View Sidebar
Broken linkbuilding – originální způsob linkbuildingu č. 38

Broken linkbuilding – originální způsob linkbuildingu č. 38

Červen 17, 2015 11:03 am1 komentář


Broken linkbuilding

Broken linkbuilding je pokládán za nejlepší metodu white-hat linkbuildingu – získávání odkazů v souladu s pravidly vyhledávačů. Spočívá v nalezení nefunkčních odkazů a jejich náhradě za odkazy směřující na nás.

Broken linkbuilding je založen jak na používání šikovných SEO nástrojů, tak schopnosti komunikovat a vyhodnotit možný přínos konkrétních odkazových příležitostí z hlediska stráveného času a nákladů.

Schopný linkbuilder se zajímá o tyto typy nefunkčních odkazů:

  1. Nefunkční odkazy vedoucí na váš web
  2. Nefunkční odkazy směřující na oborové weby nebo vaši konkurenci
  3. Nefunkční odkazy směřující z významných webů

1. Nefunkční odkazy vedoucí na váš web

Přestože toto není „čistokrevná“ metoda broken linkbuildingu, pro úplnost ji uvedu, protože je často zanedbávána. Pro potřeby tohoto článku jsem vybral e-shop s penny boardy Zefstyle.cz. Na tento web paradoxně nevedou nefunkční odkazy, ale zvolil jsem jej, protože skvěle ukazuje běžnou chybu, která se u broken linkbuildingu dělá.

Budeme používat univerzální nástroje pro SEO a linkbuilding – AhrefsScreaming Frog SEO Spider podle tohoto, složitějšího návodu. Může se zdát, že lepším (a rychlejším) postupem je použít pouze Ahrefs a záložky Broken backlinks nebo Top pages (a vyexportovat stránky a vyselektovat podle kódu 404). Jenomže to je ta zmíněná chyba. Ahrefs a podobné nástroje totiž na rozdíl od Screaming Frogu neposkytnou aktuální výsledky. Podívejme se na screen:

Tyto stránky Ahrefs označil jako chybové:

Ahrefs neposkytuje aktuální stav chybových stránek

Podle tohoto výstupu z Ahrefs by stránka jako http://zefstyle.cz/typ/skateboardy-jako-penny/ měla hlásit chybu 404. Skutečnost je přesně opačná. Stránka normálně funguje a hlásí stavový kód 200. Proto jsme použili složitější postup v kombinaci s Screaming Frog SEO Spider.

Nyní máme dobrý přehled o nefunkčních odkazech směřujících na web. V rámci konkrétního projektu následně můžete vhodně postupovat – kontaktovat majitele webovek odkazujících na naše neexistující stránky, případně stránky opravit, nabídnout návštěvníkům alternativu apod.

Tuto kontrolu je dobré čas od času dělat vedle kontinuální péče o odkazy. Vedle 404ek se zaměřte také na nevhodná přesměrování a další nešvary.

2. Nefunkční odkazy směřující na oborové weby nebo vaši konkurenci

Přejděme k nejznámější metodě broken linkbuildingu.

Stejný postup jako u vašeho webu můžete použít u vaší konkurence, ale i dalších subjektů v oboru, kteří vám přímo nekonkurují. Najdeme tak nefunkční odkazy, které můžeme využít ve svůj prospěch. Zde je samozřejmě zapotřebí šikovný přístup, aby výsledek nebyl takový, že majitel webu opraví odkaz vedoucí na vašeho konkurenta, nebo aby mu ještě nenapsal… Na druhou stranu někdy ani majiteli nemusíte psát. Nefunkční odkazy například často vedou z komentářů a aktivních diskusí, kde můžete nabídnout alternativu k chybnému linku.

Dalším krokem je najít vhodné, většinou oborově zaměřené informační weby (může se ale jednat i o obecný magazín s tematickým příspěvkem). Lepší jsou stránky s delší historií, protože je větší šance, že za dobu své existence získaly více (nefunkčních) odkazů. Těm, kteří odkazují na neexistující stránky, nabídneme alternativu v podobě našeho kvalitního obsahu. Konkrétní postup sepsal Josef Řezníček na Mladém Podnikateli.

Jak najít vhodné weby:

  • Výsledky SERPu. Používejte různé kombinace hledaných frází a operátorů. Zajímavé stránky si uložte pomocí Pocketu nebo Scraperu.
  • Sociální sítě, diskusní fóra a specializované weby typu Klábosení.cz,
  • reklamní systémy,
  • katalogy a agregátory,
  • vyzpovídejte člověka z oboru – bude znát hlavní hráče.

3. Nefunkční odkazy směřující z významných webů


Broken linkbuilding – Webnode

Můžeme použít i opačný postup. Místo toho, abychom našli nefunkční odkazy směřující na daný web, najdeme nefunkční odkazy směřující z něj – klidně i na jeho podstránky.

Pro vyhledání takových webů například pomocí vyhledávačů připojte k klíčovým oborovým frázím a operátorům výrazy jako doporučujeme, nejlepší články, katalog stránek atd. Konkrétní nefunkční odkazy můžete najít opět pomocí Ahrefsu a funkce Broken Links u odchozích odkazů, ale jak jsme si ukázali, je vhodnější použít Screaming Frog SEO Spider.

Jakmile tímto způsobem narazíte na neexistující adresy (domény), na které směřující odkazy, podívejte se do Web archivu na to, jaký obsah se na nich dříve nacházel. Stejný nebo podobný obsah pak na nich opět můžete použít poté, co domény zaregistrujete pro sebe.

TIP na závěr: zkuste použít broken linkbuilding i u webů typu webnode.cz, blog.cz a dalších, které umožňují vytvořit vlastní stránky. Často tak můžete narazit na nefunkční stránky, na něž míří odkazy, a zaregistrovat je pro sebe.

Broken linkbuilding není jen o nefunkčních odkazech

Ale především o kvalitním obsahu nebo budování vztahů. Pokud najdete nefunkční odkaz u již neaktuálních informací, zkuste se s majitelem hodnotného webu domluvit na vytvoření nového obsahu.

Ukázka neaktuálního obsahu na stránce http://www.jakpsatweb.cz/seo/kdo-odkazuje.html:

Broken linkbuilding – příležitost, jak získat odkazy z kvalitních webů

* Pro tento článek jsem použil rozšířenou kombinaci Ahrefsu a ječící žáby. Přímo pro broken linkbuilding ale existuje více specializovaných nástrojů jako Broken Link Finder nebo Broken Link Index. Doporučuji je vyzkoušet.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   
Broken linkbuilding – originální způsob linkbuildingu č. 38
   
5 (100%) 2 votes                            
   

1 komentář

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
Zajímá vás affiliate marketing? Dorazte 25. června do středu ČR

Koncem června uspořádáme v rámci Markeťáků na Vysočině setkání pro příznivce affiliate marketingu. Pokud vás tento typ výkonnostního marketingu zajímá,...

Zavřít