View Sidebar
Odvádí váš linkbuilder dobrou práci?

Odvádí váš linkbuilder dobrou práci?

Březen 27, 2014 11:42 am6 komentářů
Share Button

Investujete do propagace svých stránek? Zkontrolujte si, jak vám šlape linkbuilding pomocí několika základních metrik.

Kvalitní spolupráce se schopným linkbuilderem se vyznačuje tím, že v ní nejde o počet získaných odkazů, počet oslovených webů apod. Pokud se vám podaří vytvořit zajímavý web, o kterém následně napíše iDNES, bude to pro vás lepší než registrace do tisíců podřadných katalogů. Spíše než konkrétní počet backlinků požadujte od dodavatele služeb dodržení podmínky lidského faktoru – oslovení skutečných zájemců, přivedení cílených návštěvníků a zvýšení konverzí.

Které faktory tedy sledovat? Podívejte se na následující seznam.

Zaměření na cílovou skupinu

Linkbuilding podle cílové skupiny

Při linkbuildingu není důležitá pouze tematická souvislost, ale opravdu zacílení na vhodnou skupinu uživatelů. Jestliže prodáváte drahé kašmírové oblečení a doplňky, není příliš vhodné zasílat produkty k recenzi mladým bloggerkám, které se normálně zajímají o levné značky typu H&M.

Zároveň ale pamatujte na to, že výsledky může mít i kampaň na obecně zaměřeném médiu, které s vámi na první pohled vůbec nesouvisí. Schopný linkbuilder umí posoudit, kde se vyplatí investovat, a kde by to byly vyhozené peníze.

Zvýšení kvalitní návštěvnosti

Zvýšení návštěvnosti díky linkbuildingu

Návštěvnost se dá „zfalšovat“ různými systémy nebo třeba drahou inzerci. Je to podobné jako u počtu získaných backlinků. Hlavní roli nehrají vysoká čísla, ale celkový efekt.

Kvalitní návštěvnost je jednoduše taková, kdy získáte cílené návštěvníky. Ti mají zájem o váš obsah nebo sortiment. Díky tomu jsou více aktivní na stránkách a snáze je nasměrujete k provedení požadované akce.

Zlepšení pozic ve vyhledávačích

Zlepšení pozic ve vyhledávačích díky linkbuildingu

Umístění ve vyhledávačích je pouhým prostředkem k uskutečnění konverze. Sledování pozic ale může být dobrým indikátorem kvality linkbuildingu.

Je ale potřeba být na pozoru a dbát na související faktory. Pokud je váš web penalizovaný, bude čekání na zlepšení pozic trvat delší dobu.

Pro kontrolu pozic ve vyhledávačích můžete použít české nástroje CollabimSEMOR. Užitečná data poskytne také Google centrála pro webmastery.

Získání přirozených doporučení odjinud

Získání přirozených doporučení odjinud

Spolupracujete s bloggery? Víte o někom, kdo by vám mohl zajistit článek v navštěvovaném médiu? Přemýšlíte, jak zahájit úspěšnou spolupráci s influencerem? Využijte maximálně svých možností. Šikovný linkbuilder buduje vztahy. S tím souvisí i získávání přirozených doporučení a zmínek odjinud.

Nové zmínky o vás se mohou objevit v diskusních fórech, na sociálních sítích či v článcích. Pro jejich sledování jsou vhodné aplikace jako Google Alertsmention. Jakmile se někde objeví vybrané slovní spojení, přijde vám upozornění.

Hlídání zmínek je také ideální pro reklamaci odkazů. Pokud například zjistíte, že o vás napsal významný blogger a zapomněl přidat odkaz, poděkujte mu a požádejte o vložení backlinku. Můžete i přidat další obsah a informace, což bude prospěšné pro všechn strany.

Sdílení na sociálních sítích

Sdílení stránky na sociálních sítích

Google vyslal jasný signál, když upravil své doporučení pro webmastery. Místo získávání odkazů se soustřeďte na to, aby návštěvníci vaše stránky používali a sdíleli.

Jak zjistit počet sdílení na sociálních sítích u konkrétních stránek? Pomůže vám nástroj Ahrefs, který je v základní verzi zdarma. Když budete chtít zjistit počet sdílení celého webu, je tu Google Refine respektive OpenRefine. Možností je ale více.

