Foto: steamfeed.com
Seznam je specifický vyhledávač. Dá se snadno umlátit odkazy. V praxi pak vznikají situace, kdy klienti jsou na dobrých pozicích na Googlu (který kvalitní linkbuilding a dodržení lidského faktoru odměňuje), zatímco na Seznamu je před nimi konkurence, jež spoléhá na výměny odkazů ve velkém. Tento příspěvek je malou ukázkou toho, jakým dalším způsobem lze na Seznam postupovat nekalou praktikou.
Kamarád má rok starý web s velmi slabým odkazovým profilem (tři odkazy z „PR článků“ směřující na mainpage – to je celé odkazové portfolio). Jde o mikrostránku zaměřenou na vysoce konkurenční oblast (parfémy, nebankovní půjčky, mobilní telefony… vyberte si sami), jež má základní on-page SEO a pro běžného návštěvníka se jedná všehovšudy o jednostránkovou prezentaci (webík však mnoho dalších „skrytých“ stránek, jak se dočtete dále). Kamarád provedl malý pokus se zajímavými výsledky.
Na webu je sitemapa na bázi obyčejné stránky se seznamem nových příspěvků i mapa stránek ve formátu .xml. Ani na jednu se z webu (nebo z jiných zdrojů) neodkazuje. Jejich adresy byly pouze oznámeny vyhledávačům, a to je celá „propagace“ (+ uvedení v robots.txt). V mapách stránek jsou odkazy respektive URL automaticky generovaných článků, které vytváří robot jednoduchým vkládáním klíčových výrazů do připravených šablon. BlackHat SEO jak vyšité.
Jak se rychle dostat na výsluní SERPu
A výsledky? Google web vůbec nepustil do SERPu. Zatímco Seznam jej ihned umístil na pátou pozici na první straně výsledků vyhledávání u nejhledanějšího oborového výrazu. Dostal se tak před roky staré stránky institucí a mezinárodních firem s dobrou historií.
Na druhou stranu je třeba uvést, že jde jen o malý test z několika posledních dnů.
Webík se na předních pozicích držel relativně krátkou dobu a aktuálně pozice skáčou okolo druhé stránky SERPu (pořád je ale na tom lépe než mnohem hodnotnější projekty). Na žádnou penalizaci od Seznamu to nevypadá, web spíše doplácí na minimum backlinků a přirozeně klesá. Uvidíme za několik týdnů, jak to dopadne. To zároveň budeme mít k dispozici výsledky dalších testů u jiných stránek.
Je nutné také říci, že co se týče Googlu, situace nemusí být tak růžová. Světová vyhledávací jednička je známá tím, že upřednostňuje nové weby. Náš testovací webík má už rok. Příště tedy vyzkoušíme stejný postup u zcela nového webu a u dotazů, se kterými má Google problémy při rozpoznávání spam stránek.
Tento příspěvek rozhodně není návodem na to, jak obelstít vyhledávače. Naopak by v ideálním případě mohl posloužit jako upozornění jejich tvůrcům. Použitá technika těží z toho, že na webech přibývá nový obsah, což je samo o sobě dobrým signálem toho, že vyhledávač má rád aktualizovaný a nový obsah.
at 1:46 am
Sám nevím, jestli bych se měl inspirovat (když to vypadá v krátkém časovém horizontu tak lákavě) anebo se držet mých větších projektů, kde jdou výsledky vidět až po čase, ale zase jsou stabilnější.
at 11:27 pm
prečo si myslíte že google upřednostňuje nové weby?