Originální způsob linkbuildingu č. 8: Infografika - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

Originální způsob linkbuildingu č. 8: Infografika

Leden 21, 2013 11:25 amŽádný komentář

Infografika je současný fenomén obsahového marketingu. Vizualizace dat má množství výhod, nejen co se týče možnosti představit běžný obsah rychlou a atraktivní cestou. Kvalitní a cílená infografika je i přirozeným nástrojem linkbaitingu.

O infografice

Vizuální ztvárnění informací představuje trend, který je stále více zmiňován v oblasti SEO, inbound marketingu a propagace.

Výhody infografiky

  • Rychlý a přehledný způsob komunikace
  • Oslovení návštěvníků novou formou
  • Budování značky
  • Potenciál samovolného šíření obsahu (sociální sítě, přejímání od dalších webů apod.)

Jednou z hlavních předností je, že atraktivní formou publikujete informace, kterými by se jinak návštěvníci museli složitě prokousávat.

Kvalitní infografika si snadno získá pozornost i zpětné odkazy. Stejně jako u jiných způsobů tvorby obsahu se ale dá udělat dobře i špatně. Podívejme se, jak vytvořit obsah, který zaujme návštěvníky a stane se prostředkem linkbuildingu.

Vizuální ztvárnění zrodu infografiky:
Vznik infografiky

Jak (ne)vytvořit kvalitní infografiku

Data v grafické podobě jsou atraktivnější než suše podané informace. Je lepší něco ukázat, než o tom jen hovořit. Infografikou lze vizualizovat jak již známá fakta, tak nové trendy.

Pro vizualizaci informací lze použít grafy, hodnocení, čísla, ideální stavy. Návod, jak vytvořit infografiku a získat díky ní odkazy, najdete na SEOmoz.org. Na searchengineland.com si zase můžete přečíst cenné tipy o tom, čemu se při tvorbě infografiky vyhnout.

Základem kvalitní infografiky jsou kvalitní (a ověřené) informace. Pokud nemáte vlastní či vám schází inspirace, zapojte návštěvníky pomocí anket a dotazníků nebo využijte již známá data (nejčtenější články na respektovaných webech apod.). Případně se zaměřte na jiné fungující postupy.

Konkrétní ukázka

Honza Kvasnička vytvořil infografiku věnovanou Twitteru: Twitter spammer vs. Twitter informant. Odkaz na jeho práci se následně dostal na Lupu a další významné weby. Kvalitní obsah zde byl jak prostředkem linkbuildingu, tak účinný nástroj vlastní propagace.

Jako další zdroje doporučuji JustIT a Pinterest Zdeňka Hejla.

Jaký je váš názor na infografiku? Je podle vás vhodná spíše na weby s IT zaměřením, nebo i na další typy stránek?

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Různé úhly pohledu na infoprodukty

Na českém webu se začíná prosazovat nový trend – tzv. infoprodukty. Po Davidu Kiršovi a jeho Milionovém Impériu bylo jen...

Zavřít