View Sidebar
3 způsoby, jak se vyhnout penalizaci kvůli nekvalitnímu linkbuildingu

3 způsoby, jak se vyhnout penalizaci kvůli nekvalitnímu linkbuildingu

Únor 1, 2013 2:14 pmŽádný komentář

Využili jste v minulosti ne zrovna vhodných metod vytváření zpětných odkazů a obáváte se trestu od vyhledávače? Podívejte se na tři tipy, které umožní snížit riziko penalizace na minimum.

Nové algoritmy od Googlu a stále větší důraz kladený na kvalitní obsah přiměly provozovatele webů věnovat více pozornosti tomu, jak formou řeší propagaci. Do popředí se dostala otázka, jak mít jistotu, že právě můj web nebude penalizován kvůli nekvalitnímu linkbuildingu. Sepsal jsem základní rady, které jsou vhodné pro většinu webů.

1. Zhodnocení situace

V případě, že jste vytvořili backlinky například automatickou registrací do velkého počtu katalogů nebo podobným způsobem, je na řadě skutečné vylepšení odkazového profilu. Ujasněte si stávající situaci a navrhněte vhodnou strategii linkbuildingu na míru vašemu webu. Velkou pomoc vám poskytnou SEO nástroje.

2. Distancování se od odkazů

Pokuste se eliminovat nekvalitní backlinky – kontaktujte majitele daných stránek a požádejte je o odstranění. K dispozici je také nástroj pro distancování se od zpětných odkazů.

3. Snažte se o přirozené získávání odkazů

Zaměřte se na kvalitní obsah. Nejlepší možností samozřejmě je, když na vás sami odkazují ostatní – toho lze dosáhnout různými způsoby.

Pokud linkbaiting není vaší nejsilnější zbraní a vytváříte odkazy jinými metodami, usilujte o to, aby linkbuilding byl přirozený:

  • Vyhněte se získání velkého množství linků z jediného zdroje;
  • měňte anchor text;
  • odkazujte na hlavní stranu i podstránky;
  • postupujte plynule.
  • S přirozeností získávání backlinků souvisí i jejich původ. Vyhledávače zpozorní, pokud na vás budou nové linky směřovat z podobných nebo stejných zdrojů. Typicky se jedná o katalogy, PR weby apod. Základem linkbuildingu je plynulé získávání odkazů z rozmanitých stránek.

    Vedle původů linků jsou důležitým faktorem i různé tvary anchor textu. Linkbuilding má vypadat přirozeně – lidé by na vás také neodkazovali pod stále stejným výrazem.

    Majestic SEO přehledně zobrazí poměr různých anchor textů i další data:
    Majestic SEO

    Zaměřte se také na podstránky webu. Pokud bude drtivá většina odkazů například u e-shopu směřovat pouze na hlavní stranu, je to stejně nápadné jako jednotný anchor text.

    Posledním bodem je plynulá propagace. Linkbuilding je dlouhodobý proces. Odkazy vznikají postupně, ne jednorázově. Rozložte tempo vytváření backlinků na delší dobu.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
Link building
Originální způsob linkbuildingu č. 9: Guest blogging

Guest blogging je u nás neprávem opomíjená, ale velmi užitečná metoda, jak přitáhnout pozornost a zpětné odkazy. Představuje přínos pro...

Zavřít