Jedním z doporučovaných pravidel obsahového marketingu je unikátnost uveřejněných informací. Pro úspěšnou kampaň však není vždy nutná. Rozhodující je především to, jak je obsah prezentován.
V konkurenčních oblastech již bylo řečeno vše podstatné. Na významné novinky v sortimentu nebo nastupující trendy se nelze spoléhat, protože přichází nárazově. Jak tedy uspět? Odpovědí je způsob, jakým sdělujete informace.
Pokud budete originální v představování obsahu, získáte nejen zpětné odkazy, ale hlavně návštěvníky a šanci vybudovat značku.
Jak atraktivně prezentovat již známý obsah:
- Infografika
- Obrazový obsah / flash
- Slidy a prezentace
- Webináře
- Podcasty
- E-booky
- Blog
- Seznamy
- Guest blogging
- Video
- Obsah zdarma
- Virální obsah
- Případové studie
- Aplikace
- Sociální sítě
Další inspiraci najdete v článku 65 cest, jak vytvořit účinný obsah.
V marketingu obsahu jde o efektivní propagaci tím, co nabídnete zákazníkům. Cílem je získat návštěvníky a vybudovat komunitu okolo webu bez nutnosti za to platit jako u klasické reklamy.
Obsah a forma jdou ruku v ruce
I když si dáte práci s podrobným popisem produktu a užitečným návodem pro zákazníky, ne vždy uspějete.
Způsob sdělení má minimálně stejný význam jako samotný obsah. Můžete jako většina konkurence psát stále ty stejné články a doufat, že právě vás vyhledávače a zákazníci upřednostní. Nebo vzít „profláknuté“ informace a prezentovat je v atraktivní formě.
Vezměme si konkrétní ukázku: běžný popis výrobku, jehož účelem je propagace. Podobných textů je spousta – na magazínech, mikrostránkách a mnoha dalších místech. Pokud netvoří tu část webu, kterou cíleně vyhledal zákazník již rozhodnutý k nákupu, většinou nesplní požadovaný záměr. Vytváření dalších je často jen ztrátou času a peněz. Pro návratnost investice je potřeba jiný přístup.
Podívejte se na konkrétní ukázky úspěšného obsahu v různých formách.
I „pouhý“ text může uspět
V žádném případě nesnižuji význam textu. Naopak ho považuji za primární. Textový obsah je skvělý, pokud se změní jeho celkové podání. Místo omílaných popisů produktů se nabízí kontroverze, články od blogerů, nezávislé recenze zboží od autorit v oboru, případové studie nebo vyprávění příběhů.
Často se ale lze setkat s tím, že majitel webu investuje do tvorby dalších a dalších textů, přičemž kdyby se využilo jiné formy sdělení, výsledky by byly mnohem lepší.
Obrovskou výhodou omílaného a dobře známého obsahu je jeho nadčasovost a stálost. Zákazníci budou pořád hledat návody na vybavení bytu, zajímat se o cílové destinace pro letní dovolenou a porovnávat finanční produkty. Dejte jim vhodnou formou to, co chtějí.
Infografika: Anatomie obsahového marketingu | Zdroj: ContentPlus
at 5:54 am
Děkuji za přehled. Pro nový web zaměřený na úspory právě tvoříme grafiku o možnostech, jak ušetřit. Určitě jde o lepší volbu než články, kterých je podobných spousta ;).