Změní se něco v českém PPP? - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti
Změní se něco v českém PPP?

Změní se něco v českém PPP?

Leden 24, 2013 7:32 am2 komentáře

Před pár týdny se u nás objevily hned dva nové PPP projekty. Dokážou ukrojit z koláče suverénní PlaCle a změnit zaběhlý trend PR webů?

Poznámka k PPP

Aby se PPP vyplatilo, mělo by být prostřednictvím článků jak sděleno nějaké poselství, tak i osloveni návštěvníci. To u českých PPP systémů neplatí. Nachází se v nich převážně „PR weby“ nebo stránky s malou návštěvností. A když už najdete web, který by vyhovoval, často je nasazena přemrštěná cena.  

Na druhou stranu je pravdou, že odkaz z článku je pořád lepší než například bezhlavá registrace do katalogů. Proto je tato služba využívána ve velkém. To chtějí změnit nové projekty – PayPostKupČlánek – lákající blogery a inzerenty.

Vytvořil jsem seznam pěti českých PPP systémů. Každý nabízí něco jiného. Uvidíme, jak zapůsobí čerstvý vítr v této oblasti.

Přejděme k českému PPP:

PlaCla


PlaCla

Přestože u nás už dříve existovaly podobné služby, PlaCla byla první, která vše pojala ve velkém stylu. Je přehledná, rychlá a má jasná pravidla. Proto je považována za českou vlaštovku PPP a jako taková byla prezentována i v tradičních médiích. Zároveň se ale musí potýkat s negativy, z jakých se její pozdější konkurence mohla poučit a vyřešit je už při svém vzniku.

PlaCle je nejvíce vytýkána absence rozdělení tématiky webů a nedostatečná kontrola kvality. Obojí může inzerentovi znepříjemnit používání. Provozovatel sice zavedl určitá kritéria pro přijetí webu, na poptávky ale odpovídají ve většině případů klasické PR weby, kvalitních stránek je paradoxně minimum.

Posts Genius


Posts Genius

Tento systém jsem do detailu nezkoumal, vycházím především ze zkušeností ostatních.

Základem PPP jsou spokojení inzerenti a blogeři. Posts Genius dlouhodobě nevyplácí blogery, navíc je vše schováno za zahraniční firmu, což není moc důvěryhodné. Do systému se tak nemají motivaci registrovat skutečně významné a navštěvované weby.

Oproti PlacLe je Posts Genius těžkopádný kolos. Administrace je přeplácaná a nepřehledná. Je otázkou, zda by pro inzerenty byla investice zde přínosná.

Linkmonitor


Linkmonitor

Nejedná se o klasický PPP systém. Linkmonitor je určen pro cílený nákup, prodej a výměnu reklamy. Představuje pohodlný způsob, jak najít vhodné partnery nejen pro PR články.

Nové české PPP systémy – PayPost a KupČlánek

Nedávno oznámené projekty, které si daly za cíl rozvířit stojaté vody PPP u nás. Jako kvalitní konkurence mohou i přimět provozovatele starších systémů k odstranění kritizovaných nedostatků.

PayPost


PayPost

Za tímto systémem stojí Otakar Pěnkava, zakladatel fóra WebDeal, s nímž je PayPost také provázán. Projekt byl probírán na nedávném NET srazu. Pokud se doladí detaily, má velký potenciál zaujmout publishery a inzerenty. Příští týdny ukážou, jak se vyvine.

KupČlánek


KupČlánek

KupČlánek původně vznikal jako reakce na nespokojenost s provozovatelem PlaCly při řešení problému s inzerentem. Nyní byl spuštěn a vypadá velmi zajímavě. I přestože je ještě v plenkách, v nabídce se už teď nachází slušné weby různých kategorií.

KupČlánek se také odlišuje tím, že je platformou nejen pro inzerenty a publishery. Součástí je i třeba katalog copywriterů a překladatelů.

Systém lze vyzkoušet za minimální částku – stačí 200 Kč k nabití kreditu.

Podrobný popis najdete na webu Kecy k věciblogu provozovatele.

Vyzkoušeli jste někdy PPP? Pokud ano, jaký je podle vás největší nedostatek v této oblasti, který by mohly nové projekty změnit? Myslíte, že KupČlánek nebo PayPost ovlivní zaběhnutý trend?  

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

2 komentáře

Leave a reply


Chcete se naučit SEO? Udělám vám školení na míru.První místa.cz
+ +
Starší příspěvky:
Originální způsob linkbuildingu č. 8: Infografika

Infografika je současný fenomén obsahového marketingu. Vizualizace dat má množství výhod, nejen co se týče možnosti představit běžný obsah rychlou...

Zavřít