View Sidebar
Zbytečnost jménem SEO analyzátory

Zbytečnost jménem SEO analyzátory

Květen 15, 2011 3:34 pmŽádný komentář
Share Button

V poslední době si všímám zajímavého trendu. Webmasteři (a neobeznámení klienti) si k zálibě v automatických registrací do linkfarem a honbě za ranky přidali další – všemožné SEO analyzátory. Stále častěji spoléhají na tyto automaty a podle jejich výsledků volají po krkolomných a zdlouhavých úpravách svých stránek.

Váš web nemá správně vyplněn meta tag keywords, titulek je ve špatném tvaru… To jsou běžná vyhodnocení automatů. Kdekdo pak poslechne stroj, který nemůže posoudit stránky z lidského pohledu a své webové dílko „zoptimalizuje“. A z normálního webu se tak stane paskvil, jemuž je pojem uživatelské pohodlí na míle vzdálen.

Ano, faktory jako velikost stránky a další jsou sice důležité, ale ne rozhodující. V honbě za vysokým hodnocením od strojů se nesmí zapomínat na nejdůležitější věc:

Web se dělá pro lidi, ne pro roboty

Proto vyhledávače najímají testery, kteří jim výsledky hodnotí ze svého pohledu.

Objednávku v e-shopu vám nezaplatí stroj. Smysluplný komentář není výsledkem robota. Vždy vše záleží na lidských návštěvnících.

A je jediný způsob, jak lidské návštěvníky získat – kvalitním nebo zajímavým obsahem. Pokud jim ho poskytnete, udělají na vašem webu, co požadujete. Délka titulku nebo vyplněný meta tag keywords je nebude zajímat.

K čemu SEO analyzátory slouží?

K vyvolání dojmu, že jejich provozovatelé jsou kapacitami v oboru, bez nichž se neobejdete. A k poskytnutí „rad“.

V dnešní době nedělá nikdo nic zadarmo. Natož nástroj, který sice ukazuje nesmyslné výsledky, ale jeho naprogramování něco stojí. Cílem je vždy zisk. Ať už přímo, či nepřímo.

SEO analyzátory jsou minimálně k ničemu. Častěji však škodí a přidávají zbytečnou práci. Občas sice připomenou něco důležitého, ale to se stává málokdy. Naproti tomu běžně využívají nesmyslných nebo zastaralých faktorů k výslednému hodnocení a útočí na neobeznámené klienty.

Těžko říct, na čí straně je v otázce automatů největší chyba. Jestli u samotných provozovatelů analyzátorů, nebo na druhé straně barikády – u konzultantů, neschopných klientům vysvětlit, co jsou ty kouzelné automaty zač. Marketingovým nástrojem k získání zakazníků.


* POZNÁMKA – Tento post není zaměřen na systémy hlídající pozice ve vyhledávačích a další užitečné nástroje. Zaměřil jsem se pouze na „analyzátory“, se kterými má každý pohybující se v oboru jistě své zkušenosti.

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
      
   

Žádný komentář

    Leave a reply


    CommentLuv badge

    Starší příspěvky:
    Umožněte svým návštěvníkům zpětnou vazbu

    Web je na rozdíl od tištěných novin nebo televize interaktivní médium. Umožňuje čtenářům, aby se stali přímou součástí obsahu a...

    Zavřít