Po vzoru Bingu Google nedávno představil novou součást Webmaster Tools určenou pro distancování se od zpětných odkazů. Jaké jsou jeho výhody a nevýhody a jak může ovlivnit návštěvnost webu?
Tento nástroj je přijímán různě. Na jedné straně umožňuje ochránit odkazový profil před nekvalitními backlinky, na straně druhé by jeho nevhodné použití mohlo znamenat ztrátu i kvalitních zpětných odkazů. Na obranu vyhledávače je ale třeba uvést, že odeslané informace se pouze zahrnou do žádosti o znovuposouzení. A až poté se rozhodne, zda konkrétní odkazy budou nebo nebudou brány v úvahu (tento proces trvá i několik týdnů).
Konečný efekt nástroje by měl být v podstatě takový, že linku z cizí stránky přidáte atribut nofollow.
Kdy se hodí nástroj pro distancování se od odkazů
- Když na vás odkazují nekvalitní stránky: pokud ani po (opakovaném) kontaktu majitel stránek odkaz nestáhne, využijte distancování.
- Když se stanete obětí negativní SEO kampaně: zajímavý způsob, jak poškodit konkurenci – například automatickou registrací do zbytečných katalogů.
- Když jste se svěřili „profesionálům“: Zaplatili jste si „to SEO“ a poskytovatel vás vložil do magické SEO lišty? Vyřešte problém před penalizací.
- Když už jste byli penalizováni (ručně nebo algoritmem).
Kdy je nástroj nevhodný
Komplikace může nastat, pokud nezkušený majitel stránek, kterému se například ve Webmaster Tools zobrazí upozornění na podezřelé backlinky, „nahlásí“ i kvalitní a přirozeně vzniklé zpětné odkazy. Odeslání žádosti ale neznamená finální krok a vyhledávač odkazy zkontroluje.
Reference
- A new tool for disavow links – oficiální blog Google
- Google’s Disavow Tool – Take a Deep Breath – článek na Seomoz.org
at 1:29 pm
Zaujimavy nastroj. Ako to vsak funguje? Uz je to dlho od postu. Klikol som na link uvedeny v clanku avsak opytalo sa ma ci sa chcem distancovat od spatnych linkov – pre celu domenu ?! Ak by som chcel len z niektorej konkretnej nekvalitnej stranky zakazt odkazy?