Originální způsob linkbuildingu č. 14: Péče o stávající odkazy - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

Originální způsob linkbuildingu č. 14: Péče o stávající odkazy

Červen 18, 2013 10:37 pm3 komentáře

Udržování současných odkazových aktiv má v linkbuildingu stejný, ne-li větší význam jako získávání nových.

Tento článek volně navazuje na předchozí díl seriálu o linkbuildingu v praxi. Pro maximální užitek do něj doporučuji nahlédnout. Některé metody spolu úzce souvisí.

Proč se snažit o udržení odkazů?

Správně vedený linkbuilding je dlouhodobý proces. Se získanými backlinky je potřeba dále pracovat.

Vyhledávače chtějí svým uživatelům předkládat kvalitní obsah. Jedním ze znaků takového obsahu je jeho známost a sdílení. Zpětné odkazy jsou v podstatě formou doporučení odjinud. A největší hodnotu mají ty, které nelze „zfalšovat“. Čím více autorit vás dlouhodobě doporučuje, tím lépe.

Péče o stávající odkazy neznamená kontrolu nakoupených backlinků přes SEO nástroje. Ačkoli si někdo takto udržování odkazů možná představuje, doporučuji zcela odlišný přístup. Podívejte se na konkrétní příklady, které ukazují kvalitní linkbuilding.

Jak udržet (a získat nové) odkazy:

Strategické partnerství – Ideální forma spolupráce, která je nejčastěji realizována mezi subjekty působícími ve stejném nebo podobném oboru (cestovatelský web a e-shop s outdoor vybavením apod.). Partnerství by mělo všem zúčastněným stranám přinášet užitek. Dbejte na to, abyste tomu, s kým spolupracujete, nabídli odpovídající výhody a udržujte tento stav.

Guest blogging a spolupráce s médii – Připomínejte se čtenářům a buďte aktuální. Jinak váš autorský profil časem zapadne.

Spolupráce s bloggery – Nabízejte autorům produkty k vyzkoušení nebo jiné výhody. Odměnou vám bude nejen stále umístění odkazů. Blogy odráží osobnost svých majitelů a obecně mají větší důvěryhodnost.

Spolupráce se zákazníky – Zní vám to spíše jako sen? Inspirujte se úspěšnými příklady. Provozovatel e-shopu s modely aut Smallcars.cz spustil pro své zákazníky aplikaci, ve které si uživatelé mohou vytvořit vlastní galerii a pochlubit se (odkazem) na fórech, sociálních sítích a dalších místech.

Sponzoring – pravidelně přispívejte na dobrou věc. Na oplátku budete uvedeni v seznamu dárců nebo získáte jiné dlouhodobé výhody.

Ego baiting – Potěšte něčí ego, on na vás později odkáže. Typickými ukázkami ego baitingu jsou rozhovory, seznamy nejlepších autorů apod.

Linkbaiting – Nikdy nekončící proces, který je úzce spojen s obsahem webu. Příkladem linkbaitingu jsou užitečné aplikace, aktuální a užitečné informace, ale i kontroverze.

Off-line působení – Ty nejlepší příležitosti k získání odkazů jsou mimo počítač. Jde o networking, tvoření sítě kontaktů, ale i mentoring, přednášení nebo pořádání akcí. Průběžně budujte vztahy s ostatními.


Chytrý linkbaiting v praxi od @martinmatejka

Máte zkušenosti s úspěšným navázáním spolupráce, kdy byly výsledkem (nejen) zpětné odkazy? Nebo jste naopak někdy ztratili významného partnera, dodavatele či zákazníka?

SEO školení První místa.cz

            
                
                    
                                     
                                 
   
Originální způsob linkbuildingu č. 14: Péče o stávající odkazy
5 (100%) 1 vote            
       
                             
                         

3 komentáře

  • Díky za zajímavý tipy na linkbulding!

  • Feel free to surf to my web site; pit37

  • Spustil som nový web a okrem získavania kvalitných článkov ma čaká ešte jedna neľahká úloha. Spätné odkazy. Verím, že aj vďaka poctivým recenziám ich postupom času získam.

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Jak dělat SEO copywriting bez zbytečných chyb

SEO copywriting je specifická oblast. Se špatným pochopením tohoto pojmu se setkáváme zejména u „optimalizovaných“ stránek, které návštěvníky zahlcují někdy...

Zavřít