Kritériem úspěchu webu není jen vysoká návštěvnost - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti
Kritériem úspěchu webu není jen vysoká návštěvnost

Kritériem úspěchu webu není jen vysoká návštěvnost

Březen 3, 2011 3:07 pmŽádný komentář

U špičkové optimalizace e-shopu nebo firemní prezentace nejde o co nejvyšší pozice a návštěvnost. Jde o cílené návštěvníky a konverzi na zákazníky. Podobné je to i u „nekomerčních“ webů – magazínů, zábavných serverů a dalších.

Nejspíš z tištěných novin a magazínů pochází zvyk brát největší důraz na vysoká čísla. U papírových novin je kurz jasný – vysoký náklad a prodej automaticky znamená úspěch. Na webu ale rozhoduje množství faktorů a návštěvnost je jen jedním z nich.

K čemu je web, který má obrovskou návštěvnost, když nesplňuje ani základní potřeby uživatelů? Investice do reklamy je v takovém případě nejenže zbytečná, ale i přímo škodlivá – ti, co web navštíví, si současný stav webu vryjí do paměti a později budou nedůvěřiví. A to je v době vyspělé webové analytiky chybou.

Cílenost a zákazníci jsou důležitější než pozice

Přeoptimalizovaný e-shop, který na čas získá dobrá umístění ve vyhledávačích, má stejně ve většině případů horší prodejní výsledky než konkurenti. Je to způsobeno absencí „lidskosti“.  Návštěvníci poznají, že web není udělán pro ně, ale pro stroje a roboty vyhledávačů.

Při tvorbě webu by se mělo předně myslet na uživatele. Místo toho, aby webmaster detailně řešil počet znaků v titulku, měl by přemýšlet, proč si právě jeho projekt zaslouží přední místa – co nabízí, jaké má výhody a co ho odlišuje od ostatních.

Zmíněný přístup se mnohonásobně vyplatí. Vyhledávače jsou stále dokonalejší, a v budoucnu upřednostní weby dělané pro lidi. Proto také najímají studenty, kteří jim vyhodnocují výsledky vyhledávání.

Ani u magazínů a podobných webů nejde vždy o to, aby na Toplistu bylo co největší číslo. Občas stačí jen vhodné přemístit blok s reklamou a provozoval zaznamená vyšší výdělky i novou motivaci. Návštěvnost může zůstat stejná – a někdy se i snížit.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

Leave a reply


Chcete se naučit SEO? Udělám vám školení na míru.První místa.cz
+ +
Starší příspěvky:
Jaký je rozdíl mezi titulkem v klasických novinách a na internetu?

Oba mají společný cíl – zaujmout čtenáře. Tomu v novinách ale stačí, když se pouze okrajově dotkne tématu a přitáhne...

Zavřít