i dalších zdrojů. K péči a propagaci webu je potřeba přistupovat komplexně. Tak, aby vše splnilo požadovaný cíl – zisk.

Máte zkušenost s tím, že klient primárně požaduje určité pozice ve vyhledávačích? Jaký je podle vás hlavní cíl SEO? Napište komentář.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

1 komentář

  • Cíl jakékoliv marketingové techniky je zvýšení zisku, na tom se dá shodnout poměrně lehce. Diskuse o tom, jak měřit výsledky SEO je o dost komplikovanější. Pokud se filtrují brandové výrazy a začne se pracovat s asistovanými konverzemi, není možné dojít k jednoznačným výsledkům. A pokud výsledky závisí na tom, kdo je zpracovává, vždy se dají vybrat čísla výhodná pro marketéra nebo pro jeho e-shop.

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Originální způsob linkbuildingu č. 6: Poskytněte kvalitní obsah

Většina komerčních webů u nás má jedno společné – najdete na nich pouze sortiment produktů. Tím jejich celková nabídka končí....

Zavřít