Daniel Nytra: „Úžasné věci pro marketing malých a středních firem jsou tady už dávno“ - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar

Daniel Nytra: „Úžasné věci pro marketing malých a středních firem jsou tady už dávno, jen je chytře použít“

Prosinec 17, 2017 6:03 pmŽádný komentář


Daniel Nytra: Úžasné věci pro marketing jsou tady už dávno, jen je chytře použít

Když se řekne internetový marketing, majitelé firem si často představí špatně vyhodnotitelné kampaně a nicneříkajcí analýzy za desítky tisíc korun. Skutečnost ale může být přesně opačná. Vyzpovídal jsem zkušeného marketéra Daniela Nytru, který se specializuje na ty metody propagace, jež mají nejlepší výsledky vzhledem k investovaným penězům a času.

Ahoj Dane. Mohl by ses v krátkosti představit čtenářům?

Jasně, představte si člověka, který miluje nimrání v analýzách a zkřižte ho s technikem 🙂 Teď vážněji: Jsem marketingový specialista, podnikatel, lektor, konzultant a digitální nomád. Rád objevuji nové nástroje na internetu a snažím se je přetavit na zdroje výdělku pro své vlastní projekty nebo projekty klientů. Díky tomu, že s manželkou hodně cestujeme, musím vše dělat efektivně, aby byl čas na život :).

Věnuješ se teď spíše vlastním projektům, nebo klientům?

Zaměřuji se teď nejvíce na vlastní projekty. SimpleShop.cz je jednoduchý systém pro co nejvíce zautomatizovaný prodej a DreamROI.cz pro kvalitnější remarketing. Samozřejmě ale pořád mám klienty s kterými dlouhodobě pracuji, což mě drží ve střehu :).

Máš tedy u klientů na starosti zastřešení e-marketingu, nebo se spíše zaměřuješ na konkrétní oblasti?

Ano, většinou jde o vymyšlení strategie složenou z akvizicí a výkonnostních reklam. Já si pak vyberu i tu část, které se chci věnovat.. většinou e-mailový marketing, základní remarketingové kampaně a nastavení DreamROI systému. Pak přijdou na řadu konzultace, popřípadě kurzy na míru pro více lidí z firmy.

Se kterými marketingovými kanály a metodami máš nejlepší zkušenost? Je mi jasné, že vše je třeba brát se zdravým nadhledem (zákazník třeba web prvně navštíví web díky SEO, ale později nakoupí díky remarketingu). Nicméně co rád realizuješ pro vlastní projekty nebo klienty?

Jasně, to máš pravdu. Je to hodně obecné. To co funguje u jednoho klienta, nefunguje plošně u všech. Dá se ale někde začít: Ideálně s personou cílové skupiny a povědomí o oblasti jejich podnikání… znáš to: Analýza klíčových slov, konkurence apod. Samozřejmě musí mít perfektně nastavené provázání jednotlivých systémů, včetně Google Analytics kvůli vyhodnocování výsledků.  

Pro e-shopy doporučuji vždy nastavit dynamický remarketing na skliku, Google Adwords a ve Facebook Ads, který je rozdělený na časové úseky od návštěvy produktu nebo vložení do košíku. Pak se soustředím na PPCčka a požádám někoho, aby zastřešil SEO… to mě moc nebaví 🙂  No a nakonec zapojím dlouhodobý marketing v plné síle, což v 90 % jde bez problémů udělat. To je začátek cesty 🙂

Zmínil jsi základní činnosti pro nastartování marketingu. Mohl bys uvést další některé metody či oblasti, které umožňují mít „hodně muziky za málo peněz“ nebo které podle Tebe čeká vzestup a je dobré být na ně připraven?

Spousta firem nemá vyřešené ty základní věci: Správně nastavená analýza, kontrola konkurence, pochopení produktu a lidí, kteří je nakupují. Když vše vysvětlím svým klientům, pak se díky strategii začíná šetřit čas a peníze… nejde o převratný startup, který vše vyřeší.

Krok po kroku budujete dlouhodobý projekt. Samozřejmě stále testuji nové a nové nástroje, ale až včlenění do strategie přináší užitek. Asi tě tedy zklamu, ale úžasné věci jsou tady už dávno, teď by bylo fajn je chytře použít.

Existují některé kampaně nebo projekty, které Tě zaujaly a můžeš je uvést jako příklad toho, jak vybudovat úspěšný web nebo jak se odlišit od konkurence?

Můžu uvést pouze jednoho klienta, který mi k tomu dal svolení: Arduino.cz ve spojení s Hwkitchen.cz. Právě díky dlouhodobému marketingu a práci na budování povědomí o doméně, se navýšila o 303% registrace do e-mailové databáze.

Více najdete v případové studii ZDE. Je to ale dřina, nic nepřijde jen tak.

Daniel Nytra - případová studie - Zvýšení databáze kontaktů o 303% měsíčně přes vyhledávače

Jak podle Tebe vypadá ideální spolupráce s klientem? Čím začínáš?

