View Sidebar
Způsob zvýšení zisku e-shopu č. 4: Atraktivní prezentace cen

Způsob zvýšení zisku e-shopu č. 4: Atraktivní prezentace cen

Září 22, 2013 10:07 pmŽádný komentář
Share Button

Přemýšlíte, jak bez nutnosti větší časové nebo jiné investice dát váhajícím zákazníkům další argument k nákupu? Prezentujte ceny tak, aby lépe vypadaly. Vsaďte na rychlé srovnání.

Srovnání různých nabídek je oblíbenou metodou marketingu

Když vybíráte z více možností, z nichž jedna vypadá na první pohled mnohem lépe než ty ostatní, automaticky přičtete vítězi větší hodnotu, než jakou ve skutečnosti má.

Představte si, že si ve vyprodaném obchodě vybíráte nový telefon. Na výběr ve stejné cenové relaci už zbyly pouze dva produkty – moderní iPhone a postarší mobil, který byl novinkou možná tak před pár lety. Najednou vidíte iPhone v lepším světle. Je možné, že by vás daný produkt dříve ani nezaujal, ale v kontrastu s jiným – méně výhodným – zbožím pro vás bude jasnou volbou.

Výhody srovnání cen u jednotlivých produktů

  • Atraktivnější nabídka pro zákazníka
  • Dostupný nákupní argument
  • Snadná kombinace s dalšími benefity

Pokud váš e-shopový systém umožňuje podobné srovnání a je pro vás tato technika vhodná, využijte ji.

Většina známých e-shopů sází na tento princip. Možná jste někdy nakoupili zboží, které jste ani nepotřebovali, ale přesvědčila vás kombinace červeného přeškrtnutého čísla původní ceny a zeleného čísla aktuální nabídky. Nebo jste si nechtěli nechat ujít výhodný nákup, protože byste si to později vyčítali.

Rychlé srovnání dotváří pocit výhodného nákupu. Zkušení obchodníci ho kombinují s dalšími argumenty pro zákazníka, jako je doprava zdarma, doba dodání, informace o skladovosti, ale třeba i jasně viditelný kontakt.

Jak zakomponovat cenové srovnání do fungování e-shopu

Obecně existují tři hlavní možnosti:

  • Srovnání s průměrnou cenou ostatních e-shopů
  • Srovnání s vlastní dřívější cenou
  • Srovnání v rámci určité akce

Srovnání s průměrnou cenou ostatních e-shopů – Výhodou je, že nemusíte snižovat cenu, pokud je vaše nabídka už tak příznivá oproti průměru. Dejte zákazníkům další důvod, proč u vás nakoupit.

Srovnání s vlastní dřívější cenou – Funguje obdobně. Doporučuji, aby ceny odpovídaly realitě a nebyly vycucané z prstu.

Srovnání v rámci určité akce – Často se kombinuje s časově omezenou nabídkou, výprodejem posledních kusů zboží apod.

Kdy porovnání cen naopak není vhodné?

Pokud prodáváte luxusní produkty nebo máte jinak specifickou či exkluzivní nabídku, kde nehraje roli nízká cena, nemusí být srovnání cen žádoucí.

Čemu se vyvarovat při prezentaci ceny

Jak již bylo zmíněno, prezentace výhodné ceny by měla vycházet z důvěryhodných dat.

Při srovnání s konkurenty nebo vlastní dřívější nabídkou si nevymýšlejte a nenavyšujte původní ceny tak, abyste lépe vypadali. Všímavý zákazník je na podobné praktiky citlivý. Jestliže na něco takového přijde, nemusí si to nechat pro sebe.

Srovnání je podpůrná marketingová metoda. Je obzvláště účinná v kombinaci s ostatními postupy. Pokud byste používali pouze ji, nejspíš byste sklouzli ke garanci nejnižší ceny, což není žádoucí.

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
B2B
Linkbuilding v B2B sektoru – jak na něj?

Investice do B2B aktivit vám přinese nejen nové partnery. Při správném provedení získáte i kvalitní zpětné odkazy. Vylepšete svůj odkazový...

Zavřít