Originální způsob linkbuildingu č. 24: Katalogy - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti
Originální způsob linkbuildingu č. 24: Katalogy

Originální způsob linkbuildingu č. 24: Katalogy

Prosinec 7, 2013 3:57 pmŽádný komentář

Když zazní spojení katalogy a linkbuilding, většina lidí z oboru se jen usměje. Katalogy stránek ztratily většinu ze svého kdysi velkého významu. Na druhou stranu je třeba uvést, že opravdu kvalitním katalogem je třeba portál Na volné noze. V tomto článku rozebereme, jak využít katalogů při linkbuildingu.

Do tvorby vlastního katalogu zaměřeného na specifickou oblast se můžete obecně pustit ve dvou případech:

  • Když jste expertem na danou problematiku
  • Když jste jedním ze subjektů v katalogu

Případ č. 1 – Když jste expertem na danou problematiku

Příkladem je Robert Vlach, který je zakladatelem zmíněného webu Na volné noze. Tento projekt poskytuje svým členům řadu výhod a nabízí řadu dalších funkcí okolo. Má silnou značku a velkou komunitu – není považován za pouhý katalog.

Případ č. 2 – Když jste jedním ze subjektů v katalogu

Tento postup jsme vyzkoušeli s klientem. Funguje, když má zakladatel dostatek zkušeností s danou oblastí a zároveň z toho chce přímo těžit. Osloví zájemce a získá zajímavé zpětné odkazy.

Postup, který jsme vyzkoušeli my, je založen na spolupráci subjektů, které z uvedení v katalogu budou mít prospěch a zároveň si nemohou konkurovat – jde o podnikatele působící pouze v konkrétních městech. Konkurent vzdálený byť jen pár kilometrů je už nezajímá. Za záznam v katalogu platí, nebo odkazují.

Výhodou pro provozovatele je nejen nový a vlastní výdělečný web, ale i spousta možností, jak upřednostňovat svůj „záznam“.

Na co dát pozor při tvorbě katalogu

Shrnu to nejdůležitější. Dobře si promyslete základní věci:

  • Zda je pro vás katalog vůbec vhodný
  • Jakým způsobem stránky vytvoříte
  • Zda budete mít na provoz webu kapacity

Nejhorší je vytvoření webu pouze za účelem získání odkazů. Jde o další umělou metodu, které se vyvarujte. Stránky by měly být cílené na specifickou oblast, u níž si vytvoří značku – zmíním kurzy, řemeslníky, doktory.

Myslete na běžného návštěvníka a na to, proč na web přišel. Představte si, že byste hledali řemeslníka a využijete katalogu Nej Řemeslníci. Pomůže návštěvníkovi podobným způsobem i váš web?

Soustřeďte se na uživatele. Pomozte mu při hledání konkrétní informace – vytvořte kvalitní databázi položek a dejte filtrování obsahu / kategorií na nejlepší místo.  

Jednoduché filtrování záznamů na Naučmese.cz:

Naučmese.cz – katalog kurzů

Konkrétní ukázky

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

Leave a reply


Chcete se naučit SEO? Udělám vám školení na míru.První místa.cz
+ +
Starší příspěvky:
7 metod, jak z mikrostránek vytěžit maximum

Mikrostránky jsou oblíbeným způsobem linkbuildingu. Klienti začali poznávat, že registrace do stovek všemožných katalogů přestávají mít účinek a hledají další...

Zavřít