View Sidebar
Případová studie: Jak pomůže linkbuilding e-shopu se specifickými produkty – 1. díl

Případová studie: Jak pomůže linkbuilding e-shopu se specifickými produkty – 1. díl

Prosinec 27, 2013 8:44 pm5 komentářů
Share Button

Přináším malou případovou studii na téma linkbuilding pro „nudný obor“. V současné době jsme s klientem ve fázi, kdy implementujeme úvodní změny. Následující přehled služeb v první části případovky může být inspirací pro návrh podobných kampaní. V příštím díle budu prezentovat konkrétní výsledky.

Před časem mě oslovil klient s velmi specifickým typem „nudných“ produktů, které prodává ve svém e-shopu. Na první pohled se zdálo, že v rámci linkbuildingu nebude prostor pro příliš kreativní řešení. Klient je navíc limitován nemoderním webem, u něhož je potřeba provést mnoho změn. Na druhou stranu šla použít celá řada jiných ověřených postupů.

Použité metody:

  • Analýza klíčových slov.
  • Úprava e-shopu.
  • Mikrostránky.
  • Lepší využití partnerských webů.
  • Lepší využití existujících odkazů.
  • Analýza konkurence.
  • Příležitosti ve vyhledávačích.
  • Diskusní fóra.
  • Návrh nového prodejního webu.

Analýza klíčových slov

Při vstupní analýze vyšlo najevo, že je web cílen na nevhodné výrazy. Hlavní klíčová slova daného oboru byla vyhledávána několikanásobně více než u původní verze e-shopu. Začali jsme postupně měnit architekturu stránek a cílit na vhodná klíčová slova.

Úprava e-shopu

Zde bude potřeba ještě hodně práce. Zvažujeme i kompletní změnu systému, protože obchod momentálně běží na nepříliš kvalitním řešení. Zatím za běhu provádíme nejdůležitější úpravy. Ty souvisí nejen se SEO, ale i objednávkovým procesem a dalšími faktory.

Mikrostránky

Na nejvyhledávanější výraz byla volná vhodná doména. Zaregistrovali jsme ji a zprovoznili na ni informační mikrostránku. Na tu jsme získali zpětné odkazy z katalogů, několika článků, diskusních fór a sociálních sítí.

Lepší využití stávajících partnerských webů

Klient provozuje kvalitní a obsahově zajímavé partnerské weby, které ale selhávaly v rámci linkbuildingu. Zaměřili jsme se tedy na tuto oblast a lépe distribuovali sílu odkazů.

Po analýze klíčových slov jsme věděli, na které pojmy tvořit obsah. Klient má navíc skvělý přehled o svém oboru a pravidelně se účastní i pořádá akce, takže průběžné reagování na trendy není překážkou.

Lepší využití již získaných odkazů

V minulosti web získal odkazy na dnes už neexistující stránky.. Typicky šlo o vyřazené produkty nebo články. Zde jsme použili přesměrování.

Odkazy, u kterých to bylo možné, prošly změnou anchor textu, případně cílových stránek.                            

Analýza konkurence

Největší konkurent má odkazy převážně z katalogů a z nejrůznějších výměn. Jde o nepříliš náročné metody, které ale fungují především na Seznam. Přesto se mi podařilo najít několik souvisejících odkazových příležitostí a pár stránek ke spolupráci.

Příležitosti ve vyhledávačích

Často lze narazit na zajímavé odkazové příležitosti při základních činnostech, jako je zadávání klíčových výrazů do vyhledávačů. Takto jsem našel několik zajímavých webů pro inzerci i přímo vložil odkazy tam, kde to bylo vhodné.

Obrovskou výhodou je to, že klient úzce spolupracuje s provozovatelem hlavního tematicky zaměřeného webu na českém internetu. Probrali jsme vhodné možnosti spolupráce a odkazování a vybrali ty optimální. E-shop tak jednoduše získal další cenné zpětné odkazy.

Diskusní fóra

I na méně vyhledávanou oblast existují diskuse. Dá se naopak říct, že užší zaměření obecně vyzývá k vyšší aktivitě diskutujících. Po vytvoření informačního webu nebyl problém najít živá vlákna fór a poradit uživatelům vhodným obsahem a odkazy.

Návrh nového prodejního webu

E-shop se zanedlouho rozroste o očekávanou novinku, která je vděčným tématem v komunitě. S předstihem jsme vytvořili informační web o tomto zboží, který se po zařazení do sortimentu promění v klasickou prodejní stránku. Bonusem je samozřejmě podpora pro internetový obchod.

Linkbuilding je o spolupráci a dialogu

Spolupráce trvá pouze několik týdnů a je prozatím postavena na základních službách, přesto už nyní přináší zajímavé výsledky nejen v rostoucích pozicích ve vyhledávačích. Jednoznačným plusem je, že klient je otevřen spolupráci a komunikuje. Právě s tím je někdy problém. Mnoho majitelů stránek vnímá linkbuilding jako tajemnou službu, kterou stačí občas koupit v obchodě.

Po zapracování všech změn a ustálení návštěvnosti přinesu pokračování případové studie s konkrétní výsledky.

Máte podobnou zkušenost s linkbuildingem pro specifický typ produktů (elektro, kliky atd.)? Jaké jste použili postupy? Volili byste jiné metody?

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   

5 komentářů

  • Konečně nějaký článek s konkrétní ukázkou toho, jak se to má dělat a jak to opravdu funguje. Pro svůj obchod (mám sice zábavnější téma, ale užší cílovku) určitě pár metod využiju, dík Marku za povedený článek 😉

  • Tomáš Poner

    Pravda, fakt povedený článek Marku, pěkně se to čte 😉

  • Marek Hnátek

    Díky za komentáře :).

  • Snad jsem příliš rejpavý, ale nenazval bych článek případovou studií. Na tu zde chybí spousta konkrétních informací. O klientovi, o konkurenci, o výchozím stavu, o stanovených cílech spoluprace a především o výsledcích. Případovka je zkrátka něco jiného. Obvykle je obtížné získat od klienta svolení k publikaci, ale výsledek je pak užitečnější.

  • Marek Hnátek

    @Jan: Máte pravdu. Jak bylo uvedeno, konkrétní výsledky, statistiky návštěvnosti apod. zvěřejním v přístím díle/ch po zapracování změn. Svolení k uvedení informací o e-shopu od klienta paradoxně mám, ale rozhodl jsem je nezveřejnit kvůli přehledu použitých služeb – jeho konkurence by mohla použít stejné postupy.

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
eshop
33 hlavních chyb u e-shopů – 2. část

Přináším druhý díl seriálu o hlavních chybách e-shopů. Podívejme se blíže na dalších 11 nedostatků.

Zavřít