Výrazy z long tailu jsou méně konkurenční a většinou jich je více než těch primárních. To otevírá možnost vytvořit bohatou síť mikrostránek, které poskytnou tematické a textem obklopené odkazy. Pokud budou mikrostránky kvalitní, jde o jeden z nejlepších způsobů, jak získat cílené návštěvníky a vyšší pozice ve vyhledávačích.
Typickým příkladem využití long tailu je e-shop s pneumatikami, který má v sortimentu i méně vyhledávané zboží – oleje, jiné vzorky apod. Takový web bude titulní stranu optimalizovat na pneumatiky, zatímco long tailu může využít k vybudování mikrostránek.
Mikrostránky tak splní hned dva účely – nejen že dosáhnou skvělých pozic na tématické fráze, ale díky souvisejícímu obsahu a odkazům posílí obchod i na primární výrazy.
Výhody longtailových frází a slov
- Méně konkurenční – snadnější dosažení předních pozic
- Mohou mít vyšší konverzní poměr
- Možnost vybudovat více tématického obsahu – a odkazů
Někdo může namítnou proč vytvářet a prolinkovávat mikrostránky, vždyť třeba PPC přivede návštěvníky okamžitě. Odpověď je nasnadě. Mikrostránky jsou propagací natrvalo. Na rozdíl od PPC stačí jen jednou za rok prodloužit doménu s hostingem a občas weby zaktualizovat.