Způsob zvýšení zisku e-shopu č. 2: Sběr kontaktů - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti
Způsob zvýšení zisku e-shopu č. 2: Sběr kontaktů

Způsob zvýšení zisku e-shopu č. 2: Sběr kontaktů

Květen 12, 2013 3:56 pm2 komentáře

Přečtěte si ucelený návod, jak vybudovat vlastní databázi kontaktů pro e-mailový marketing.

E-mailing je vysoce efektivní prodejní metodou. Zvyšuje zisk, buduje značku a umožňuje být v pravidelném kontaktu s uživateli a zákazníky, které už znáte. Pro mnoho komerčně zaměřených webů je primárním zdrojem konverzí. Nejen z toho důvodu byste jej měli brát v úvahu a zařadit do svého marketingového mixu.

Základem e-mailového marketingu je databáze kontaktů. Jak ji získat? Nejjednodušším řešením je koupě již existující databáze. Jak si ale ukážeme, nejedná se o právě vhodný způsob. Nejpracnější metodou, která však poskytuje nejlepší výsledky, je vytvoření vlastní databáze pomocí níže uvedených postupů.

Jelikož je oblast e-mailového marketingu opravdu bohatá, pro přehlednost jsem ji rozdělil do více příspěvků. V tomto článku najdete souhrn tipů pro získání kontaktů, v dalších si probereme základní principy efektivního marketingu, možnosti odesílání sdělení a bonusové informace.

Primární je systém pro správu kampaní

Celý proces zasílání e-mailových sdělení – od budování listu kontaktů po pohodlnou tvorbu zpráv a vyhodnocování výsledků – vám usnadní systém pro e-mailový marketing. Nemusíte vynakládat vysoké částky za vlastní řešení. Dnes existují spolehlivé produkty, které se předhánějí v množství nejrůznějších funkcí, přičemž zachovávají uživatelský komfort a jednoduchost.

Mezi známá e-mailingová řešení patří:

Tyto nebo jiné systémy se vyplatí začít využívat už ve fázi, kdy sbíráte kontakty. Jednak se s nimi v předstihu naučíte pracovat, a navíc většina z nich obsahuje funkce, které umožňují okamžité přidání e-mailů z formulářů na vašich stránkách do listu v systému. Nebudete tak muset pracně kopírovat položky jednu za druhou.

Proč nekupovat databáze kontaktů

Při získání již existujícího seznamu kontaktů sice ušetříte čas a peníze, na druhou stranu riskujete řadu nepříjemností – včetně možnosti, že vás „odběratelé“ označí za spammera. Nákup sice vypadá lákavě, ale nese s sebou zmíněná rizika. Navíc efektivita sdělení zaslaných na takový seznam je většinou žalostná.

Jak by vám bylo, kdybyste otevřeli e-mail a v něm byla zpráva od neznámého subjektu, který vám nabízí své zboží? Možná byste se cítili podvedení. Právě tento pocit vzniká u uživatelů, jejichž e-maily jsou prodávány v databázích. S neznámými obchodníky, kteří je začnou bombardovat nabídkami, si předtím nevytvořili žádný vztah. Právě proto často kliknou na ikonu SPAM.

Ani pronájem databáze od někoho, kdo vám nabízí zasílání sdělení na vlastní seznam zájemců, není to pravé. Příjemci zpráv budou sice vědět, kdo jim píše, přesto ale budou postaveni před neznámou nabídku.

E-mail je silný nástroj pro práci se zájemci o vaše sdělení. Nezbytnou součástí e-mailového marketingu je důvěra. Pokud vám někdo dal svolení k zasílání zpráv, máte skvělou příležitost vytvořit si s ním vztah. Pokud svolení nemáte, vaše úsilí se mine účinkem.

Jak vytvořit vlastní databázi kontaktů

Přejděme k praktické části. Mezi ověřené způsoby patří:

  • Využití stávajících kontaktů
  • Formuláře na stránkách
  • Výhody za uvedení e-mailu (slevové kupóny apod.)
  • Odběr novinek
  • Obsah zdarma
  • Soutěže
  • Mikrostránky, podpůrné weby a opt-in / landing pages
  • Sociální sítě
  • Registrace uživatelů
  • On-line nástroje
  • Off-line působení
  • Pořádání akcí

Velice účinnou metodou je využití stávajících kontaktů. Takovou kvalitní databázi má mnoho e-shopů již k dispozici, jen o ní neví. Zákazníci, kteří už provedli objednávku, vás znají a budou více otevření informačním newsletterům a nabídkám. Zprávy ale nemůžete posílat jen tak – je potřeba mít schválený odběr.

Nezbytností je souhlas se zasíláním sdělení

Příjemce zpráv by měl vědět, kdo mu píše. Toho dosáhnete jasným uvedením souhlasu se zasíláním sdělení.

Ideální je dvojnásobné ověření. Tento proces probíhá tak, že uživatel provede souhlas jak na vašem webu nebo jiném místě, a následně ho ještě potvrdí kliknutím na odkaz v e-mailu. Jedná se sice o nejsložitější postup, přináší ale nejlepší výsledky. Také budete jasně vědět, že získané adresy jsou aktivní.

Máte zkušenosti s e-mailovým marketingem? Používáte jiné způsoby získání kontaktů? Napište komentář.

Infografika: Nejlepší postupy E-mail marketingu | Zdroj: Prestige Marketing

Infografika: Nejlepší postupy E-mail marketingu

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

2 komentáře

Leave a reply


Chcete se naučit SEO? Udělám vám školení na míru.První místa.cz
+ +
Starší příspěvky:
Originální způsob linkbuildingu č. 12: Video

Video je silný nástroj pro propagaci webu. Využijte ho k oslovení zákazníků i získání zpětných odkazů.

Zavřít