Poptáváte často menší množství specificky zaměřeného textu (obsah na mikrostránky, pro placené články atd.), který si následně upravíte podle sebe? Pokud ano, jsme na tom stejně. Dříve jsem zkoušel hledat textaře na diskusních fórech nebo otravoval známé copywritery. Mé žádosti ale většinou narazily kvůli velikosti zakázky. Proto jsem vyzkoušel projekt Copywriting.cz. A s výsledkem jsem velmi spokojený.
Mám negativní postoj vůči systémovým řešením v oblasti tvorby, ať už se jedná o texty, grafiku nebo cokoli jiného. Provozovatel Copywriting.cz nedávno představil možnost guest bloggingu, která mi nepřijde příliš vhodná. Proto jsem byl od začátku k systému skeptický, k čemuž přispěly i zkušenosti ostatních. Na druhou stranu jsem věděl, kdo za ním stojí a že na něm usilovně pracuje.
Copywriting.cz nabízí možnost jednoduše zadat poptávku, na kterou se vám ozvou ti, již mají zájem o její realizaci. Následně porovnáte zájemce podle referencí a dalších faktorů a vyberete toho, který se vám bude zamlouvat. Takto lze navázat úspěšnou spolupráci a zajistit rozumný obsah stránek.
Pokud potřebujete rychle získat texty, které budou mít hlavu a patu, a nechcete se prodírat zprávami v diskusních fórech, mohu Copywriting.cz doporučit.
Zadání poptávky na Copywriting.cz:
Průběh poptávky na Copywriting.cz
Potřeboval jsem předělat texty na webu dobročinné organizace tak, aby byly čtivější pro zájemce o spolupráci. Texty již tedy byly hotové, ale měly malý „konverzní poměr“. V systému jsem zadal poptávku a během pár minut mi na mail přišla zpráva ohledně nabídky textařky.
Z pohledu inzerenta jsem se na začátku v systému trochu ztratil. Po vybrání textařky jsem nevěděl, co bude dál. Sice mi přišla zpráva o jejím zájmu a já její nabídku odsouhlasil, ale chybělo nějaké další potvrzení o tom, že na zakázce začala pracovat. Pro zkušenějšího inzerenta běžný průběh, mě to jako nováčka trochu zarazilo. Konzultoval jsem to s provozovatelem a již se pracuje na nápravě.
Po té, co textař zašle hotový text, vám přijde zpráva na mail. Pokud se vám bude hotová práce zamlouvat, odsouhlasíte ji, a tím zakázka končí (je dobré ještě přidat hodnocení / komentář textaři).
Výhody systému Copywriting.cz
- Jednoduchost
- Možnost rychle získat texty bez nutnosti zdlouhavě hledat dodavatele služeb
- Systém hodnocení motivuje copywritery k tomu, aby odváděli kvalitní práci
- Schopného textaře poznáte z hodnocení i popisku, který má na profilu
Nevýhody systému Copywriting.cz
Každá mince má dvě strany. Trochu mě překvapil zmíněný průběh poptávky. Vše bylo možná až moc systémové – od textařky nepřišla žádná zpráva, případný dotaz, odhad doby dodání apod. Prostě jsme si navzájem odklikli zakázku, a bylo to. Možná by bylo vhodné, kdyby systém „tlačil“ textaře k tomu, aby se o zakázky více zajímali.
Další věc beru z pohledu copywritera. V katalogu textařů se objevovali jak ti, kteří znají svou cenu, tak i méně zkušení autoři lákající klienty především na nízkou cenu. Jde o začarovaný kruh nevhodných nabídek a poptávek. Někdo má psaní čistě jako přivýdělek a vyhovuje mu setrvávání v nižších cenových hladinách. Pokud bude spolehlivý, se získáváním zakázek nebude mít v systému problém. V takovém případě však nejde o copywritera, který má v popisu práce neustálou práci na sobě, ale spíš o tvořiče obsahu.
Shrnutí – projekt Copywriting.cz doporučuji
Zatím jsem nezkoušel systém u větších zakázek. Každopádně ho mohu doporučit v případě, kdy potřebujete vytvořit texty například pro mikrostránku a nevíte, koho oslovit. Procházet diskusní fóra dnes nemá příliš smysl. Na Copywriting.cz se vám zájemci ozvou sami a z jejich statistik, referencí a popisku profilu si vyberete ty vhodné.
at 12:48 pm
Ja system taky zkousel a kvalita i komunikace katastrofa. Asi jsi mel stesti.
at 1:31 am
@honza: ano, jako všude to záleží na konkrétních lidech. V tomto je Copywriting.cz ošetřený díky systému hodnocení, které umí napovědět, jak je kdo spolehlivý.
at 9:04 am
Také jsem systém zkoušel, a zatím bez problému. Rychlá odezva, komunikace bez problému. Spokojenost.