View Sidebar
Originální způsob linkbuildingu č. 11: Vytváření landing pages

Originální způsob linkbuildingu č. 11: Vytváření landing pages

Únor 19, 2013 11:35 pm3 komentáře
Share Button

Landing pages představují optimalizované „přistávací“ stránky pro návštěvníky. Mají potenciál získat zpětné odkazy a dobré pozice ve vyhledávačích.

Landing pages jsou nejvíce používané jako generátor zákazníků, kteří na web přišli po kliknutí na reklamu. Můžete jich ale stejně dobře využít i v linkbuildingu.

Vstupní stránky se odlišují od klasických příspěvků na vašem blogu nebo magazínu. Nemění se jejich umístění a mají stálé místo v navigaci. Zatímco příspěvky po čase zapadnou, stránky jsou dobře na očích. To otevírá možnost jich naplno využít.

Na vstupní stránky se snadno zapamatovatelným URL se také lépe odkazuje než na články a příspěvky.

Příklady landing pages

  • FAQ
  • Seznamy frází, slovníky
  • Obsah zdarma (například e-book)
  • On-line nástroje
  • Tematické stránky (infografika, podcasty atd.)
  • Podrobné popsání tématu
  • Rozcestníky zboží na e-shopu

Takové stránky mohou vypadat jako zbytek webu, lehce se odlišovat, nebo vycházet z úplně jiného schématu.  V některých případech se ani nemusí jednat o součást vaší hlavní prezentace. Záleží na tom, pro jaký účel byla konkrétní landing page vytvořena (optimalizace na klíčovou frázi X generování leadů…).

Stránka je cílená na návštěvníky, kteří hledají klíčový pojem. V ideálním případě také účinně vybízí k akci. Dobré přirovnání se nachází v knize 333 tipů a triků pro SEO:

Přistávací plocha by měla být co nejlépe připravena pro daný typ letadla. Obrovskému nákladnímu letadlu by se špatně přistávalo na střeše mrakodrapu, která je určená pro helikoptéry, bojové stíhačce stačí k přistání letadlová loď a balón přistane i na louce. Bez CTA je to jen shluk informací – pokud to ovšem není záměrem.

Jak vytvořit landing page

Pokud nemáte vybráno konkrétní téma (například seznam FAQ), pomůže vám analýza klíčových slov. Najděte vhodnou frázi a vytvořte cílený obsah. Rozhodující je už předem vědět, k čemu má stránka sloužit, jestli především k informování, získání kontaktu pro odběr newsletterů nebo pro prodej produktů.

Následně kontrolujte účinnost pomocí analytických nástrojů.

Konkrétní příklad landing page

Praktickou ukázkou je stránka pojednávající o obsahovém marketingu na Copybloggeru. Představuje základní informace, vyzývá k akci a propaguje web a autory. Snadno zapamatovatelná stránka snadněji získá odkazy než samostatný příspěvek.

Infografika – anatomie perfektní landing page | Zdroj: KISSmetrics

Infografika – anatomie perfektní landing page

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   

3 komentáře

  • Konečně to tady v Česku někdo zmínil, landing pages totiž nemají účinnost jenom při affilu z hlediska konverzí ale taky právě pro SEO, jako „zachytávače trafficu“.
    Dají se ještě dobře kombinovat s „hub pages“ – něco jako silné stránky webu, které jsou jako rozcestníky a směřují na další podstránky.
    Radek recently posted…Kde najít ověřené brigádníky?My Profile

  • Gony

    Landing page jsou opravdu hlavně pro posílení seo a pro affiliate partnery, kde na úvodní stránce záleží dost. Ale každá stránky by ji měla mít přehlednou a pomoct návštěvníkům při přechodu za produkty.

  • Zaujímavá myšlienka. Musím popremýšľať, ako to spraviť dobre na webe s básničkami. Lebo aj ten potrebuje reklamu a landing page by mohla pomôcť.
    Autor recently posted…StratenáMy Profile

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
inboundmarketing
Co je Inbound marketing a proč byste mu měli věnovat pozornost

Na českém webu se začíná prosazovat nový trend nesoucí název Inbound marketing. Někteří odborníci jej dokonce označují za nástupce SEO....

Zavřít