Když se podíváme na většinu e-shopů na českém webu, ať už jsou zaměřené na parfémy nebo pneumatiky, najdeme mnoho podobných znaků. Často se jako jediný prostředek k získání zákazníků vedou cenové války. Existují ale mnohem lepší způsoby, jak zařídit, aby byl spokojený jak zákazník, tak obchodník.
Chcete získat nové a zaujmout stávající zákazníky? Abyste někoho přiměli k tomu, aby u vás pravidelně nakupoval, nemusíte mu předhazovat garanci nejlepší ceny.
Cesty k efektivní propagaci e-shopu:
1. Nezapadnout do průměru
Ač se to nezdá, zákazníci nejsou orientovaní jen na cenu. Je sice pravdou, že slevy jsou dnes všude, od těch hromadných až po klasické srovnávače cen. Ale jít s proudem nemusí být to nejlepší. Pokud se průměrný obchod zaměří pouze na nejnižší možnou marži, nemá šanci na větší úspěch.
Zákazníci si pamatují a jsou ochotni si i připlatit u své oblíbené značky. To je zásadní, ale zapomínaná věc. A proč jí nevyužít, když o ní konkurence nemá ani ponětí?
Je lepší místo snížení cen vytvořit například magazín, který shromáždí lidi z oboru. Nebo nabízet nadstandardní služby v podobě delší záruky, rychlé výměny závadného zboží apod. Jednoduše si vytvořit pověst spolehlivosti.
Příklad: CZC.cz
2. Pořádat zajímavé akce
Nejrůznější soutěže, slevové kupóny, promo zboží „zdarma“ k objednávce – to je jen krátký výčet způsobů, jak získat návštěvníkovu pozornost a přeměnit ho na zákazníka.
Co místo snížení cen zainvestovat například do hry na Facebooku? Úspěšní hráči získají ceny a informace o jejich výhře se jim zobrazí na zdi.
Malý dárek k nákupu je dnes už milou samozřejmostí. Hodí se i slevový kupón na další objednávku.
Příklad: Soutěž o kosmetiku Weleda
3. Vytvářet mikrostránky a podpůrné weby
Produktové mikrostránky skvěle poslouží v případě, že na výrazy z long tailu není příliš velká konkurence. Pak se dá i s jednoduchým webem dosáhnout vynikajících pozic. Je ale otázkou, zda na jednotlivá témata vytvářet samostatné weby, nebo návštěvníkům nabídnout jediný a aktualizovaný zdroj informací.
Samozřejmě také lze vytvořit náročnou prezentaci ve flashi, díky níž návštěvník získá nejen informace o produktu, ale i jakýsi dojem luxusu. Bavíme se sice pořád o mikrostránce, ale výsledný objem práce je shodný jako u firemního webu.
Vedle mikrostránek je dobré zvážit i podpůrné weby, magazíny apod. Jejich účelem je jak podpora marketingu a pozic ve vyhledávačích, tak i získání důvěry a vytvoření komunity. Skvěle vyřešené to má například sportobchod.cz se svým webem šatna.sportobchod.cz.
at 7:56 pm
super članek snad pomůže k větší navštěvnosti
at 6:39 am
děkuji za článek, snad to pomůže i mému webu filimoda.cz