View Sidebar
Originální způsob linkbuildingu č. 14: Péče o stávající odkazy

Originální způsob linkbuildingu č. 14: Péče o stávající odkazy

Červen 18, 2013 10:37 pm3 komentáře
Share Button

Udržování současných odkazových aktiv má v linkbuildingu stejný, ne-li větší význam jako získávání nových.

Tento článek volně navazuje na předchozí díl seriálu o linkbuildingu v praxi. Pro maximální užitek do něj doporučuji nahlédnout. Některé metody spolu úzce souvisí.

Proč se snažit o udržení odkazů?

Správně vedený linkbuilding je dlouhodobý proces. Se získanými backlinky je potřeba dále pracovat.

Vyhledávače chtějí svým uživatelům předkládat kvalitní obsah. Jedním ze znaků takového obsahu je jeho známost a sdílení. Zpětné odkazy jsou v podstatě formou doporučení odjinud. A největší hodnotu mají ty, které nelze „zfalšovat“. Čím více autorit vás dlouhodobě doporučuje, tím lépe.

Péče o stávající odkazy neznamená kontrolu nakoupených backlinků přes SEO nástroje. Ačkoli si někdo takto udržování odkazů možná představuje, doporučuji zcela odlišný přístup. Podívejte se na konkrétní příklady, které ukazují kvalitní linkbuilding.

Jak udržet (a získat nové) odkazy:

Strategické partnerství – Ideální forma spolupráce, která je nejčastěji realizována mezi subjekty působícími ve stejném nebo podobném oboru (cestovatelský web a e-shop s outdoor vybavením apod.). Partnerství by mělo všem zúčastněným stranám přinášet užitek. Dbejte na to, abyste tomu, s kým spolupracujete, nabídli odpovídající výhody a udržujte tento stav.

Guest blogging a spolupráce s médii – Připomínejte se čtenářům a buďte aktuální. Jinak váš autorský profil časem zapadne.

Spolupráce s bloggery – Nabízejte autorům produkty k vyzkoušení nebo jiné výhody. Odměnou vám bude nejen stále umístění odkazů. Blogy odráží osobnost svých majitelů a obecně mají větší důvěryhodnost.

Spolupráce se zákazníky – Zní vám to spíše jako sen? Inspirujte se úspěšnými příklady. Provozovatel e-shopu s modely aut Smallcars.cz spustil pro své zákazníky aplikaci, ve které si uživatelé mohou vytvořit vlastní galerii a pochlubit se (odkazem) na fórech, sociálních sítích a dalších místech.

Sponzoring – pravidelně přispívejte na dobrou věc. Na oplátku budete uvedeni v seznamu dárců nebo získáte jiné dlouhodobé výhody.

Ego baiting – Potěšte něčí ego, on na vás později odkáže. Typickými ukázkami ego baitingu jsou rozhovory, seznamy nejlepších autorů apod.

Linkbaiting – Nikdy nekončící proces, který je úzce spojen s obsahem webu. Příkladem linkbaitingu jsou užitečné aplikace, aktuální a užitečné informace, ale i kontroverze.

Off-line působení – Ty nejlepší příležitosti k získání odkazů jsou mimo počítač. Jde o networking, tvoření sítě kontaktů, ale i mentoring, přednášení nebo pořádání akcí. Průběžně budujte vztahy s ostatními.


Chytrý linkbaiting v praxi od @martinmatejka

Máte zkušenosti s úspěšným navázáním spolupráce, kdy byly výsledkem (nejen) zpětné odkazy? Nebo jste naopak někdy ztratili významného partnera, dodavatele či zákazníka?

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
Originální způsob linkbuildingu č. 14: Péče o stávající odkazy    5.00/5 (100.00%) 1 vote    
   

3 komentáře

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
seo-copywriting
Jak dělat SEO copywriting bez zbytečných chyb

SEO copywriting je specifická oblast. Se špatným pochopením tohoto pojmu se setkáváme zejména u „optimalizovaných“ stránek, které návštěvníky zahlcují někdy...

Zavřít