Často se vám stává, že v rychlosti vytvoříte nový text a ihned ho odešlete k uveřejnění? Kroťte pocit přesvědčení o vlastním bezchybném výkonu. Vyplatí se počkat. Čím déle necháte text uležet, tím lepší práci odevzdáte.
Chcete se přes noc stát lepším copywriterem? Zde je jeden tip.
Jedno ze základních pravidel copywritingu zní: Po dopsání nechte texty uzrát a vraťte se k nim až za čas. Díky dodržování této zásady se dá výrazně vylepšit váš psavčí výsledek práce. Má to hned několik výhod.
Samozřejmě ne vždy je možné využít toho luxusu v podobě potřebné časové rezervy. Ale pokud to možnosti dovolují, využijte toho. Vypilujete texty k dokonalosti a získáte si přízeň klienta i čtenářů.
Proč nechat texty uležet:
- Později snáze odhalíte chyby
- Získáte nový pohled na věc
- Doplníte nové nápady
Když nad prací strávíte více času, rychle se vám dostane pod kůži. A to se všemi svými součástmi – včetně chyb. Snadno tak přehlédnete i to, co by vás jinak okamžitě trklo.
Brzo publikovaný text je ideálním prostředím pro výskyt chyb. A věřte, že ty se podle zákona schválnosti objeví na tom nejnevhodnějším místě. Nic neshodí copywritera tak jako do očí bijící gramatická nebo faktická chyba.
A přitom se dá nedostatkům lehce předejít – stačí si dát na čas pauzu od psaní a věnovat se něčemu jinému.
Pokud se vám stane, že text musíte urgentně odevzdat, zkuste si přesto najít malý časový úsek k odhalení chyb. Většinou nic tak nehoří a stačí zakázku odevzdat v daném dni. Jděte se projít, pročistěte si hlavu a znovu usedněte k práci s nezaujatým pohledem čtenáře, který text vidí poprvé.
Úplně nejlepší je, když vám vytvořený text „po uležení“ zkontroluje ještě někdo jiný. O tom ale až v příštím článku.