Proč vám „PR články“ nepomohou - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

Proč vám „PR články“ nepomohou

Květen 1, 2012 5:24 am1 komentář

Jednou z nejoblíbenějších „SEO služeb“ posledních měsíců je masová publikace duplicitních článků na tzv. free PR webech. Tato činnost má v současné době minimální efekt a z dlouhodobého hlediska navíc může být příčinou penalizace vašeho webu. Přečtěte si, jak nenaletět na nabídku nevhodné propagace a jak skutečně oslovit budoucí zákazníky.

Možná to znáte. Opakovaně vám chodí nabídky na tvorbu a publikaci „PR článků“, v nichž ten, kdo je tvoří, nabízí výhody jako zpětné odkazy, oslovení zájemců a uveřejnění obsahu na stovkách míst. To vše za cenu, za niž by vám na respektovaném magazínu ani neuveřejnili placený příspěvek. Kde je chyba?

Publikace duplicitních textů porušuje pravidla vyhledávačů

Podřadné „PR články“ a „PR weby“ vznikají z toho důvodu, že v minulosti měly vliv na pozice ve vyhledávání. I dnes stále mají nějaký účinek, především na Seznam, který ale také jde dopředu a snahy o zneužití chyb náležitě vyhodnocuje.

Vyhledávače, zvláště Google, proti podobným praktikám intenzivně brojí. Přímo proti nekvalitnímu a duplicitnímu obsahu také Google vytvořil obávaný algoritmus Panda, který se stal noční můrou mnoha webmasterů.

Tzv. „PR články“ slouží jen a pouze k oklamání vyhledávačů. Svým názvem svádějí k představě toho, že snad oslovují návštěvníky, ale opak je pravdou. Se skutečným PR nemají nic společného. Jsou uveřejňovány na webech, na něž kromě jejich majitele a jiných vkladatelů článků nikdo nechodí.

Vyhledávače upřednostňují přirozené oslovení návštěvníků. Tzv. „PR články“ využívaly jejich slabin při posuzování kvality odkazů. Pokud se na ně spolehnete při návrhu strategie linkbuildingu, riskujete, že váš web nebude ze dne na den k nalezení ve výsledcích vyhledávání.

Penalizace za nevhodné praktiky je častým trestem. Doporučuji nahlédnout do pokynů pro zajištění kvality od Googlu.

Nekvalitní články a příspěvky určené pro stroje porušují základní pravidlo: Nemají přínos pro lidské návštěvníky. Pro majitele úspěšného webu je důležité, aby jeho propagace měla smysl. Vždyť kdo by chtěl, aby jeho články nikdo nečetl? Přesto jsou „PR články“ stále využívány.

Řešením je unikátní obsah a publikace na správných místech

Trend duplicitních článků bohužel vrhl negativní světlo na skutečné PR a tiskové zprávy. Na českém webu přesto existují weby, na které se vyplatí vložit pečlivě vytvořený obsah. Jedná se o tematické stránky z vašeho oboru, ale i skutečné PR portály. Ty mají čtenářskou základnu a čerpají z nich i novináři.

Pokud chcete oslovit běžné čtenáře a zároveň si vylepšit pozice ve vyhledávání, využijte obsahově unikátních článků. Jde o přesný opak duplicitních „PR článků“. Jedná se o vždy unikátní texty umístěné na těch správných místech.

Zaměřte se na skutečné PR

Ať už zvolíte jakoukoli metodu propagace, vždy si ověřte, že splňuje základní pravidlo: tím je oslovení lidských návštěvníků. Je pravdou, že umělé metody optimalizace pro vyhledávače stále fungují. Z dlouhodobého hlediska ale s sebou nesou riziko penalizace a okrádají vás o čas, který byste jinak mohli investovat do kvalitního obsahu a marketingu.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

1 komentář

  • Potvrzuji, že na Seznam články stále mají vliv. Testoval jsem to u pár MFA webů a pozice rostly. Tým Dušana Janovského se na to ale určitě v brzké době zaměří.

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Jak propagovat e-shop – konkrétní příklady

Když se podíváme na většinu e-shopů na českém webu, ať už jsou zaměřené na parfémy nebo pneumatiky, najdeme mnoho podobných...

Zavřít