5 důvodů, proč by e-shopaři měli spolupracovat s influencery - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

5 důvodů, proč by e-shopaři měli spolupracovat s influencery

Srpen 12, 2017 5:13 pm1 komentář

Hostovský příspěvek od Shoptet.cz – předního českého poskytovatele e-shopových řešení.

5 důvodů, proč by e-shopaři měli spolupracovat s influencery

O influencerech – blogerech/youtubererech – se v poslední době hodně mluví a píše, stávají se z nich celebrity. Podle vývoje v západních státech vše nasvědčuje, že trend blogů bude ještě stále stoupat, takže to zkuste a pro svůj internetový obchod si nějakého nebo nějaké najděte.

Co všechno vám taková spolupráce může přinést?

1. Vaše značka bude víc vidět

Pokud se s blogerem domluvíte, pravděpodobně o vás nenapíše jen článek na svém blogu, ale také se zmíní na sociálních sítích. Mladí se z Facebooku pomalu přesouvají na Instagram, ten podle posledních měsíců roste po celém světě. Pokud se domluvíte s 5 až 10 blogery na pravidelné spolupráci, můžete tak zasáhnout měsíčně tisíce uživatelů.

Navíc podle statistiky Digiday až 47 % mladých mezi 18 a 24 lety si blokuje reklamu. To je rozhodně nezanedbatelné číslo.

2. Vaše produkty budou propagované zajímavým způsobem

Mám pocit, že PR článků a podobných reklamních sdělení mají všichni plné zuby. Blogeři váš produkt představí v jiném světle. Předají ho čtenářům podle svého, někdy dost svérázně, jindy vtipně, zkrátka po svém. Uvítejte i zmínku o případných “nedostatcích”, protože pak nebude recenze působit jako zaplacená. Většina blogerů taky produkty skvěle nafotí a zasadí ho do zajímavého prostředí.

Fanoušci si u svých blogerů na reklamu zvykají, někteří ji hodnotí negativně, ale vesměs ji přijímají jako součást celého blogu. Co však nesnesou, je lhaní. Oni totiž blogera znají a moc dobře si pamatují, co jim na které sociální síti sdělí. Příkladem tak může být Jaromír Jágr, který se stal loni tváří značky Huawei, přitom sám používá Iphone. Strhla se na něj okamžitě vlna kritiky.

5 důvodů, proč by e-shopaři měli spolupracovat s influencery

3. Oslovíte svou cílovou skupinu

Tedy pokud si vyberete správného influencera/blogera. Rozhodně ho nevybírejte podle počtu čtenářů nebo fanoušků na sociálních sítích. Potřebujete takového influencera, kterého čte vaše cílová skupina. A tou nejsou všichni. Blogery už dávno nesledují jen náctiletí, ale nachází si k nim cestu i skupina lidí kolem 30, 40 i více let. Možná tedy budete mít influencera, který má jen několik set zhlédnutí videa, ale budou to zhlédnutí od vašich potenciálních zákazníků.

Pokud tedy budete hledat vhodného blogera ke spolupráci, dejte si na výběru záležet. Projděte si jeho blog/youtube kanál. Líbí se vám? Souvisí jeho příspěvky s vašimi produkty? Jsou jeho morální/etické zásady shodné s těmi vašimi? I na to se zaměřte.

Příkladem pak může být třeba spolupráce mezi youtuberem zaměřujícím se na outdoor a pobyt v přírodě – jedná se o muže, který rozhodně nespadá do generace tradičních youtuberů, přesto jej sleduje několik tisíc lidí. Firma HQH se s tímto youtuberem spojila, jeho recenze mají mezi fanoušky úspěch, navíc se tady skutečně potkala cílová skupina daného e-shopu.

5 důvodů, proč by e-shopaři měli spolupracovat s influencery

4. Můžete získat nové a věrné zákazníky

Čtenáři jsou většinou svým blogerům věrní, jak je postupně poznávají, začínají je vnímat jako své kamarády, a tím pádem jim věří. Pokud si tedy spolupracující bloger oblíbí vaši značku natolik, že ji bude doporučovat, budou to jeho čtenáři vnímat jako doporučení od někoho jim blízkého. Vztah mezi blogerem a čtenářem je odlišný od vztahu mezi idolem a fanouškem, bloger totiž se svým čtenářem komunikuje. A to velmi často – ať už prostřednictvím odpovědí na komentáře na blogu nebo sociálních sítích.

Avšak neočekávejte hned nával objednávek, hodně bude záležet na typu zboží. Jiné budou prodeje v případě nábytku, jiné to bude s kosmetikou nebo jinými drobnostmi, u kterých se člověk tak dlouho nerozmýšlí.

5. Přínos pro SEO (linkbuilding)

V neposlední řadě musíme zmínit i odkazy, které díky článkům a recenzím na blozích získáte. A jak jistě víte, odkazy jsou hodnotícím faktorem pro Google i Seznam.

Tip od nás: kde blogery hledat?

Najít správného blogera vám možná bude připadat jako hledat jehlu v kupce sena, určitě to nebude záležitost několika minut.  

  • Zkuste prohledat portál blogerky.cz, kde je zaregistrováno několik tisíc blogů. Ale zdaleka ne všechny tam jsou. Dalším takovým webem je například blogr.cz.
  • Pokud narazíte na nějakou zajímavou blogerku nebo blogera, podívejte se, jestli nemá na svém blogu odkazy na další blogy, které doporučuje a ráda nebo rád je čte. Většinou je najdete v postranním panelu.
  • Nezapomeňte na facebookové skupiny, kde se blogeři potkávají a komunikují. I tady je prostor pro oslovení někoho ideálního.
  • Na Instagramu hledejte pod hashtagy #czechblogger #blogerky #blogerkycz a podobně.

Zdroje a zajímavé odkazy:

SEO školení První místa.cz

            
                
                    
                                     
                                 
   
5 důvodů, proč by e-shopaři měli spolupracovat s influencery
           
       
                             
                         

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Kde se v on-line marketingu vzdělávat zdarma?

Je spousta dobrých placených školení (workshopů, webinářů...) i akcí věnovaných marketingu. Jsou ale i ty, které jsou zdarma a na...

Zavřít