Tvoříte nový obsah pro web nebo reklamní kampaň a vaším cílem je oslovit co největší počet lidí? Dávejte pozor, aby se vám investice vyplatila. Pozornost náhodného návštěvníka totiž není to samé jako zájem zákazníka nebo pravidelného čtenáře.
Pozornost je přeceňovaná
Když získáte pozornost náhodného návštěvníka, neznamená to, že jej přimějete k požadované akci. O to se zaslouží až zájem.
Samotná pozornost je relativní. Můžete oslovit tisíce lidí (a vyhodit spoustu peněz), ale ve výsledku vám to bude k ničemu. Hlavním a prvořadým cílem je vždy vzbuzení zájmu nebo důvěry.
V době sociálních sítí a masového sdílení obsahu je jednoduché upoutat množství návštěvníků. K čemu to ale bude, když někdo zavítá na váš web, prohlédne si něco zajímavého a pak odejde?
Cilte na zájem nebo důvěru
Ať už usilujete o objednávku, vyplnění formuláře nebo jinou aktivitu ze strany návštěvníka, potřebujete ho k dané činnosti „přimět“.
A jak toho dosáhnout? Poskytnutím vhodného obsahu a přidanou hodnotou. Něčím, co mu bude užitečné (nebo ho o užitečnosti přesvědčí).
Nezaměňujte pozornost se zájmem. Každý dokáže získat pozornost neobvyklou reklamní kampaní. Zvědavý kolemjdoucí se rád podívá. Ale když dojde na rozhodující úkon z jeho strany, pozornost nebude stačit.
Použití v praxi
Při vytváření obsahu nebo reklamní kampaně se primárně soustřeďte na ty, kteří už mají o sortiment/web zájem. Ne na obecné a náhodné návštěvníky. Když vyberete cílovou skupinu, zvolte z jejích možných zájmů takový, na který „našroubujete“ kampaň zaměřenou na získání pozornosti.
Jakmile upoutáte pozornost na něco, co už je žádané, bude konverzní poměr mnohem vyšší než při obecné propagaci.