Po minulém srazu Markeťáků na Vysočině, který byl věnován affiliate marketingu a představení sítě Affilo.cz, jsme se s Radkem ze SEOpizzy dohodli na spolupráci na bázi dropshippingu. Radek má díky svému e-shopu s penny boardy přehled o dodavatelích z ciziny a aktuálních trendech. Zároveň vyzkoušíme malý test. Oba budeme mít e-shopy zaměřené na stejné produkty, přičemž já se pokusím jít cestou propagace zaměřené na přivádění návštěvníků, zatímco Radek vsadí na „méně doporučované metody“. Kdo z organicu vytěží víc?
Po konci tohoto seriálu představíme dané e-shopy. Zatím budeme reportovat postupy a výsledky.
1. Průzkum trhu a nalezení tržní niky
Google Trends:
Vybrali jsme tržní niku, která jde v organicu v posledních měsících neustále nahoru a je v ní zatím slabá konkurence. Detailnímu průzkumu zájmu o dané zboží jsem se nevěnoval, vycházím pouze z trendu ve vyhledávání a toho, že produkty do sortimentu postupně zavedla Alza a další větší hráči. Bude to tedy i zajímavé srovnání toho, jak zájem hledajících odpovídá zájmu o nákup.
Mým a Radkovým USP je jednoduchost nákupu. Jeden produkt, rychlé dodání, žádné složité vybírání z desítek druhů zboží.
Pro mě je výhodou samozřejmě také to, že sklad a fyzické posílání zboží bude mít na starost Radek, kterému budu jen přeposílat objednávky. Na druhou stranu s provozováním e-shopu nemám příliš zkušeností. Takže zatímco Radkovi už chodí první objednávky, já teprve připravuji stránky.
Odhadujeme větší výnosnost z Googlu, kde hledá většina cílovky:
Hledanost na Googlu:
Hledanost na Seznamu:
2. Jednoduchá analýza klíčových slov
Pracujeme (zatím) s jednoproduktovými e-shopy a oborových frázích je maximálně několik desítek, takže jsem udělal jen jednoduchou analýzu:
- Papír a tužka a sepsání frází z hlavy včetně překlepů a na první pohled nekonverzních frází
- Prostudování konkurenčních webů a výsledků vyhledávání na hlavní fráze z 1. stránky SERPu
- Našeptávač a nástroje pro tvorbu klíčových slov Sklik a AdWords
- Práce s tabulkovým editorem, dimenzemi a kontingenční tabulkou
* Na rozdíl od Radka chystám obsahový web na dané téma, který bych podle časových možností víc zaměřil na komunitu (registrace uživatelů, přidávání příspěvků atd.). Proto mě zajímají i související dotazy, nejen ty prodejní. Z toho důvodu jsem se vytáhl data i z dalších zdrojů než jen z Skliku a AdWords.
** V současné době připravujeme se správcem portálu OpenOffice seriál o klíčovce pomocí Calcu, ve kterém bude rozveden postup jednotlivých kroků u jednoduché i komplexní analýzy klíčových slov.
3. Zaregistrování domény a příprava obsahu
Nejlepší domény obsahující klíčové fráze už zabrali spekulanti, takže jsem šel oklikou a zaregistroval domény s různými předponami. Jelikož mi jde čistě o návštěvníky z vyhledávačů, zvolil jsem domény, které obsahují klíčové fráze a zároveň mají dobře zapamatovatelný brand.
Po setřídění klíčových frází jsem se pustil do návrhu informační architektektury pro obsahový web a e-shop v programu Xmind, který je v základní verzi zdarma. Výsledek může vypadat nějak takto.
Posledním úkolem je zaúkolování copywritera. Dobil jsem kredit na Copywriting.cz, se kterým mám z minula dobré zkušenosti. Obsah od kopíka poupravím podle sebe a hodím na weby.
Oba mé weby poběží na WordPressu. Základní verzi e-shopu zajistil Radek, zbývající vychytávky doladím s odborníkem na Woocommerce, ať s Radkem nemáme stejné weby.
Příště se zaměříme na ladění webů a linkbuilding
Kostry webů jsou připravené a po vložení prvního obsahu respektive spuštění ostrých verzí stránek zahájím propagaci. Tu budeme spolu s dolaďováním stránek detailně popisovat v příštím díle.
at 8:42 am
Dá se říct takový menší souboj. Osobně si myslím, že vyhraje ten, který tomu dá více času. Jsem sám velice zvědavý jak to dopadne a těším se na další díl 🙂
at 10:42 am
Těším se na další díl. Jsem zvědavý na ten linkbuilding v praxi. 🙂