Zvýšení návštěvnosti stránek v 10 krocích - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
SEMOR - nebuď mouchou v síti

Zvýšení návštěvnosti stránek v 10 krocích

Květen 26, 2013 7:38 am5 komentářů

Účinná propagace nezahrnuje pouze reklamu a placenou inzerci. Využijte dalších fungujících způsobů, jak zvýšit návštěvnost webu.

Obsah článku:

  1. SEO
  2. Titulek
  3. Kritika a analýza webu
  4. Zajímavý obsah
  5. Obsah zdarma
  6. Sociální sítě a sdílení
  7. Agregátory / katalogy / Zbožové vyhledávače
  8. E-mail marketing
  9. Cílení na komunitu
  10. Měření účinnosti a návrh dalšího postupu

+ Několik odkazů na závěr

Způsoby uvedené v tomto článku na sebe mohou navazovat nebo se různě kombinovat. Můžete také zvolit jen některé z nich. U každého bodu je uvedena konkrétní ukázka při použití v praxi – ve formě případové studie nebo vybraného webu.

1. SEO

Optimalizace pro vyhledávače je komplexní disciplína. Vyžaduje sice množství času i zkušeností, ale umožní vám „prorazit“ nejen ve vyhledávačích. Návštěvníky získáte díky uživatelský přívětivým stránkám, které představují ideální startovní pozici pro kvalitní obsah.

Optimalizaci pro vyhledávače se vyplatí věnovat už ve fázi, kdy plánujete web. Analýza klíčových slov vám pomůže sestavit odpovídající architekturu webu a poznat, jak vaši návštěvníci hledají. Využijete samozřejmě i dalších poznatků.

Součástí SEO je linkbuilding, se kterým úzce souvisí obsahový marketing. Vyhledávače se snaží dlouhodobě upřednostňovat weby, které nabídnou uživatelům kvalitní a unikátní informace. Z tohoto faktu vychází návrh strategie linkbuildingu.

Konkrétní ukázka: podívejte se na případovou studii na web-savvy-marketing.com, ve které najdete i základní tipy pro taktiku v SEO.

2. Titulek stránky

Ačkoli se jedná o součást SEO, pro jeho důležitost ho zmiňuji zvlášť. Tento krátký text je vedle kvalitního obsahu dalším významným prvkem stránek.

Titulek by měl obsahovat klíčový výraz a zároveň motivovat k akci.

Titulek se zobrazuje na mnoha místech. Kromě vyhledávačů jsou tu například sociální sítě. Správně vytvořený text vylepšuje umístění webu ve výsledcích vyhledávání, přirozeně zvyšuje návštěvnost a má vyšší proklikovost oproti vaší konkurenci.

Dobrý titulek splňuje tyto pravidla:

  • Popisuje obsah stránky
  • Obsahuje CTA prvek
  • Má odpovídající délku

Jedním z doporučení copywritingu je, že stejné množství času, které jste investovali do tvorby článku, byste měli vložit i do vymýšlení titulku. Jde o první obsah, s nímž se návštěvník setká. Často rozhodne o tom, zda bude uživatel návštěvě stránky svůj čas vůbec věnovat.

Konkrétní ukázka: 10 „zaručených“ titulků na Copyblogger.

3. Kritika a analýza webu

Konstruktivní kritika posune projekt dopředu. Představte stránky odborným uživatelům, kolegům a dalším lidem a zeptejte se na jejich názor. Dojmy návštěvníků stránek vám zprostředkují testy, ankety a dotazníky.

Vyšším stupněm kritiky je komplexní analýza webu. Díky ní získáte odborné zhodnocení z pohledu druhé strany a návrh řešení případných nedostatků. Je docela možné, že se stránky vaší konkurence potýkají s typickými nešvary. Pokud je jim postihnut i váš web, odstraňte je a můžete počítat nejen s vyšší návštěvností, ale i dalšími výhodami.  

Konkrétní ukázka: aplikace základních doporučení na objednávkovém formuláři zvýšila konverzní poměr o 60 procent.

4. Zajímavý obsah

„Obsah je král“ – otřepané klišé, které je ale do posledního písmena pravdivé. Zajímavý obsah vám dokáže zajistit dobré umístění ve vyhledávačích, i když stránky budou mít chyby z hlediska „technické optimalizace“.

Zajímavý obsah je souhrnné označení pro prezentaci informací takovou formou, která bude atraktivní pro návštěvníky a která bude odpovídat stylu vašeho webu. Může se jednat o návody, recenze, ale i zábavná videa. Spolu se zvýšenou návštěvností je výhodou i linkbaitingový potenciál.

Tento blog se specializuje na užitečný obsah. Do této kategorie spadají například návody. Pro váš web se nejspíš hodí něco jiného. Vyberte vhodný typ obsahu a vytvořte si dlouhodobou strategii.

Mezi příklady zajímavého obsahu patří:

  • Návody a tipy
  • Aplikace
  • Seznamy a shrnutí
  • Rozhovory
  • Recenze
  • Kontroverze

S užitečným a kvalitním obsahem přímo souvisí faktory, jako je tempo přidávání nových příspěvků, styl publikování a další složky celkového rozvoje webu.

Když se řekne obsah, většina lidí začne přemýšlet o textu. Ten je ale jen jednou z možností. Dále se nabízí grafické prvky, multimédia nebo aplikace. Více v článku Marka Prokopa Dobrý obsah nejde napsat.

