Válka „otevřeného“ Googlu a uzavřeného Facebooku pokračuje. Po sérii neúspěchů přišel vyhledávač s Google +1 – tlačítkem, pomocí kterého chce zvýšit relevanci vyhledávání. To se objevuje nejen v SERPu, ale nově ho webmasteři mohou umístit i na své weby a nechat návštěvníky veřejně doporučovat dané stránky.
Pro SEO je Google +1 zajímavou novinkou. Umožňuje zkombinovat socializaci a ovlivnění výsledků, a míry kliknutí, ve vyhledávání.
Uvidíme, co Google +1 přinese
Tlačítko bylo přijato skepticky. Od Googlu se čekal velkolepější projekt. Účinnost se ale ukáže až za pár týdnů a možná překvapí.
Googlu se už v minulosti spuštěné „sociální sítě“ a projekty rozsypaly jako domeček z karet. Přední vyhledávač je ale znám tím, že má takřka neomezené zdroje a že se z každé chyby poučí. Dokonce se může zdát, že krachující nápady doslova vyhledává, aby věděl, co se chytne a co ne.
Nová zbraň Googlu proti Facebooku?
Tlačítka jsou si v mnoha ohledech podobná, v jiných se ale odlišují.
Představte si, že něco hledáte a po naběhnutí výsledků vyhledávání uvidíte u některé z položek „Toto doporučuje váš přítel XY.“ Ať už ze zvědavosti nebo podobnosti zájmů s přítelem kliknete. A právě na takovouto socializaci a sběr údajů Google sází.
„Používáme celou řadu znaků, podle kterých identifikujeme nejužitečnější doporučení včetně toho, se kterými lidmi jste již nějak spojeni přes Google, například přes chat nebo je máte kontaktech. Brzy budeme také uvažovat jiná spojení, jako Twitter, tím chceme zajistit co nerelevantnější doporučení.“
Cílem je vyšší relevance vyhledávání a spokojenost uživatelů. V problematických oblastech, například u ovladačů, kde se v současnosti zobrazuje množství MFA webů nacpaných reklamou a k tomu bez hledaných aplikací, to rozhodně může pomoci.