Bohatý a různorodý odkazový profil

Kontrola odkazového profilu pomocí MajesticSEO

Dbejte na přirozenost. Pro vyhledávače není problém posoudit odkazovou historii vašeho webu. Přístup „teď koupím nějaké odkazy a budu mít zase pár měsíců klid“ v některých oborech funguje, ale v konkurenčních oblastech není zrovna vhodný.

Mezi základní kritéria patří:

  • Tematická souvislost
  • Umístění odkazů na stránkách
  • Rozmanitost webů, které na vás odkazují
  • Anchor texty
  • Cílové stránky – nejen hlavní stránka, ale i podstránky
  • Vývoje zpětných odkazů v čase

Nejsem zarytým zastáncem hlídání získaných odkazů, nicméně často je tato metoda vhodná. Pokud si chcete být jistí, že partneři neodstraňují odkazy směřující na vás, pro kontrolu umístěných backlinků můžete použít již zmíněné nástroje Collabim a SEMOR nebo Free Link Checker (dá se použít i Excel, OpenRefine atd.).

Linkbuilding je z velké části vázán na obsah

Některé uvedené metriky, například sdílení na sociálních sítích, na první pohled příliš nesouvisí se získáváním odkazů. Linkbuilding je však odnoží „klasického marketingu“ a má také mnoho společného s tvorbou konverzního obsahu. Aby se vyplatil, je nutné ho uchopit komplexně.

I když linkbuilder nemá možnost ovlivnit obsah vašich stránek, měl by vám dát doporučení, pokud najdete nedostatky nebo dostane vhodný nápad na propagaci.

A jak jste na tom vy? Přivádí vám odkazy cílené návštěvníky? Nebo váš linkbuilder ve velkém sází billboardy v lese?

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
      
   

6 komentářů

  • Nevím, jestli jsem to dobře pochopil s těmi sociálními metrikami. Podle mě není přímý vliv mezi sdílením na Facebooku/Twitteru/jinde a SERP. Sdílení imho na pozice vliv nemá. Ale možná jsi to myslel jinak, jakože tím můžeme hodnotit úspěšnost propagace.

  • Marek Hnátek

    @Radek: díky za koment. Mezi sdílením a pozicemi přímý vliv není, ale pokud je součástí linkbuildingu tvorba obsahu, je počet sdílení takovým dobrým indikátorem. Makonec jde vždy o přivedení návštvníků. Pozice jsou jen prostředkem.

  • Na svých webech moc odkazů od někde jinde  nemáme, to víte asi určo uplně přesně. Snažím se to tlačit obsahem, cihlu po cihle, a nemáte nějaký nápad, jak vytlačit recyklací z dobrých obsahů, které měly sledovanost, a jsou stále aktuální, víc? Ale nepište to sem, ale rovnou mě :-) Aby mi to neobšlehli.Jka to jede dostupně masám, vyhledavače to už moc nezajímá. Jedna poznámka – revytahovat je na světlo na první stránky smysl má, ale to není všechno…

  • TV George

    S tím sdílením mě napadá – bere google v potaz i neveřejné sdílení článků/url na facebook pouze přátelům. Předpokládám, že se pravděpodobně nemá k neveřejným jak dostat a zná pouze odkazy z veřejné nástěnky?

  • V mém starším magazínu jsem u hodně sdílených a lajkovaných článků viděl velký posun ve vyhledávačích směrem nahoru. Takže si myslím, že to vliv má, i když jak říkáte pravděpodobně nepřímý.

  • K tomu soc. sdílení. Loni jsem udělal test, jestli vyhledávače dokáží dohledat odkazy ze soc. sítí. http://www.semor.cz/blog-odkazy-ze-socialnich-siti-testujeme-pro-vas-5869.html

    Některé to dokáží, ale nejde říct jestli procházejí soc. sítě, nebo jen reagují na výstupy na jiných agregátorech obsahu. Ty jsou totiž jedny z prvních kdo soc. sítě prochází. At jsem zveřejnil odkaz kdekoliv, tak jako první byl v logu  robot: moz.com, topsy atd.

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
copywritingcz-banner
Potřebujete rychle texty? Použijte systém Copywriting.cz

Poptáváte často menší množství specificky zaměřeného textu (obsah na mikrostránky, pro placené články atd.), který si následně upravíte podle sebe?...

Zavřít