Přemýšlíte, jak co nejlépe investovat prostředky vyhrazené na linkbuilding? Podívejte se na přehled nejlepších způsobů, které v současnosti existují.
Tento článek je inspirován příspěvkem Ask the Experts: Top 3 Link Building Strategies in 2013, který shrnuje názory více expertů. Pro lepší představu je u každého způsobu uveden konkrétní příklad úspěšného použití.
Nejlepší metody linkbuildingu:
1. Guest blogging
Jak efektivně využít guest blogging při linkbuildingu? V první řadě zcela vypusťte to, že tvoříte příspěvek za účelem získání odkazů – takový přístup je kontraproduktivní. Soustřeďte se na čtenáře cílového webu. Vytvářejte kvalitní příspěvky a přinášejte hodnotu.
Ukázka použití: Souboj Titánů pro SEO analýzu: MajesticSEO vs. Ahrefs.
2. Obsah, produkty nebo služby zdarma
Tradiční marketingový princip lze využít i v linkbuildingu. Můžete i využít práce ostatních a setřídit jiné zdroje.
Ukázka použití: Kde stahovat ebooky zdarma?.
3. Recyklace obsahu
Mnoho majitelů webů se snaží tvořit něco nového a přitom zapomínají na to, že někdy stačí jen jinak využít stávající obsah. Dobrým „trikem“ je změna formy obsahu.
Ukázka použití: vydání e-booku místo klasických článků.
4. Virální obsah
Jedna z nejvyšších met linkbuildingu je návrh takového obsahu, který se bude ve velkém samovolně šířit. Je zde i šance dostat se do médií.
Ukázka použití: článek Mrd… (pardon) Miluji tě, mé VUT.
5. Uživatelský obsah
Motivujte uživatele k rozšiřování stránek. Získáte zdarma tematický obsah a vybudujete komunitu okolo webu.
Ukázka použití: Wikipedie.
6. Infografika
Nepříliš rozšířená metoda se začíná uchytávat i na českém webu.
Ukázka použití: infografika Eshopy, jak k nim přistupujeme, jak s nimi pracujeme a co nás zajímá?
7. Linkbaiting
Další aktivity zaměřené na lákání zpětných odkazů. Matt Cutts popsal linkbaiting jako vytváření „něčeho dostatečně zajímavého, co přitáhne pozornost lidí“.
Ukázka použití: užitečné aplikace, návody, kontroverze.
8. Partnerství a spolupráce s ostatními
Partnerství s jinými weby je při vhodném použití velmi prospěšné. Stejně tak lze využít i různých asociací, oborových organizací, dodavatelů apod.
Ukázka použití: spolupráce mezi zpravodajskými weby, které si doporučují čtenáře; kombinace e-shopu a partnerského magazínu.
9. Landing pages
Cílené přistávací stránky určené k vyvolání akce ze strany návštěvníka. Mohou být součástí hlavního webu nebo se může jednat o samostatné projekty. Obdobou jsou mikrostránky.
Ukázka použití: landing page SEO copywriting na Copyblogger.
10. Ego baiting
Na webu, který vyvolává pocit anonymity, je snadnější kritizovat. Příjemce sdělení je ale také člověk, ne stroj. Místo kritiky je lepší občas někoho pochválit a vyzdvihnout výsledky jeho práce. I obyčejný odkaz z článku může udělat mnoho.
Ukázka použití: https://www.facebook.com/JsmeMarketing/posts/379042912179221.
11. Influenceři
Účast vlivné osobnosti je tím nejlepším, co můžete udělat při propagaci kvalitního obsahu.
Ukázka použití: spolupráce s bloggery, rozhovory, práce na společném projektu.
12. Sociální sítě
Sdílení příspěvků a signály ze sociálních sítí mají stále větší význam. Google nedávno upravil doporučení pro majitele webů: část „získávejte kvalitní zpětné odkazy“ se změnila na „vytvářejte kvalitní stránky, které budou uživatelé používat a sdílet.“
Ukázka použití: fanpage Coca-Coly na Facebooku.
13. Další způsoby, jak s malými náklady získat cenné backlinky
Udělejte revizi odkazových příležitostí.
Máte významného dodavatele? Požádejte o vložení odkazu na jeho stránky. Udělali jste rozhovor s vlivnou osobností? Vložte odkaz k její stránce na Wikipedii. Vytvořili jste mikrostránku s podrobným návodem použití produktu? Vložte odkaz k recenzi na Heuréce. Umisťujete se ve vyhledávačích na dobrých pozicích neaktuální web na freehostingu? Kupte jej.
Ukázka použití: externí odkazy u stránky katalogové podvody na Wikipedii.
14. Off-line marketing
Na první pohled se to nemusí zdát, ale jedná se o jeden z nejlepších způsobů, který nabízí možnosti, jaké při vysedávání u počítače jednoduše nejsou možné.
Ukázka použití: Marketing Festival.
15. Péče o stávající odkazy
Linkbuilding je komplexní proces. Kromě získávání nových linků se soustřeďte i na udržování těch stávajících.
Využívejte automatickou kontrolu získaných odkazů, udržujte kvalitní spolupráci s partnery a opravujte nefunkční linky.
Neopomenutelnou součástí je i správný interní linkbuilding.
Ukázka použití: klient spolupracoval s bloggerem, který kvůli nástupu na vysokou školu chtěl blog zavřít. Web jsme odkoupili a dále na něm pracujeme.
Shrnutí – kvalitní linkbuilding je o týmové práci
Optimální propagace je zaměřena na získání přirozených (nekoupených, nevyměněných) backlinků.
Hodně z výše uvedených metod přímo souvisí s obsahem stránek. V ideálním případě je linkbuilder členem týmu a má přehled o dění okolo webu. Komplexní linkbuilding není o „externím SEO“ a nákupu X tisíc odkazů ze Stovkomatu. Tyto metody sice mají nějaký účinek, ale z dlouhodobého hlediska jsou kontraproduktivní.
Jak na kvalitní propagaci:
- Vytvoření dlouhodobé strategie
- Realizace
- Kontrola účinnosti
Máte další tipy na efektivní linkbuilding? Chybí vám zde některý ze způsobů? Doplňte jej prosím do komentářů.
at 4:15 pm
Branding?
at 5:11 pm
Stručný článek, ale díky příkladům u něj nakonec stráví člověk docela dost času … Vlastně u každého způsobu právě díky tomu příkladu stačí jen jedna věta … stručné a jasné. Super 🙂
David Hořava recently posted…Liftago Taxi I.: Celosvětová příležitost?
at 11:48 pm
Inšpirujúci článok. Práve som spustil facebook stránku k svojej stránke, ale ostatné možnosti získavania odkazov ešte len čakajú na svoju realizáciu. Od stredy som doma, takže do konca nasledujúceho víkendu mám na čom robiť a nad čím sa zamýšľať.
Vďak aza inšpiráciu a cenné rady.
Ondrej recently posted…Dozrievanie
at 7:55 am
Ve třetím tipu je špatný link na vlastní blog, recyklace článků.
Ogar z vesnice recently posted…Pít a jíst v létě studené?
at 8:10 am
Díky za upozornění. Opraveno.
at 11:19 pm
Uff, konečne som prečítal celý článok a všetky odkazované články. A mám plný zošit poznámok a úloh.