Nikdy nevyhazovaly peníze za služby agentur a konzultantů - a jsou úspěšné. Rozhovor s majitelkou Správné podprsenky - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti
Nikdy nevyhazovaly peníze za služby agentur a konzultantů – a jsou úspěšné. Rozhovor s majitelkou Správné podprsenky

Nikdy nevyhazovaly peníze za služby agentur a konzultantů – a jsou úspěšné. Rozhovor s majitelkou Správné podprsenky

Duben 16, 2015 11:18 am2 komentáře

Správná podprsenka.cz

Cílem podnikání je zisk. V ideálním případě ale také to, že svou prací žijete a že vás baví. Před časem jsem narazil na web, jenž přesně tohle splňuje. Jedná se o projekt Správná podprsenka.cz. Přečtěte si rozhovor s jeho majitelkou o tom, jak se jí podařilo přeměnit web zaměřený na osvětu v oblasti spodního prádla na výkonný obchodní model.


Dobrý den paní Tomascová, děkuji Vám za zájem o rozhovor. Mohla byste v krátkosti představit sebe a projekt Správná podprsenka?


Když se mě někdo zeptá, co vlastně dělám, odpovím, že pomáhám ženám najít padnoucí podprsenku. A to je vlastně to, co bylo mým cílem od úplného začátku.

V roce 2011 jsem si založila takový malý blog o podprsenkách a radila jsem ženám, jak najít správnou velikost. Začátek byl těžký, ale pro mě bylo a stále je spodní prádlo velkou vášní a tak jsem psala a radila dál. Ten moment, kdy si žena oblékne třeba po celoživotním trápení konečně správnou velikost, je k nezaplacení. A to je vlastně to, co mě hnalo kupředu. O rok a půl později už jsem, společně s mojí maminkou, otevírala první pobočku kamenného obchodu Správná podprsenka.

Nejsme obyčejný obchod se spodním prádlem. Důležitý je pro nás individuální přístup ke každé zákaznici a kvalitní odborné poradenství. Zákaznice se u nás nejen dozví, jaká je její správná velikost. Zároveň zjistí, který střih podprsenky se hodí na její typ postavy, zda si podprsenku správně obléká a jak má o ni pečovat. Momentálně máme v nabídce více než 140 různých velikostí podprsenky a své zásoby neustále rozšiřujeme, abychom mohli obléknout opravdu každou ženu.


Jak jste začínaly? Co byly hlavní mezníky v průběhu života Vašeho webu/projektu?


Začínaly jsme s jedním kamenným obchodem, kdy jsme se s maminkou společně věnovaly zákaznicím. Když se zpětně podívám, co jsme měli v nabídce obchodu při otevření, musím se pousmát. Náš sklad se tak úžasně rozrostl, až je to neskutečné. V roce 2014 jsme pro velký zájem otevřely v Praze také druhou pobočku na Vinohradech. Mezi tím jsme pro naše mimopražské zákaznice spustili eshop s osobním poradenstvím. Otevření pobočky mimo Prahu je v našem dlouhodobém plánu, zatím však úspěšně řešíme poptávku takto.

Na našem eshopu je možnost online chatu přímo s asistentkou prodeje v kamenném obchodě. Zákaznicím podle toho, jak se doma změří, dokážeme poradit s velikostí i na dálku. Když si nejsme jisté, spodní prádlo přeměřujeme a zkoušíme. Díky tomu máme v eshopu pouze minimum výměn a mnoho spokojených zákaznic, které nás rády doporučí dál.

Správná podprsenka.cz – kamenná prodejna


Postavily jste si web svépomocí, nebo jste v minulosti využily (či stále využíváte) marketingových služeb od agentur nebo jednotlivců, např. v oblasti SEO, PPC, zbožových vyhledávačů?


Jak jsem již říkala, začínala jsem formou takového menšího blogu. Jelikož byly stránky poměrně úspěšné, následovalo převedení na vlastní doménu a kompletní rekonstrukce stránek.

Nejsem žádný IT guru, ale společně s maminkou jsme web od základu vytvořily zcela samy. Nikdo další za zrodem stránek nestál. Nikdy jsme nespolupracovaly s žádnou marketingovou agenturou ani odborníkem.

Marketing si dělám sama a věřím, že poměrně úspěšně. Co nevím, tak si dohledám svépomocí a naučím se. Je možné, že by nám spolupráce s nějakým odborníkem prospěla, já jsem však vždycky ráda tvořila sama, abych věděla, že jsem něco dotáhla na maximum a nejlépe jak to jde. Zatím se trošku bojím cokoli svěřit cizí osobě, kterou neznám.


Které placené kanály (PPC, „zbožáky“) používáte?


Nejvíce se nám osvědčila PPC reklama na Facebooku, občas používáme také Google Adwords a Sklik na Seznamu.


Otázka, která bude zajímat ostatní e-shopaře – jak stanovujete cenovou politiku?


U nás je to vlastně poměrně jednoduché. Prodáváme kvalitní zboží od zahraničních výrobců a ti mají všichni stanovené doporučené prodejní ceny. Na trhu spodního prádla, zejména u větších značek, si výrobci opravdu hlídají, aby se spodní prádlo nikde neprodávalo pod cenou (zejména v e-shopech).


Chodíte u některého sortimentu do cenových válek? Nebo vždy preferujete proklientský přístup a odpovídající marži?


Momentální trend podkopávání cen na minimum rozhodně nepodporuji. Jak jsem říkala, máme ceny stanovené od výrobce a ty dodržujeme. U nás navíc zákaznice neplatí jen za zboží jako takové, ale dostane k tomu kompletní servis. V obchodě se jí věnujeme, často třeba i hodinu nebo déle. Stejně tak nabízíme individuální přístup zákaznicím na eshopu. Nejlepší reklamou je pak pro nás osobní doporučení a to dokáže dále předat pouze spokojená zákaznice. Kamarádka, která pak přijde nakoupit na doporučení už neřeší, zda se někde podprsenka prodává o pár korun levněji. Chce také kompletní servis a perfektní služby.

