Recenze knihy Kopni do té bedny - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

Recenze knihy Kopni do té bedny

Duben 5, 2013 9:48 pm3 komentáře

Kopni do té bedny je známou publikací od Seth Godina. Autor na necelých sto stranách popisuje význam iniciativy, která má zásadní úlohu v podnikání i v jiných tvůrčích činnostech. Oživení projektů ze šuplíku nikdy nebylo jednodušší.

Seth Godin: Kopni do té bedny

Útlá knížečka se mi k mé velké škodě dostala do rukou teprve nedávno. Přestože se může vedle většiny suchých a objemných příruček o podnikání a marketingu zdát jako otloukánek, hravě je strčí do kapsy. A co že tedy jejím prostřednictvím Seth Godin sděluje?

Hlavním poselstvím je iniciativa. Autor zmiňuje známý fakt, že v dnešní době má skoro každý přístup ke zdrojům i dobrým nápadům. Neustálá produkce nápadů je ale k ničemu, pokud se nevyužije. Zkušenosti, znalosti a dovednosti jsou k ničemu, pokud se neprověří v praxi.

Klíčová je schopnost začít jednat – schopnost nést riziko i těžit z neúspěchu.

Možná jste si někdy říkali, jaké by to bylo, převzít nápad ze zahraničí a odstartovat trend Slevomatů u nás. Proč to Tomáš Čupr dokázal, zatímco ostatní ho jen sledovali, i když měli stejnou příležitost? Příčinou je iniciativa. Podnikatel dokázal vyzkoušet něco nového.

Je rozdíl mezi pouhým přemýšlením nad věcmi a jejich realizací. Když se člověk pustí do činnosti, přijde zásadní zvrat. Někdy poznáte, že to, co mělo teoreticky perfektně fungovat, není ve skutečnost tak dokonalé. S činností se navíc samovolně dostavuje další inspirace.

Kopni do té bedny pomůže každému, kdo nosí v hlavě svůj dlouho hýčkaný projekt, ale nemá se k tomu, aby začal tvořit. Jedná se o univerzálního pomocníka pro boj s váhavostí, leností i vnitřním strachem, o kterém se Godin zmiňuje jako o ještěřím mozku v nás.

Všichni máme určité oblasti, o kterých víme, že odráží naše nedostatky. A nemusí se jednat jen o nevyužité nápady či strach vystoupit z řady. Tato kniha může dát cenný stimul.

Myšlenky, které mě oslovily

Nemáte rádi motivační knihy? Připadají vám jejich autoři tak trochu jako prodejci iluzí? Jsme na tom stejně. Naštěstí je rozdíl mezi vzdušnými zámky a praktickými radami do života.

„Každý krok je nový začátek. Začínejte tak dlouho, dokud to nedokončíte.“

Knihy o realizaci záměrů obsahují v mnoha případech jen pár významných pasáží. Než se k nim čtenář dostane, musí se prokousat vatou okolo. U Kopni do té bedny je tomu přesně naopak. Seth Godin jde přímo na věc. Svým typickým stylem ihned zmiňuje to hlavní. Žádný rozvláčný úvod, žádný rejstřík stránek, žádné zbytečné řeči.

Vybrané myšlenky z Kopni do té bedny:

  • Většina lidí čeká na zadání. Málokdo převezme iniciativu.
  • Představte si svět bez bariér a kritiky. Co byste dělali? Jděte a udělejte to.
  • Základem dnešní ekonomiky je aktivita, přinášení nových nápadů a jejich realizace.
  • Váš konkurent může nabízet stejné produkty jako vy, a to s o 20 % nižší cenou. Jak pak uspět? Odpovědí je nový přístup.
  • Vítěze od poražených odlišuje iniciativa.
  • Kdy začít? Brzy je docela dobré, hned je ještě lepší.
  • Svět je v pohybu. Pokud ustrnete na místě, je to stejné, jako byste šli nazpět.
  • Většina věci se rozbije. Většina nápadů selže. Většina iniciativ nevyjde. Naučte se zvládat riziko i porážku.
  • Úspěch je založen na zkoušení nových věcí – a mnoha vlastních porážkách.
  • Vytvořte si rozvrh. Pracujte pravidelně. Neutíkejte od práce.
  • Nechte své ego, aby vás pohánělo vpřed.
  • Nečekejte, až si vás někdo vybere. Vybírejte si sami.
  • Kopat zákopy a dělat pořád to samé umí každý. Buďte iniciativní a dělejte práci, která má podle vás smysl.
  • Největší výzvou, před kterou stojí každá úspěšná organizace, je najít odvahu riskovat neúspěch pro něco velkého.
  • Máme morální povinnost začínat.

Pro koho je kniha vhodná

Pokud máte stejně jako já uložené projekty v šuplíku a nevracíte se k nim, ať už kvůli obavě z neúspěchu nebo jednoduše kvůli tomu, že se vám nechce, myšlenky Seth Godina vám dají správný směr. Geniálně jednoduchá sdělení obsahují informace o tom, jak získat iniciativu i jak přijmout riziko, které je spojeno se vším novým.

Strávili jste čas nad určitou věcí, ale stále jste práci nedokončili? Chcete navrhnout klientovi zásadní změnu u služeb, které jinak spokojeně využívá dlouhé roky? Při všech těchto příležitostech vám pomůže iniciativa.

Před nějakou dobou jsem své podnikání omezil na rutinní činnosti. Nechtěl jsem změnu, nezajímal se o dění okolo a ustrnul na místě. Po čase přišlo vystřízlivění a cenná lekce, o níž se zmiňuje i Seth Godin.

Knihu Kopni do té bedny oceníte, pokud:

  • máte projekty ležící ladem v šuplíku;
  • máte mnoho nápadů, ale nedáváte jim konkrétní podobu;
  • utíkáte k vymýšlení dalších nápadů místo realizace předchozích;
  • máte obavy z neúspěchu;
  • postrádáte iniciativu;
  • ztratili jste mapu a hledáte směr.

Publikace vyjde na necelé dvě stovky. Její přečtení ukrojí z nabitého pracovního rozvrhu maximálně pár hodin. Proč se vám tato malá investice vyplatí? V některých případech může aplikace obsažených myšlenek znamenat i zásadní životní obrat. A to jak v oblasti spouštění projektů, tak i obecně jiného přístupu k běžným záležitostem během dne.

Doporučuji tuto knihu všem, kteří potřebují „nakopnutí“ a hledají manifest, ke kterému se mohou kdykoli vracet v době, kdy jim bude scházet motivace.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

3 komentáře

  • Výborné čtení… potvrzuji. Také jsem si našel pár nových oblíbených myšlenek :-).

  • Knihu mám rozečtenou a zatím jsem ji odložil. Mnohem raději mám knihy, které sdílí praktické zkušenosti a postřehy z praxe. Asi jsem od toho čekal něco jiného. Ke knize se ovšem vrátím a zkusím ji vstřebat.

  • Super kniha, ale trochu mi přijde jako zrecyklovaný obsah dřívějších knih od Godina. Samozřejmě ale obsahuje důležité myšlenky, o tom žádná.

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Jak probíhá návrh strategie linkbuildingu
Linkbuilding jako efektivní marketingový kanál

Chcete dostat váš web před konkurenci? Přestaňte linkbuildera brát jako někoho, kdo má na starost registraci do katalogů a rozesílání...

Zavřít