View Sidebar
Minimalismus jako výchozí princip tvorby webu

Minimalismus jako výchozí princip tvorby webu

Říjen 24, 2012 4:46 pmŽádný komentář
Share Button

Minimalismus při tvorbě webu

Dnešní svět je rychlejší. Uživatelé internetu mají pocit, že jsou ve spěchu. A existuje jediná jednoduchá možnost, jak jim vyjít vstříc – minimalismus.

Co má společného tvorba stránek, minimalismus a uživatelská zkušenost?

Všechno. Když vykoukneme z našeho českého internetového rybníčku a zaměříme se na „modernější“ oblasti, objevíme úspěšný trend minimalismu, který se projevuje jak v návrhu stránek, tak samotném obsahu.

Méně znamená více. Minimalismus vám umožní odlišit se od ostatních. Cílem je vytvořit intuitivně používané stránky.

I u nás se do popředí dostává stručný, aktuální a atraktivní obsah. Naopak ustupuje vystavování zbytečných informací. Teď nejde o to, ukázat co nejvíc. Vyhraje ten, kdo bude schopný ukázat to nejlepší na co nejmenším prostoru.

Někomu se může zdát, že minimalismus je zabijákem kreativity. Opak je pravdou. Vytvářet něco tak, aby to bylo jednoduché a působivé zároveň, to je zkouškou schopností webdesignéra, ale i copywritera a dalších zainteresovaných osob.

PŘÍKLAD: ifancyasnog.com

Minimalismus jako novodobý fenomén

Minimalismus je využitelný pro všechny typy webů. Ovlivňuje všechny složky tvorby webových stránek. Samozřejmě včetně copywritingu. Inspiraci hledejte třeba na ottocopy.

Výhody minimalismu

  • Šetří návštěvníkům čas
  • Je intuitivní
  • Působí lépe jak přeplácený web
  • Umožňuje uspořádat obsah a zjistit, co je nejdůležitější
  • Tvoří svěží prezentaci
  • Je úspěšný

České příklady

U nás se postupně trend minimalismu ujímá. Jak si s ním někteří poradili, to posuďte z následujících příkladů.

V příkladech webdesignu zmiňme Nuvio. Žádná přeplácaná prezentace, žádné zbytečnosti. Návštěvník ihned ví, co zde najde.

Do popředí se dostává schopnost rychle představit to nejlepší

Mění se způsob prezentace obsahu.

Chování a zvyky internetových uživatelů jsou jiné než před lety. Nikdo už nechce číst zdlouhavá pojednání. Stále důležitější je umění vybrat jen to nejlepší. A osekat to až na kost. Stručně řečeno – poskytovat aktuální informace v atraktivním a stručném podání.

Minimalismus oceníme nejen při tvorbě obsahu stránek, ale i při dalších tvůrčích činnostech.

Jak tvořit minimalistický obsah

Každý volí jiný přístup. Jednou z možností je dát dohromady všechny věci k chystané prezentaci (popis, výhody, vlastnosti…) a z nich vybrat ty hlavní. A ty poté vhodně „namíchat“ na webu.

Máte zkušenosti s tvorbou minimalistického obsahu? Zaujal vás v tomto směru některý projekt? Napište komentář.

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
copywriting
Co s texty po dopsání? Nechat uležet!

Často se vám stává, že v rychlosti vytvoříte nový text a ihned ho odešlete k uveřejnění? Kroťte pocit přesvědčení o...

Zavřít