Český web je přesycen e-shopy, firemními stránkami a dalšími komerčními projekty. Konkurence je obrovská, ceny se tlačí dolů a ti, kteří dříve prosperovali, teď mají existenční problémy. Je ale způsob, jak se dostat z cenových válek a profitovat. Ten způsob spočívá v odlišení se.
Běžný komerční web ničím nevyniká. Jen prodává – Nic navíc nemá. Žádné funkce a zaměření na návštěvníka.
Zákazníci nemají důvod se na takový web příště vracet.
Když se ale na stránky přidá nějaká užitečná funkce nebo něco, co usnadní používání, ten samý web rázem ztratí nános šedi. Stane se zajímavým.
Je více cest, jak se v očích návštěvníků odlišit. Protože jsou většinou jednoduché, často se na ně zapomíná jako na něco samozřejmého. Zákazník ale nechce nic víc než jednoduchý a intuitivní web.
Co se dá použít:
- Zapracování na USP
- Zcela nové pojetí tématu
- Originální vzhled
- Zapracování na značce
- Opravdu kvalitní obsah
- Zpětná vazba
- Užitečné aplikace
Dobrý příkladem odlišení se jsou například nejrůznější aplikace. E-shop se specifickým zbožím, třeba koly a cyklodoplňky, může vytvořit program, pomocí kterého si zákazník snadno zobrazí, jak bude jeho kolo s vybraným zbožím vypadat, kolik bude vážit apod. A Když se stejný zákazník bude příště rozhodovat kde nakoupit, vzpomene si právě na užitečnou aplikaci.
Máte zkušenosti s tím, jak vytvořit jedinečný a snadno zapamatovatelný web? Nebo máte dobrý příklad? Přidejte komentář.