Linkbuilding v B2B sektoru – jak na něj? - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

Linkbuilding v B2B sektoru – jak na něj?

Září 18, 2013 7:43 pm1 komentář

Investice do B2B aktivit vám přinese nejen nové partnery. Při správném provedení získáte i kvalitní zpětné odkazy. Vylepšete svůj odkazový profil lepším využitím stávajících příležitostí nebo pomocí jiných osvědčených postupů.

Mezi tradiční subjekty, od nichž můžete v rámci B2B aktivit získat odkazy, patří dodavatelé a další partneři. To je ale jen začátek. Existují další možnosti spolupráce a vlastní propagace.

Linkbuildingové příležitosti v rámci B2B:

  • Dodavatelé
  • Účetní, právní a další firmy
  • Poskytovatelé souvisejícíh služeb pro chod firmy (fakturační systémy aj.)
  • Různé asociace a sdružení
  • Klienti
  • Poptávkové servery
  • Specializované katalogy
  • Diskusní fóra
  • Sociální sítě
  • Blogy
  • Off-line aktivity (výstavy, veletrhy, eventy ale i tištěné materiály aj.)
  • Média
  • Guest blogging
  • Poskytnutí produktů zdarma nebo za výhodnějších podmínek
  • Rozhovory
  • Případové studie
  • Průzkumy
  • Tiskové zprávy
  • Obsah zdarma
  • Propagace obsahu přes třetí stranu
  • Sponzorství

Jak využít zmíněných možností při linkbuildingu? Nejde o pouhé rozesílání žádostí o vložení odkazu. To umí každý. Rozhoduje celkový přístup. Spojte běžnou propagaci značky s linkbuildingem.

Je ve vašem oboru poptávka po žhavých novinkách? Buďte tím prvním, kdo je publikuje. Víte o známé osobnosti, která by mohla být nakloněna spolupráci? Udělejte s ní rozhovor. U off-line aktivit se místo starých způsobů více zaměřte na prezentaci vaších stránek. Běžnou tiskovou zprávu oživte infografikou a unikátním textem a nabídněte ji formou hostovského příspěvku. Jednoduše řečeno – aktivně vyhledávejte odkazové příležitosti.

Smyslem linkbuildingu je branding v kombinaci se získáváním tematických odkazů. Nejde o dva odlišné směry. Backlinky slouží jako doporučení odjinud, které vznikne po navázání úspěšné spolupráce, publikaci zajímavého obsahu nebo jiné příležitosti.

V linkbuildingu neexistuje nudný obor. Jen nudní lidé

I v na první pohled nezáživných nebo vysoce konkurenčních odvětvích můžete vybudovat kvalitní odkazový profil. Je pravdou, že knihou nebo oblečením snadněji oslovíte bloggerskou komunitu než třeba pojištěním. I tak je ale v každém oboru dostatek příležitostí. Chcete to jen trochu odlišný přístup, ať už se bude jednat o publikování novinek, kontroverzní obsah nebo spolupráci s vlivnými osobnostmi.

Jak začít s linkbuildingem v rámci B2B

Přestože je každá oblast podnikání jiná, obecně existují dva způsoby získávání odkazů:

  • Revize stávajících příležitostí
  • Vyhledávání nových příležitostí

Revize stávajících příležitostí

Jde o zmíněné dodavatele a další subjekty, se kterými už spolupracujete a kteří na vás mohou odkázat. Vytvořte si seznam hlavních partnerů. Popřemýšlejte, od  koho můžete získat zpětné odkazy.

Vyhledávání nových příležitostí

Jde o nekončící proces, který nabízí mnoho různých a zajímavých možností. Základem je jejich správná volba a kombinace vzhledem k rozpočtu, časovému plánu a dalším faktorům. Jednotlivé způsoby zahrňte do dlouhodobé linkbuildingové strategie.

U revizí i vyhledávání nových příležitostí k propagaci značky a získání odkazů je nejdůležitější to, jak budete vnímat ostatní. Buďte zdvořilí a užiteční. Pečlivě vybírejte budoucí partnery a važte si jich.

Pravidla B2B linkbuildingu

  • Budujte vztahy
  • Využijte stávajících příležitosti a vyhledejte nové
  • Vybírejte vhodné partnery a autority z vašeho oboru
  • Sledujte trendy
  • Vyhodnocujte výsledky

Máte další tipy nebo konkrétní ukázku výhodné spolupráce v rámci B2B? Získáváte odkazy v této oblasti?

Infografika: B2B obsahový marketing v roce 2013 | Zdroj: visual.ly

B2B obsahový marketing v roce 2013

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

1 komentář

  • Spolupráce s dodavateli anebo partnery se může vyplatit a vůbec to není nic složitého. Nedávno jsem řešil s poskytovatelem affilu výměnu odkazů a vím, že podobně bych mohl kontaktovat předchozího dodavatele dárků, který měl vlastní mikrostránky na podporu. Stačí se jen ozvat 🙂

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Využijte maximálně snadno dostupných odkazových příležitostí

Často se setkávám s dotazy typu „Zaregistrovali jsme web do stovek katalogů a publikovali desítky SEO článků a teď nevíme,...

Zavřít