Google oznámil, že jeho rozporuplný algoritmus Panda ovlivní i české uživatele.
Snaha Googlu o zkvalitnění výsledků vyhledávání vedla v mnoha případech přesně opačným směrem. Autoři hodnotného obsahu se často propadli, zatímco ti, kteří jejich práci zkopírovali, zaznamenali větší návštěvnost. Přijde to samé i u nás?
Co je vlastně Google Panda
„Vylepšení“ algoritmu určujícího výsledky vyhledávání. Panda byla ohlášena jako inovace, která rozezná kvalitní stránky od těch nekvalitních a pročistí vyhledávací výsledky. Dokonce měla rozpoznat samotnou hodnotu textů a brát weby jako celek.
Tato filozofie zněla skvěle. Zůstalo ale jen u vytouženého cíle. Algoritmus se mnohokrát zarazil někde v půli cesty.
Výjimkou nebylo, že původní autoři obsahu, kteří investovali množství prostředků, byli nakonec „odměněni“ horšími pozicemi než např. agregátory zpráv a článků. Přestože se Google snaží hájit, ohnivých komentářů od naštvaných webmasterů stále přibývá.
Uvidíme tedy, jak se Panda projeví na českém webu. Možná že opravdu zlepší výsledky a Google získá další uživatele.