View Sidebar
Guest blogging: oslovte přímo vlivné médium

Guest blogging: oslovte přímo vlivné médium

Leden 8, 2014 2:11 pm3 komentáře
Share Button

Díky hostovským příspěvkům můžete efektivně oslovit cílovou skupinu na cizím webu. V posledních letech sice na českém internetu vzniklo několik systémů zaměřených na guest blogging, jejich využívání ale většinou postrádá smysl. Příčinou je to, že jsou „zapleveny“ uživateli, kteří se primárně zaměřují na získání odkazů nebo obsahu zdarma, nikoli na kvalitní příspěvky a oslovení čtenářů, což je původním smyslem guest bloggingu.

Když se vám jako odborníkovi podaří publikovat na Lupě, je to pro vás skvělá reklama. A bude vám celkem jedno, jestli jsou v článku vůbec nějaké odkazy směřující na vás (nebo jestli je u nich použit atribut rel nofollow). Bohatě bude stačit link na váš Google+ profil v medailonku autora. Pro provozovatele webu je zase benefitem atraktivní obsah pro čtenáře. Přitom na weby typu Lupa.cz ve zmíněných systémech nenarazíte.

Je otázkou, jak se se současnou situací vypořádají provozovatelé hlavních systémů u nás. Na jedné straně jsou pod útokem někdy až spammerských metod, na straně druhé dokázaly v menšině oslovit i skutečně kvalitní weby a svědomité autory. Řešením by mohlo být zavedení určitých kritérií kvality, což by ale byla práce navíc. Zatím je situace stejná jako u českého PPP, kde se vyskytují šílenosti typu článek o plynových kotlích na blogu o knihách. Tudy cesta nevede.

Seznam webů pro guest blogging najdete zde. Pokud víte o dalších, prosím o doplnění do formuláře na konci seznamu.

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   

3 komentáře

  • Zdravím,
    děkuji Vám za inspirativní článek. Seznam webů pro quest blogging se mi bude dozajista hodit.

  • Pokud bych dělal méně kvalitní weby, určené hlavně pro zisk a nějak systematicky bych to dělal na kvantitu a ne na kvalitu, pak bych ty systémy možná používal, tam se takové backlinky občas hodí. Ale u kvalitního (srdcového) projektu, bych vždycky oslovoval individuálně a snažil se mezi mnou a blogerem navázat vztah, aby i on věděl, že publikace guest článku má smysl pro něj i pro čtenáře. IMHO právě takhle se dá oslovit ta správná cílovka. Navíc většina lidí prostě dělá guestblogging systémově a tak je pravděpodobné, že budou mít backlinky podobné jako konkurence.

  • Stavět guest blogging jen na získání zpětného odkazu je podle mě blbost. S takovou to vyhledávače začnou blokovat a hodnotit spíše negativně. Guest blogging by měl samozřejmě přinést nějaký výsledek oběma stranám. Pokud je příspěvek kvalitní tak si myslím že nemusí ani obsahovat odkaz a své příznivce si najde 🙂

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
linkbuilding-neziskovka
Linkbuilding v roce 2014: rozšiřuji služby i tým

Malé ohlédnutí za uplynulým rokem (roky) jsem udělal na začátku listopadu. I tak by se hodily nějaké plány pro příštích...

Zavřít