Vyhledávače mají o uživatelích neomezené množství informací. Vědí, na kterých stránkách strávili nejvíc času a zazmenávají dotazy i čas vyhledávání. Technologie jako Google Contextual Discovery se stávají skutečností. Pro SEO to jednoduše znamená, že zvítězí weby, na kterých návštěvníci najdou hledaný obsah. Linkfarmy a uměle zoptimalizované stránky budou mít stále těžší život.
Je trochu paradoxní, že další ztráta soukromí zlepší výsledky SERPu. Vyhledávače sice najímají studenty, kteří jim výsledky vyhodnocují z lidského hlediska, ale je tu něco lepšího – kombinace lidského přístupu a obrovského množství strojově zpracovaných informací.
SEO v budoucnu
Univerzálním způsobem, jak být úspěšný mezi konkurencí, bude unikátní, kvalitní a přínosný obsah. Zvítězí ten, kdo dokáže něčím zaujmout. Zvýší se význam analytiků, kreativců a copywriterů.