Nezačínám schůzkou, pokud jde o malé a střední firmy. Vždycky si chci nejdříve zavolat a na základě dotazů připravím do druhého dne nabídku. Ta obsahuje časovou náročnost a finance. Zároveň už vím, jestli je potřeba sehnat grafika, copywritera apod., nebo je klient má vlastní.

Co je nezbytné pro bezproblémovou spolupráci klienta a marketéra? Co v praxi oceňuješ a co je naopak pro Tebe varovný signál?

Oceňuji spolupráci. Pokud klient se snaží online marketing posunout dál a pracuje na doporučených a zanalyzovaných zdrojích. Příkladem je zase kvalitní obsah a jeho publikace před PPC kampaněmi (tím nechci říkat, že PPCčka jsou špatná). Nejvíce varovným signálem je, když nemá čas nebo peníze na začátku podnikání. To je samozřejmě něco špatně.

A teď z druhé strany. Kde podle Tebe firmy nejčastěji zbytečně “utápí” peníze?

Pokud bych čas přepočítal na peníze, tak je to rozhodně facebooková stránka. “Soused Franta má fb stránku a tolik lajků…. ten je za vodou… pojď mámo, budem to mít taky”. Podnikatelé se sami chytli do divného kruhu získávání lajků a sdílení. Zapomínají, že jde o soft cíle, které potěší, ale složenky nezaplatí. Uvědomte si prosím, že člověk, který je aktivní na Facebooku a lajkuje co může, neznamená automaticky, že bude nakupovat. Je to bonus navíc, ale rozhodně ne důležitý cíl.

Chtěl bych jen zdůraznit, že to neplatí o facebookové reklamě. Ta je perfektní jak pro nové akvizice, tak pro remarketingové techniky. Je to tím, že na sebe lidi všechno vykecají.

Druhou částí jsou špatně analyzované výsledky z Google Analytics. Díky tomu se například vypínají PPC kampaně, které by měly běžet a naopak.

No a posledním problémem je základní finanční NEgramotnost a povědomí o firmě.. to platí samozřejmě většinou u těch nejmenších.

S kterými dalšími „pastmi“ se setkáváš? I když se na první pohled zdá vše v pořádku a je k dispozici i dostatečný rozpočet, co může negativně ovlivnit kampaň?

Jednoznačně neznalost přináší největší ztráty. Doporučuji se buď hodně vzdělávat nebo si najmout na pár hodin v měsíci profíky. Další nešvar je neschopnost optimalizace.. tzn. když už se něco zjistí, nepřenese se tato informace do kampaní. Většinou za to prý může čas, ale dle mého názoru je to spíše neschopnost práce s časem a následná prokrastinace. Když odbočím, tak pro mě je například úspěšný člověk ten, co má svůj projekt, znalosti a dostatek času nad přemýšlet. Jednoduše se soustředí jen na důležité věci, které pořádně vyždímá a zbytek času žije :).


Daniel Nytra: Zvýšení návštěvnosti ve WordPressu from Liberix, o.p.s.

Trochu ožehavé téma: jaké jsou podle Tebe hlavní nebo nejzávažnější nešvary u českých marketérů? Předpokládám, že někdy přebíráš klienta po někom jiném. Zažil jsi něco, co Ti utkvělo v paměti?

Jo, je to furt 🙁 Teď budu mluvit o těch špatných: Buď tomu nerozumí a nechávají si za to platit, nebo jsem zažil dvě agentury, které masírovali klienty. Přímý střet s lidmi z té agentury byl na hraně asertivity. Zažil jsem případ, kdy si mě firma najala jako nezávislého konzultanta při jednání s velkou agenturou. Měl jsem za úkol vysvětlovat věci po lopatě 🙂 Došlo i k osobnímu jednání u jednoho stolu, kdy klientovi lidé z agentury říkali kraviny. Tak jsem se do nich pustil 🙂 Vždy se s klientem dopředu domluvím, jestli mám u jednoho stolu mluvit nebo ne… tak trochu narazili a příště už byli mnohem krotší 🙂

Nicméně jsem narazil i na velké profíky. Těm patří fakt velký dík za to, co dělají a jak!

Odkud čerpáš informace pro své podnikání? Můžeš doporučit pár zdrojů?

Dost jsem to omezil, ale nejvíce od:

Děkuji Danovi za rozhovor a tipy k propagaci malých a středních firem. Máte zkušenost s touto oblastí? Doplnili byste něco, ať už k metodám marketingu, přístupu klientů nebo k něčemu jinému? Přidejte komentář.

SEO školení První místa.cz

            
                
                    
                                     
                                 
   
Daniel Nytra: „Úžasné věci pro marketing malých a středních firem jsou tady už dávno, jen je chytře použít“
           
       
                             
                         

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
3 způsoby, jak z influencer marketingu vyšťavit maximum

Dle statistik Bloglovin zákaznice zaplatí o 9 % více za produkty, které jim doporučí vlivná osobnost neboli influencer. Sdělení od...

Zavřít