Pozor na skokové navýšení počtu zpětných odkazů - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti
Pozor na skokové navýšení počtu zpětných odkazů

Pozor na skokové navýšení počtu zpětných odkazů

Září 18, 2012 1:56 pm2 komentáře

V poslední době se rozmohly na první pohled atraktivní nabídky linkbuildingu, které ale ve skutečnosti nejsou tak výhodné, jak se prezentují.

Je to klasický případ zneužívání neznalosti klienta. Když si takový klient přečte, že může rychle získat stovky zpětných odkazů, udělá to na něj dojem. Nevhodný postup budování backlinků pak má často přesně opačný efekt, než o jaký bylo usilováno.

Podobné nabídky před lety zažily boom na anglickém webu, než se rozšířilo povědomí o jejich skutečném efektu. Teď se objevily u nás a je otázkou, kolik majitelů stránek se na ně „uloví“.

Co je nárazově zvýšený počet zpětných odkazů

Jedná se o faktor, jenž se může objevit jak u zcela nového webu, tak i zaběhnutého projektu. Typicky když klient objedná registraci do stovek zbytečných katalogů a po dokončení služby je přesvědčen, že udělal něco dobrého pro své stránky.

Prudký nárůst backlinků sice přitáhne pozornost vyhledávačů – ale ne takovou, o kterou stojíme. Vyhledávače začnou porovnávat nové odkazy, jejich původ, kvalitu, anchor texty apod. Když zjistí něco nekalého, v lepším případě sníží význam linků, v horším penalizují web. Výjimkou není ani úplné odstranění z vyhledávání.

Celá situace se zhorší, když majitel webu nepostupuje systematicky a „nějaké to SEO“ řeší jen jednou za čas. Objedná automatickou registraci do katalogů, a tím pro něj vše na dlouhou dobu končí. Takto si poškozuje odkazový profil a navíc přichází o možnost zaměřit se na plynulý a kvalitní linkbuilding.

Jak nenaletět na podezřelé nabídky propagace

Při promýšlení postupu získávání linků se vyplatí dodržovat základní pravidla:

  • Postupujte plynule – Web je jako živý organismus. Roste postupně. Linkbuilding je součástí SEO strategie a celkové péče o stránky.
  • Kontrolujte původ a hodnotu budoucích odkazů – Soustřeďte se spíše na kvalitu než kvantitu. Několik backlinků z významných zdrojů je lepších než stovky odkazů z podřadných stránek.
  • Postupujte přirozeně – Rozložte si propagaci do odpovídajícího časového úseku. Vyhodnocujte výsledky a vylepšujte jednotlivé postupy.

Jedním z nejlepších způsobů budování zpětných linků je linkbaiting. Tvorba zajímavého obsahu, na který budou ostatní sami odkazovat, je sice během na dlouhou trať, ale mnohonásobně se vyplatí.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

2 komentáře

  • Jo, poměrně častý problém u začínajících webů. U projektů fungující již delší dobu s tímto problémem většinou není problém (pokud to není opravdu extrémní skok)

  • Dá se toho ale i využít. Například dobře napsaný článek dokáže získat nárazově více odkazů, než kolik míří na hlavní stránku magazínu…

Leave a reply


Chcete se naučit SEO? Udělám vám školení na míru.První místa.cz
+ +
Starší příspěvky:
Uchytí se skvělý nápad Petra Jeníka?

Jedna ze známých postav e-podnikání u nás přišla se zajímavým způsobem monetizace webu. Petr představil systém mikroplateb prostřednictvím kterých lze...

Zavřít