Dříve účinné metody pro zlepšení pozic ve vyhledávačích postupně ztrácejí na efektivitě. Vedle registrace do katalogů a „PR článků“ se to týká i výměny odkazů. Právě tu nahrazuje strategické partnerství.
Zatímco před lety se výměna odkazů široce doporučovala a ten, kdo neměl na webu stránku „partneři“ s X linky na cizí stránky, se mohl cítit v nevýhodě oproti konkurenci, dnes je tomu jinak. Už i ti, kteří se této činnosti věnovali ve velkém, poznali její snižující se efektivitu. Odkazy na všemožných místech a partnerských stránkách už jednoduše nemají takový účinek.
Důvod je prostý. Vyhledávače se snaží napodobovat lidské chování a preference. Je málo pravděpodobné, že běžný návštěvník bude na webu procházet desítky linků na zapadlém URL, zkoumat patičku apod. Jeho pozornosti naopak neujdou jasně uvedení a skuteční partneři.
Výměna odkazů nějaký efekt má a bude mít. Ale čas investovaný do této činnosti se dá využít lépe. Samozřejmě také záleží, jak je vše provedeno.
Klasická výměna odkazů formou partnerských stránek nebo bloků s nahromaděnými linky, stejně jako dřívější metody linkbuildingu, bude ještě nějakou dobu fungovat na tradičně pomalejší Seznam. Ale i ten jde dopředu.
Přichází čas na strategické partnerství
Pokud chcete dosáhnout lepších pozic ve vyhledávačích a zvýšit relevantní návštěvnost, nezaměřujte se na nefungující metody. Ušetřete čas a vyzkoušejte něco, co vám skutečně přinese užitek. Vše se dá shrnout do základního pravidla: Nevyměňujte odkazy, ale spolupracujte.
Při hledání partnerů pro linkbuilding se zkuste vcítit do vašeho návštěvníka a nabídnout mu něco, co mu bude užitečné. Provozujete e-shop s doplňky výživy? Spusťte nebo vyhledejte tematický informační portál, napište provozovateli a provázejte jeho obsah s vaším. Na informačním webu se čtenáři „navnadí“ na vybrané produkty a poté jsou nasměrováni do obchodu. Typickou ukázkou takového přístupu je magazín celostnimedicina.cz, který podporuje e-shop prozdravi.cz.
Strategické partnerství je novou formou linkbuildingu. Na českém webu jsou v tomto směru zatím jen první vlaštovky, ať už jde o spolupráci mezi weby na stejné úrovni nebo například projekty typu certifikovaný e-shop. Nabízí se tak skvělá šance, jak předběhnout konkurenci.
Zaznamenali jste snížený účinek klasické výměny odkazů? Jaká je podle vás její budoucnost?
Zaujal vás článek? Dejte o něm vědět ostatním:
at 12:09 pm
Podle mě výměna ještě funguje a docela dobře, stačí ji jen dělat jinak. Klasická A-B výměna už asi tak funkční nebude, ale pokud máš víc webů a můžeš měnit formou A->B C->D pak vyhledávač těžko pozná, že jde o výměnu.
Samozřejmě že příklad se spoluprací je taky dobrý a funkční, ale přeci jen víc pracnější.
Radek recently posted…Affiliate soutěž o 5 000 Kč
at 1:23 am
Určitě souhlas, ale je komické, že zrovna nedávno jsem pro klienta hledal potencionální partnery a z oslovených dvaceti webů se ozvali dva a ti po druhém e-mailu přestali reagovat.
Krom finanční odměny jsme nabízeli i slevy na zboží nebo vlastní publikaci článků, ale ani to nepomohlo. Někdy je to prostě pech na lidi.
Jiří Komár recently posted…Velký seriál o internetových obchodech (1)