S příchodem instantního vyhledávání se objevily názory o smrti SEO. Skutečnost je ale přesně opačná. Očekává se intenzivnější snaha o přední pozice a masivnější nasazení PPC. Nejlepší výsledky na SERPu se dočkají nejvyšších prokliků – na úkor méně úspěšných webů.
Obecně se soudí:
- Zvýší se proklik u předních výsledků, včetně PPC, ubyde scrollování
- Zvýší se důležitost obecných dotazů, longtail ustoupí
Svým způsobem je Instant (r)evoluční
Google opět potvrdil, že ví, co uživatelé chtějí – rychlost. Lidé jsou na internetu neustále zahlcováni aktualitami a obrovským množstvím informací. Chtějí všechno hned. Klikat/mačkat na enter je zbytečnost.
Instantní vyhledávání má tak velkou váhu. Od Googlu teď kopírují ostatní (i když s podobným systémem před lety neúspěšně přišlo Yahoo).
Problém nastal u optimalizace. Google Instant byl přijat s velkou publicitou a často zveličován ve všech směrech. A když někdo vlivný prohlásil například domněnku o zániku longtailu, zpráva se začala lavinově šířit a různě měnit.