7 způsobů, jak „zdarma“ propagovat lokálně zaměřený podnik - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

7 způsobů, jak „zdarma“ propagovat lokálně zaměřený podnik

Prosinec 3, 2014 12:35 pm3 komentáře

Propagace lokálně zaměřeného podniku


foto: picjumbo.com

Provozujete hotel, restauraci nebo jiný podnik orientovaný na konkrétní oblast? Podívejte se na účinné metody, jak získávat zákazníky. Díky jejich nákladům, které jsou většinou menší než u klasické reklamy, je může vyzkoušet prakticky každý.

1. E-mail marketing

Zde není co řešit. E-mail vládne světu. A s přehledem válcuje jiné způsoby propagace – včetně těch placených.

Je mnohem levnější pracovat se stávajícími zákazníky, kteří ochotně přijímají vaše sdělení, než se neustále honit za novými. A právě v tomto směru je e-mail marketing skvělý. Můžete se díky němu udržet v povědomí zákazníků a zasílat jim tipy na zajímavé akce z vašeho podniku nebo města.

Podívejte se na případovou studii o tom, jak e-mail marketing zvýšil zisk malé místní firmy.

2. Lokální SEO

Získejte neplacenou návštěvnost z vyhledávačů a dalších zdrojů. Když už někdo hledá konkrétní služby ve vaší oblasti, je větší šance, že se stane právě vašim zákazníkem – pokud vás najde rychle a přesvědčíte ho. Pěkné shrnutí na toto téma vytvořil Radek Hojgr.

Nezbytnou součástí SEO pro lokálně zaměřený podnik jsou zápisy a profily na vhodných službách, jako je Google adresář firem a weby s recenzemi typu Yelp.

3. Obsahový marketing a sociální sítě

Tvorba účinného obsahu je univerzální cestou, jak bez zbytečných nákladů budovat značku. Když už máte kvalitní obsah – produkt, prostory, připravované významné akce –, využijte toho. Že nevíte, jak pracovat s obsahem nebo sociálnímí sítěmi? Inspirujte se na fanpage burgerové restaurace Dish.

4. Slevové balíčky, benefity pro různé subjekty a hromadné nakupování

„Lokálky“ mají často značné výkyvy v sezónním a okurkovém období. Právě zde mohou pomoci různé slevové balíčky, benefity pro vybrané subjekty a hromadné nakupování. Nabídnout slevu v řádech desítek procent je dobré v tom, že pokryjete náklady provozu podniku ve slabých měsících a nebudete muset nijak omezit provoz nebo propouštět zaměstnance. Ti naopak budou mít práci a budou v klidu.

Navíc pokud budete šikovně postupovat, získáte kontakty pro e-mail marketing a jiné kanály.

Pozváním firem nebo jiných subjektů a budováním vztahů si snadno zajistíte další zákazníky.

5. Různé rezervační a objednávkové systémy

Podle charakteru vašeho podniku vyberte vhodné systémy. Může se jednat například o booking.com, Dáme jídlo a X dalších.

6. Další formy partnerského marketingu

Na propagaci nemusíte být sami. Vedle nákupních webů a rezervačních/objednávkových systémů existují další vhodné subjekty, jež mají velký dosah a s nimiž lze navázat oboustranně výhodnou spolupráci. Typicky jde o agentury zaměřené na pořádání eventů a weby s nabídkou zážitků.

7. Spolupráce s ovlivňovateli

Nemáte velký dosah nebo chcete oslovit další skupinu zákazníků? Spojte síly s vhodným ovlivňovatelem – státní institucí, kulturním domem nebo známým kuchařem. Jde o jeden z nejlepších způsobů, jak dát vědět o vašem podniku. Nezapomeňte na vhodné oslovení.  

Víte o dalších metodách, jak propagovat lokálně zaměřený podnik? Nebo máte zkušenost s uvedenými? Napište komentář.

SEO školení První místa.cz

            
                
                    
                                     
                                 
   
7 způsobů, jak „zdarma“ propagovat lokálně zaměřený podnik
4.5 (90%) 6 votes            
       
                             
                         

3 komentáře

  • Pěkný přehled. Výbornou formou lokální propagace jsou obecní a městské weby. K mým dalším oblíbeným tipům patří spolupráce s místními zájmovými spolky. Musí to však spolu nějak souviset a dávat smysl, např. rybářské potřeby a místní rybářská organizace.

  • Každý v článcích píše Email marketing – jak je důležitý, což bezesporu je, ale když nějaký projekt začíná a vyhledává články typu propagace zdarma, má většinou tak maximálně email na své kamarády, takže využití tohoto skvělého nástroje rovná se nula.

  • Však sběr kontaktů je podstatná součást e-mail marketingu. Každý nový projekt začíná s nulou, důležitý je začít.

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Dobré pozice na Seznamu? Kvalitní SEO zatím není potřeba

Foto: steamfeed.com Seznam je specifický vyhledávač. Dá se snadno umlátit odkazy. V praxi pak vznikají situace, kdy klienti jsou na...

Zavřít