Uchytí se skvělý nápad Petra Jeníka? - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

Uchytí se skvělý nápad Petra Jeníka?

Září 3, 2012 8:36 pmŽádný komentář

Jedna ze známých postav e-podnikání u nás přišla se zajímavým způsobem monetizace webu. Petr představil systém mikroplateb prostřednictvím kterých lze zakoupit odkaz pod konkrétním článkem. Dokáže se tento nápad dostatečně rozšířit a stát standardem?

  

Celý systém funguje na jednoduchém principu. Pod již existujícími články si inzerent může bleskově a za malý obnos koupit odkaz. A nemusí tak řešit věci, jež jsou běžné u PR článků, jako je délka textu, tvar odkazu apod.

Vše je transparentní, snadné a rychlé.

Jednoduchý nápad, který bude slavit úspěch?

Tato novinka v krátké době oslovila nevídané množství lidí. Vznikají speciální pluginy, jenž mají celý systém ještě více usnadnit. Rozpoutala se i živá diskuse na WebTrhu.

Systém „odkazových mikroplateb“ se mi líbí díky tomu, že je vhodný pro blogery i inzerenty. Pokud má bloger navštěvovaný web, nemusí ho již „hyzdit“ PR články. Místo toho se bude znovu věnovat kvalitnímu obsahu – a ti, co mají o reklamu zájem, už přijdou sami.

Možná vám to přijde jako nevhodný způsob pro inzerenty a neumíte si představit, že byste měli věnovat čas prohledávání všemožných článků. Vemte si ale agentury, jež tvoří většinu klientely Placly a jiných. Lidé, kteří mají na starosti propagaci svěřených webů by se už nemuseli zabývat tím, co normálně u PR článků zdržuje (kontrola počtu NS nebo odkazů, znění textu, dohadování se s autorem…). Stačilo by během minuty koupit odkaz, zanést to do reportu a hotovo.

Jednoduchost tohoto druhu monetizace webu je svým způsobem geniální.

Výhody mikroplateb za odkaz

  • Zakoupený odkaz pod článek vypadá mnohem lépe než PR článek
  • Bezúdržbový způsob výdělku

Vše má samozřejmě dvě strany. Jako největší nevýhoda se zdá okatý prodej odkazů, což vyhledávače nemají v oblibě. Otázkou je, nakolik je běžný PR článek „legální“, zatímco přímo prodaný odkaz se už bere negativně.

Uvidíme, co se z Petrova nápadu vyvine. Třeba před sebou máme úspěšný obchodní model.

No a pro hnidopichy stačí doplnit, že nyní si Petra vygooglujete i na výraz geniálně jednoduchý Petr :-).

Reference

Myslíte si, že má tento systém budoucnost? Zaujal vás také něčím jiným?

SEO školení První místa.cz

            
                
                    
                                     
                                 
   
Uchytí se skvělý nápad Petra Jeníka?
           
       
                             
                         

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +
Starší příspěvky:
Proč se nevyplatí „copywriting“ za pár korun za NS?

Web copywriting u nás stále stojí na okraji zájmu. Zatímco u jiných oblastí tvorby stránek, od programování po „správu SEO...

Zavřít