Konkrétní ukázka: Yahoo! Answers.

5. Nabídněte obsah zdarma

Rychlý způsob, jak se odlišit. Navíc je ideální pro získání kontaktů. Můžete nabídnout konkrétní obsah zdarma, ale i přístup do webináře apod.

Obsah nemusí být jen váš vlastní. Využijte rozlehlosti internetu a shromážděte práci ostatních. Tohoto principu úspěšně využívá magazín MladýPodnikatel.cz, který představil sekci jako e-booky zdarma.

Konkrétní ukázka: E-book 50 + 5 způsobů, jak proměnit blog v generátor zakázek.

6. Sociální sítě a sdílení

O významu webu svědčí také počet sdílení a známost na sociálních sítích. Jestliže jsou stránky dostatečně sdílené a pravidelně na ně odkazují influenceři, je to také signál pro vyhledávače.

Vytvořte „fanouškovské“ stránky a profily. Buďte aktivní, pravidelně přispívejte  a přidávejte zajímavé informace. Nebojte se občas přihodit odkaz na konkurenci.

Sociální sítě neznamenají jen Facebook. Zvolte služby, které podpoří vaši činnost. Pro většinu webů to jsou Facebook, Twitter a Google+, pro restauraci to bude také Foursquare nebo Scuk.

Spolu s uveřejňováním informací můžete využít i aplikacívidea. Kromě přímé aktivity na sociálních sítích jsou tu i další benefity.

Konkrétní ukázka: mezi nejlepší příklady využití sociálních sítí patří „fanstránky“ Coca-Coly nebo Old Spice. Nedávno zaujala kampaň od CORE 4 nazvaná „Dajte ‘like’ našej stránke a aktivujte maják v našich priestoroch.“

7. Agregátory / katalogy / Zbožové vyhledávače

Agregátory a rozcestníky článků – Na českém webu jich není tolik, pokud ale existují vhodné agregátory a rozcestníky pro váš obor, využijte jich. Získáte stálý zdroj návštěvníků a zpětných odkazů.

Katalogy stránek – mezi ty hlavní patří odkazy.seznam.cz (pro komerční weby Firmy.cz) a Google Maps.

Zbožové vyhledávače – představují rozsáhlou oblast. Zákazníci jejich prostřednictvím nevybírají jen podle ceny, ale i referencí a dalších znaků. Svůj e-shop můžete většinou zapsat zdarma.

Konkrétní ukázka: kvalitní systémy pro oblast okolo tvorby webů představují Weblogy.czŠetřímeČas.cz.

8. E-mail marketing

E-mail je silný obchodní nástroj. Můžete jeho prostřednictvím zvýšit návštěvnost a konverzní poměr o desítky procent. Klíčem je vybudovat si seznam kontaktů, se kterými si vytvoříte vztah.

E-mail marketing neznamená nákup databází a zběsilé zasílání slevových nabídek. Naopak pokud jste pro odběratele skutečně užiteční, konkrétní nabídky tvoří menšinu ze zaslaných zpráv. Usilujte o získání důvěry od uživatelů, kteří vás již znají.

Konkrétní ukázka: případové studie mailingového systému MailChimp.

9. Cílení na komunitu

Kvalitní obsah je vám k ničemu, jestliže ho nebude mít komu představit. Žádný člověk není ostrov sám pro sebe. Buďte otevření, vytvářejte si kontakty, spolupracujte. A pokud někdo vytvoří kvalitní obsah, odkažte na něj.

Postupně budujte jméno a značku. Vyhledejte influencery a vlivné weby z vašeho oboru a navažte s nimi spolupráci. U jednotlivců jsou osvědčeným způsobem rozhovory. Pokud nabízíte zajímavý produkt, nabídněte výhody návštěvníkům významných stránek.

Cílit na komunitu nemusíte jen na webu. Při profesionálním přístupu je často efektivnější off-line působení.

Konkrétní ukázka: JsmeMarketing.

10. Měření účinnosti a návrh dalšího postupu

Ať už se soustředíte na libovolné metody zvýšení návštěvnosti, důležitou složkou celé propagace je měření výsledků.

Spustili jste nový seriál článků a chcete vědět, jak oslovil návštěvníky? Uveřejnili jste obsah zdarma a přemýšlíte, kde vznikly zpětné odkazy? Díky vyhodnocení hlavních kritérií získáte důležitá data, která budou neocenitelná při návrhu dalšího postupu.

Konkrétní ukázka: zvýšení návštěvnosti a počet zhlédnutých stránek nejsou jediné faktory. Další metriky najdete v článcích – 1, 2, 3.

Několik odkazů na závěr

Hledáte další tipy na zvýšení návštěvnosti stránek? Proč nezačít přímo u zdroje:

Využíváte uvedených metod? Chybí zde podle vás některý ze způsobů pro získání návštěvníků? Přidejte jej do komentářů.

Infografika: Jak zvýšit návštěvnost blogu ve 3 krocích | Zdroj: blog-growth.com

Infografika: Jak zvýšit návštěvnost blogu ve 3 krocích

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

5 komentářů

Leave a reply


Zaujal vás článek?
Školení linkbuildingu? Pojďte raději na praktický workshopVíce »
+ +