Ohlédnutí za OVACOPI #4 - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

Ohlédnutí za OVACOPI #4

Listopad 4, 2013 4:35 pmŽádný komentář

Před pár dny se v Ostravě uskutečnilo již čtvrté OVACOPI – setkání psavců, PR specialistů a mnoha dalších lidí zajímajících se o marketing. Skvělá akce pod taktovkou Květy Liškové byla spojena s oslavou prvního roku života jejího projektu. OVACOPI #4 pokračovalo v tradici a zúčastnilo se ho více návštěvníků než předchozího setkání. Přináším malé ohlédnutí.

Podle organizátorky mělo OVACOPI být spíše komorním setkáním kopíků po kavárnách. Akcí zaměřených čistě na copywritery však bylo (a stále je) minimum, OVACOPI přitáhlo pozornost a už na prvním srazu se sešlo okolo 40 lidí. Počet účastníků se s každým setkáním zvyšoval. Svou roli měla i propagace a spojení se zvučnými jmény.

Páteční čtvrté setkání OVACOPI proběhlo v Podnikatelském inkubátoru VŠB. Na akci jsem vyrazil s předstihem s Honzou LinhartemOtakarem Pěnkavou, kteří zde měli představit svůj nový počin copywriting.cz. Okolo páté hodiny se již hlavní prostor začínal plnit a vše nasvědčovalo tomu, že se dostaví více jak 100 účastníků. Nechyběli Jan Kvasnička, David Lörincz, Vojtěch Kotous a další, což slibovalo i zajímavý networking.

Hlavní náplní OVACOPI byly tři přednášky známých odborníků, představení systému copywriting.cz a také workshop Rostislava Kocmana. Vzhledem k prvnímu roku života OVACOPI byla samozřejmostí i část věnovaná historii tohoto projektu. Workshop byl početně omezen a nakonec jsem se ho nezúčastnil, proto popíšu své dojmy z přednášek.

Martin Šauer – Copywriter na volné noze

Zkušený copywriter měl přednášku rozdělenou na dvě části. První část se věnovala copywritingu z pohledu klienta, druhá ze strany psavce. Ocenil jsem konkrétní a praktické tipy bez zbytečné a suché teorie. Nechyběl prostor na dotazy, jako malou výtku uvedu méně času k zodpovězení otázek vzhledem k celému programu akce. Účastníci Martina zásobovali dotazy o copywritingu a zajištění textů ze své vlastní praxe.

Pár myšlenek z přednášky:
  • Když najdete spolehlivého copywritera, držte se ho jako klíště
  • Copywriting je obchod jako každý jiný, primární jsou dobré vztahy a komunikace
  • Dobrá práce má být dobře ohodnocena
  • Jako copywriter se vyhněte párkorunovým zakázkám a klientům z pekla, hledejte partnery a budujte si jméno

Jana Leitnerová – Content manager

Jana se zaměřila na základy tvorby atraktivního obsahu. Jelikož obsah není jen text, nechyběly informace o spojení multimédií a textu tak, aby výsledné sdělení bylo co nejúčinnější. Protože v současné době propaguji neziskovou organizaci, ocenil jsem tipy na toto téma.

Jan Linhart – majitel SEOLinhart.cz

Honza představil nový projekt copywriting.cz, jenž je platformou spojující copywritery a inzerenty. Role inzerenta je jasná – pokud hledáte spolehlivé psavce, zadáte poptávku, projdete zájemce a jejich reference v systému a vyberete si. Na druhé straně barikády je systém vhodný jak pro zkušené copywritery, tak pro začínající psavce, kterým umožní dostat jejich obsah na významné weby formou guest bloggingu a získat zajímavé reference.

Karel Novotný – Specialista na značky

Tato přednáška pro mě byla nejzajímavější. Ne snad proto, že by ostatní nebyly tak kvalitní, ale protože se týkala oblasti, se kterou nemám příliš zkušeností. Měl jsem velká očekávání už z toho důvodu, že webovky přednášejícího mindless.cz jsou proslulé. Karel Novotný je zkušený odborník na branding, budování jména a vše, co s tím souvisí. Očekával jsem tedy tak trochu informace o tom, kde a jak se propagovat nebo komu vlézt do zadku. Proto jsem byl překvapen, když se značná část přednášky věnovala poznání sebe sama, výhod introverze / extroverze a možností vlastního rozvoje – tedy oblastí, na které je každý nejdřív expert, než ho Karel vyvede z omylu. Myslím, že jsem nebyl jediný, kdo si kromě dobrých informací odnesl i motivaci víc o sobě přemýšlet.

Co mě zaujalo:
  • Ne každý, kdo si myslí, že je introvert / extrovert má pravdu
  • Rychlé zaškatulkování svépomocí může zbrzdit vlastní růst
  • Budování jména není jen o budování vztahů, ale především o vlastním rozvoji

Můj celkový dojem z OVACOPI

O srazech OVACOPI jsem věděl už dříve z ohlasů ostatních i díky fotkám na Facebooku, na nichž nešla přehlédnout zakladatelka :). Zúčastnil jsem se ale až narozeninového setkání. A nelituji. Květa Lišková popsala příběh svého projektu, jejž dokázala s pomocí dalších proměnit z obyčejných srazů na silnou značku. Vyrovnala se s ostrou kritikou. OVACOPI je založeno na nadšení těch, kteří jej organizují. Na příštích setkáních určitě nebudu chybět.

Foto: Facebook.com

SEO školení První místa.cz

            
                
                    
                                     
                                 
   
Ohlédnutí za OVACOPI #4
           
       
                             
                         

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Co mě naučilo 5 let na volné noze

Pracovat jako freelancer je výzva. Pracovat jako freelancer několik let je divočina. Letos je to přesně pátý rok, co oslavuji...

Zavřít