Správná podprsenka.cz – Heureka.cz


Jak kromě osvěty a osobního jednání se zákaznicemi pracujete na prozákaznickém přístupu? Dáváte například dárky k nákupu?


Dárky k nákupu občas míváme, jsou to obvykle nějaké menší doplňkové produkty. Měli jsme například obaly na plavky, nafukovací míče na léto, skleněné pilníčky na nehty a podobně. Zákaznice takový dáreček vždy potěší. V poslední době se však soustředíme na to, abychom vytvořili komunitu žen, které jsou spokojené sami se sebou. Na prodejně jsme měli třeba takové dny krásy, kdy se každá zákaznice mohla navíc nechat nalíčit a vizážistka ji poskytla poradenství v rámci péče o pleť. Do budoucna pro velkou oblibu plánujeme další akce a semináře.


Jakou roli pro Vás hraje kvalitní a užitečný obsah – návody, videa atd.? Máte zkušenost s tím, že jej zákaznice mezi sebou sdílejí a dále šíří?


Na YouTube máme také svůj vlastní kanál, takže budu mluvit trošku ze zkušenosti. Momentálně nejsem na YouTube příliš aktivní, ale základní návody a videa tam již dávno máme. Jedno z našich nejpopulárnějších videí je „Jak si obléct podprsenku“. Vlastně je to úplně jednoduché video, které jsem ještě kdysi dávno natáčela doma na starý foťák. Pak jsme natáčeli jedno video přímo u nás v obchodě „Jak si vybrat správnou podprsenku“. Popisujeme v něm nejen správný výběr podprsenky, ale také co u nás v obchodě může zákaznice očekávat. Je to také jedno z velmi úspěšných videí, které má hodně zhlédnutí. Videa máme umístěna na stránkách v článku s informacemi, ke kterým se vztahuje. Zde máme největší počet shlédnutí.

Občas se setkávám s tím, že žena – pokud není připravena přijmout fakt, že může mít špatnou velikost podprsenky – nechce, aby ji do toho kdokoliv mluvil. Nenechá se zlanařit jedním videem, které někdo nasdílí na Facebook. Možná ale časem přijde na to, že jí podprsenka úplně nevyhovuje a začne si hledat informace sama. Pak je toto video teprve efektivní a může z návštěvníka udělat zákazníka.


Spodní prádlo je konkurenční obor. Sledujete konkurenci a snažíte se jí předběhnout? Nepociťujete tlak ze strany „klasických“ obchodů, oproti kterým se odlišujete?


Konkurenci samozřejmě sleduji, ale nikdy to pro mě nebyl hnací motor. Ráda si dělám věci po svém a nelíbí se mi kopírování cizích nápadů. Jedeme si zkrátka „po svém“ a neohlížíme se, jestli někdo dělá to samé. Klasické obchody se spodním prádlem nebo obchodní řetězce neberu jako svoji konkurenci.


Plánujete rozšířit byznys, například otevřít další pobočky? Na Heuréce, Facebooku a dalších místech máte skvělé ohlasy od zákaznic. Vím z praxe, že čím je firma větší, tím je horší uhlídat proklientský přístup…


V tom s vámi rozhodně souhlasím a vlastně jsem to trošku nakousla už na začátku. Do budoucna určitě plánujeme rozšíření kamenných obchodů mimo Prahu. Jsme na trhu necelé tři roky a opravdu se snažíme hlídat, aby naše služby byly stále perfektní. Jenom zaučení asistentky prodeje je u nás poměrně dlouhý proces a dokud si nebudeme na 100% jisté, že otevření další pobočky neuškodí v jakémkoli směru našim současným obchodům, tak se do ničeho dalšího pouštět nebudeme. Kvalitní služby jsou pro nás opravdu na prvním místě.

Správná podprsenka.cz – ohlasy na Facebooku


Kde čerpáte inspiraci pro své podnikání?


Možná to bude znít divně, ale většina dobrých nápadů mi bleskne hlavou po cestě v tramvaji, když jedu z práce.  Hodně sleduji také zahraniční obchody, které mají podobnou vizi jako my a inspiruji se. Někdy mě k něčemu novému nakousne třeba jen obrázek, který někde zahlédnu. Inspirace je všude kolem…


Paní Tomascová, děkuji Vám za inspirativní rozhovor.


Já také děkuji.

Prozákaznický přístup a originalita jsou lepší než nákladná reklama

Možná že teď budu pálit do vlastních řad, ale přístup paní Tomascové skvěle ukazuje, jakým směrem se vydat. Zvolila už na začátku originální koncept, který spojila s prozákaznickým přístupem – místo toho, aby si založila obyčejný e-shop a investovala do SEO a dalších aktivit, jako tomu bývá běžně.

Jaký máte názor na projekty podobné Správné podprsence, jenž se odlišují od tuctových konkurentů? Vydali byste se podobnou cestou? Nebo byste raději vsadili „na jistotu“?

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   
Nikdy nevyhazovaly peníze za služby agentur a konzultantů – a jsou úspěšné. Rozhovor s majitelkou Správné podprsenky
   
5 (100%) 7 votes                            
   

2 komentáře

Leave a reply


Chcete se naučit SEO? Udělám vám školení na míru.První místa.cz
+ +
Starší příspěvky:
Praktické tipy z UX Monday #7

Na velikonoční pondělí proběhlo v ostravské Vivě již sedmé UX Monday. Rozhodl jsem se na něj jet, protože mi byla...

Zavřít