View Sidebar
Jak poznat dokonalý odkaz

Jak poznat dokonalý odkaz

Září 24, 2012 3:31 pm2 komentáře
Share Button

Cílem linkbuildingu je získávat kvalitní zpětné odkazy. Jak ale takový odkaz najít? Rozhoduje několik základních faktorů.

Kritéria pro rozpoznání „dokonalého“ linku:

Přivádí cílené návštěvníky

Dobře umístěný odkaz se stane zdrojem návštěvnosti. To je rozdíl oproti většině sidebarových a patičkových linků, které slouží pouze jako cesta robotům vyhledávačů.

Důležité také je, kam odkaz návštěvníky přivede. Někdy je vhodná případná úprava landing page.

Je viditelný

S návštěvností přímo souvisí i viditelnost odkazu. Link zapadlý v patičce nebo sidebaru není tak účinný jako odkaz z primárního obsahu.

Je aktuální

Pokud se o vás bude psát na hlavní straně jiného webu, je to plus. Vaše stránky získají dojem aktuálnosti.

Pochází z autoritativního zdroje

Čím významnější web na vás odkáže, tím lépe.

Autoritativní web má vysoké hodnocení, míří na něj linky z jiných významných zdrojů a vyhledávače zaindexovaly většinu jeho obsahu. Najdeme u něj přínosný obsah a „dobré sousedy“.

Pochází z tematického zdroje

Vedle významu stránek je důležitým faktorem také jejich tematické zaměření vzhledem k vašemu webu. Odkaz obklopený vhodným obsahem je přínosem. Když prodáváte pneumatiky, jsou pro vás cennější návštěvníci z auto-moto magazínu než z hlavní strany Toplistu.

Nemá stejný anchor text

Obměňujte výraz, pod kterým odkazujete. Linkbuilding má probíhat přirozeně. Když na vás lidé odkazují, také nepoužívají jeden a ten samý text.

Nesměřuje pouze na hlavní stránku

Ti, co používají provařené metody linkbuildingu (automatický zápis do katalogů apod.), většinou budují odkazy pouze na homepage. A jsou nápadní. Jelikož se vyhledávače snaží napodobovat lidské chování, upřednostňují weby s kvalitním obsahem. A pro kvalitní weby není problém plynule získávat linky i na podstránky.

Nahradí stovky méně významných odkazů

Dnes se dají běžně koupit linky za cenu jednoho piva. Vy ale potřebujete něco víc než průměr. Jeden dobrý odkaz vynahradí stovky jiných a navíc ušetří čas jinak věnovaný procházení průměrných stránek.

Nemá konkurenci

Pokud je na stránce mnoho jiných odkazů, ztratí i původně významný link na hodnotě.

Neobsahuje atribut NoFollow

Přestože Google bere v úvahu i nofollow odkazy, je samozřejmě lepší, když link tento atribut neobsahuje.

Vznikne sám od sebe

Neboli není koupený.

Tvorbou kvalitního, zajímavého nebo jinak nevšedního obsahu si můžete snadno získat pozornost nebo sympatie ostatních. Pokud na vás někdo sám od sebe odkáže, je to jedna z nejlepších metod linkbuildingu – linkbaiting.

Místo nákupu odkazů přednostně investujte do svého obsahu.

Lze ho editovat

Ať už jste se o link postarali sami nebo ho vytvořil někdo jiný, možnost později ho editovat je výhodou.

Není vzájemný

Při výměně linků nepoužívejte styl A-B. Význam takových vzájemných odkazů se sníží. Prolinkovávejte prostřednictvím více stránek.

Víte o dalších vlastnostech „perfektního odkazu“? Napište komentář.

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   

2 komentáře

  • Rád bych někdy viděl odkaz, který to bude všechno splňovat a budu za vodou 😀

  • Chtel jsem se zeptat kdyz budu v zakoupenych clancich odkazovat na sve ale zcela jinym klicovym slovem nez je web postaven bude to mit efekt?   Dekuji

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
Pozor na skokové navýšení počtu zpětných odkazů

V poslední době se rozmohly na první pohled atraktivní nabídky linkbuildingu, které ale ve skutečnosti nejsou tak výhodné, jak se...

Zavřít